halvblod -billig?
hittade en annaon spå en häst. halvblod född -00. 165cm. grundutbildad, behöver stärkas. kontaktade kvinnan. hon berättade massor om hästen och den verkar vara supertrevlig,men behöver som sagt stärkas.. är ganska omusklad och bär sig itne riktigt bra än. jag frågade om priset och hon ville ha 25.000kr med sadel träns och täcken m.m. visst är det lite skrämmande billigt??

Jo visst låter det billigt. Men den behöver ju stärkas och kvinnan är kanske inte ute efter att tjäna pengar på att sälja hästen utan vill mer att hästen ska få ett bra hem. Åk och titta på hästen så ser du ju om det är något att ha. Är den vet.besiktigad?
ja jag knaske gör det.. är bara rädd att jag skulle råka köpa en häst som itne håller

ber att få den vet.besiktigad eller ordna det själv innan köp, så får du ju svar på hur hållbar den är. Även om det inte blir något köp så är det ju bättre att "endast" slängt ut pengarna för vet. än hela summan för hästen och sen står med en dålig häst….hoppas du förstår vad jag menar
jadå, en besiktning är för mig en självklarhet.
fick nu veta att han inte var havblod, utan okänd härst. så då blev han mycket billigare..!

Ett litet tips
När ni köper hästar. Tänk på att en vet: besiktning inte hittar alla fel. Rönka ryggen på hästen innan köp. Jag gorde inte det så nu står jag med en häst som har en halvtaskig rygg, vilket drar med sig en massa andra bekymmer så som oliksidig, stel i bogar svårt för böjning i vissa varv, mm. Och tala inte om all konvalicens han har haft.
tycker inte jag låter superbilligt