Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 796 ggr
mazze
0

Vodafone?

Har inte alls med hästar att göra, men måste bara skriva av mig. Blev precis förbannad på dom då jag fick svar på ett mail. Jag har frågat dom ang. att dom har dragit 0,79 öre från telefonen utan svar av någon el. svarare.

Nu fick jag till svar att dom drar alltid 0,79 öre oavsett om någon svarar el inte. Dom e ju helt sjuka ju…..

lisette
0

jag trodde att uppkopplingsavgiften kom när det var ngn som svarade i andra änden… undrar om det är så hos alla…

Eve
0

mm, annars kan man ju inte snålringa? det kanske de har kommit på :P

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

mazze
0

Nej, så har inte alla… Har faktiskt skickat iväg ett nytt mail och frågat hur sjutton dom kom på iden med det. Jag kommer ju definitivt byta till något annat, vill inte betala om ingen svarar.. Tycker att det är extremt dåligt.

lisette
0

det håller jag verkligen med om. det borde vara ngt som de skriver i sina avtal…

[slo]
0

Hmm, jag brukar oftast fundera över varför jag har så mycket på min faktura som det står 0,00 efter, och sen massa avdrag för sms jag skickat :P Jag tror någon har klantat sig med mitt abbonemang :D

hjullan
0

det är så på comviq också.. uppkopplingsavgift.

lisette
0

alla operatörer har ju uppkopplingsavgift, frågan är bara vad som räknas som uppkoppling. jag har svårt att tänka mig att telia tar ,49 öre varje gång jag ringer på min fasta telefon till ngn som inte är hemma. man skulle ju blivit ruinerad.

gejsa
0

Herregud! Det verkar ju helt sjukt. Är du säker lisette?

lisette
0

nej det är jag inte. men det vore ju konstigt OM det tog betalt för varje samtal som ingen svarar på. eller hur?

gejsa
0

ja, det är inte klokt isf.

bubbelbubbel
0

den avgiften går väl på när mobilsvaret sätts igång, iaf var det så förr..

mazze
0

Så har dom flesta men tydligen inte vodafone/telenor. Avgiften ska dras när någon svarar el svarare går på. Förstå att försöka få tag i någon 10 ggr, då drar dom 7,90 utan att man ens fått tag i någon. Så sjukt!

Faxlin
0

Blir mycket pengar man får lägga ut utan att ha haft någon som helst glädje av dem ju.
Dåligt tycker jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

DEFENDER110
0

Jag ringer med telenor och får ringa för 6000kr i månaden men betalar bara 749kr de bästa också va att fick en helt ny telefon  en k750i nu har ett promblem att jag ringer alldeles för lite  Glad

Faxlin
0

749:- Hutlöst mycket pengar tycker jag. Jag anser att jag ringer mycket med min mobil. Men så mycket har jag aldrig kommit upp i sedan jag bytte abonemang. Medans jag ringde med telia så hade jag höga räkningar. Men nu ligger de på under 300:- i månaden.
Fast det är klart en ny telefon vore inte helt fel. hihi

Audiatur et altera pars

DEFENDER110
0

Hej åsa de finns mindre fasta bellop också kolla på telenor dom är billigast i sverige telia har inte råd konkurera med dom du vet dom har ju oljan där uppe i norge som backar upp telenorGlad

Faxlin
0

Japp, fast frågan är om de kan slå mitt nuvarande abonemang. Bytte ju bort telia mot comviq kompis. Fast med abonemang då. ;-)
Så nog är det billigt allt. Har inget fast belopp visserligen, men helt makalöst billigt. De flesta jag pratar med har nämligen comviq så här rings det billigt. ;-)

Audiatur et altera pars

Linda
0

Fy!!

-Inte konstigt då att mina räkningar alltid e så svinigt höga kan man tycka..

mazze
0

syrran har vodafone/telenor, hade telia innan. Nu har hon mkt högre räkningar än då, inte så konstigt när dom drar startavgiften. Då har hon ju dessutom 149 kr hon får ringa för av den fasta avgiften. För mig känns det som att lura folk.

DEFENDER110
0

19# jag hade mobil räkning på ca 2500KR imånaden ALLTID MED TELIA nu kan jag ringa 5timmar om dagen och upp upp till 6000kr i månaden men betalar bara 749 kr totalt sen att du får dyra räkningar kan ju bero att du teknat fel abonemangsform för dig de låter som du skulle ha fast månads kostnad kolla på tellenors sida Telenor är biligast om man ringer mycket ringer man lite så ska man nog ha kontant kort

Faxlin
0

Men om Telenor är billigast hur kan de mäta sig med Comviq. Jag ringer mycket. Men en räkning på 749:- månaden är stor för mig. Hualigen.

Audiatur et altera pars

DEFENDER110
0

jag ringer mycket och nu behöver jag inte känna att man behöver hålla igen på ringadet  när jag jobbar eller hemma  de bästa va ju också som skrev inan att jag fick top modern k750i Sony Eriksson på köpet.det finns billigare fasta belopp för dom som ringer mindre tror de fanns ett fast bellopp på 299kr månaden 0ch där fick ny mobil och du kunde ringa upp 3999kr tror jag de va så gå in kolla så får du dom riktiga uppgifterna  på telenor men ringer du inte över300 kr månaden så är nog som du skriver kontat kort biligastGlad

Faxlin
0

Fast jag har abonemanget Comviq kompis. Helt super. Fast det kräver ju att man ringer mest till de med Comviq i och för sig. ;-)

Audiatur et altera pars

lisette
0

#22 på köpet? knappast - du betalar av din telefon i räkningen, det brukar man göra ivf… har du ingen hemtelefon eftersom du valt att ha ett sådant abonnemang?

Gladunge
0

Jag ringer OCH smsar för 150 kr på 2-3 månader.. Inte mer