Efterlysning!
Jag efterlyser min fd sköthäst/hans nya ägare!
Jag skötte och red Crabat i fyra år innan han våren -05 såldes till en tjej i Askersund. Jag fick denna tjejs mejladress och vi mejlade en del i ca ett halvår. Nu har vi inte hörts av på nästan två år och den mejladressen jag tidigare skickat till används inte längre, jag får bara tillbaka mejlen.
Så nu undrar jag om någon känner igen Crabat, eller kanske känner någon som vet vart han finns och om han fortfarande finns i livet!
Han är en d-ponny, blåskimmel med små vita fläckar på mulen. Född -87.
Skulle så gärna vilja veta hur han har det, och om han fortfarande finns i livet som sagt… Saknar honom väldigt! Slänger med en inte allt för vacker bild här, det finns någon mer bild i mitt fotoalbum…
Lycka till med letandet! känner tyvärr inte igen hästen. Men söt var den :)
Hmm… Är det Crabat som är korsning WM/halvblod, född i Småland?? I så fall såg jag honom som ettåring, hos uppfödaren…

#2 jag vet faktiskt inte vart han är född! Men han är efter en Goliat RW, numret har jag inte fått fram… Och undan ett halvblodssto..!
Vet att ridskolan köpte honom från någon i Varberg när han var yngre, men om han var född där vet jag som sagt inte…
Hmm. detta ska jag absolut kolla upp, av ren nyfikenhet.
Sen vill jag bara påminna om att hans färg heter svartskimmel. Man sa tidigare blåskimmel, men numera benämner man färger efter dess genetik, inte efter hur de ser ut, så det ska alltså kallas för svartskimmel…

Okej, alltid lär man sig något nytt ;) ska lägga svartskimmel på minnet!

*putteliputt*
pet

puttar en gång till…