Motion
Hur ofta motionerar ni era hästar? Det kan va allt från longering,löshoppning,körning till ridning :)
Är jag inte bortrest/sjuk/det är väldigt dåligt väder rider jag henne 3 eller 4 gånger i veckan. Måndag, onsdag, lördag och söndag under skolveckor.
Har jag lov/studiedagar är jag där varje dag :)
Blir väl longering någon gång i månaden, löshoppning varannan kanske.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

6 dar i veckan är det normala.

Hinner tyvärr inte komma ut så mycket som jag vill då det är en bit att åka till Bäjbi. Men på helgerna rider jag alltid, och så motioneras hon ju av Maria också. På loven är jag där varje dag.

ca 6 dagar i veckan, om jag nt är sjuk eller det är väldigt dåligt väder

5-6 dagar i veckan. Tränar kondition 1 ggr (lång, långsam distans), uteritt 3 ggr, paddock 1-2. Ungefär så ser våra veckor ut!
*** Kärleken övervinner allt ***

Varannat eller var tredje veckoslut blir det för mig nu tyvärr. Under veckan blir hon ibland också riden av andra.
Hatar att det är så här, ströridas kommer man inte så långt med och är inte så bra för en äldre häst heller, tur så är hon på lösdrift så hon rör på sig iaf.
3-4 dgr/vecka är väl max vad jag kan.
Men oftast blir det kanske 1-2ggr/v tyvärr nu när det är mörkt och oftast regnar eller blåser :(

Jag motionerar honom kanske 6dagar i veckan, blir ibland fler vilodagar, men är inte meningen.

min går bara i hagen och latar sig och äter xD
min syster rider väl sin 2-4 dagar beroende på skola, väder m.m.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Han går väl 5-7 dagar i veckan, beroende på hur mkt jag har i skolan och medryttaren jobbar :)

6-7 dagar i veckan. I stället för att låta honom få en vilodag så skrittar jag ut på honom, barbacka eller med sadel.
Känns bättre att varva med lugna ridturer och hårt ridpass istället för att bara låta honom stå. Jag och min medryttare har den tiden att kunna göra det.

Pigall går 3 gånger i veckan nu. Ett intervallpass och två lugna.

nu har jag sadel som passar så nu ska han komma igång till varannan dag igen:)
Just nu ligger det väl på 3-4 dagar i veckan, börjar komma igång med ridningen lite mer nu. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

3-6 dagar just nu. Går ju på gymnasiet så har inte så mycket tid
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
6 dar i veckan är det meningen att hon ska gå. mer eller mindre träning sedan en vilodag :D
5-6 dagar i veckan. Varav 1 dag i veckan tömkörning.