Brist på respekt!
Min häst har ingen respekt för människor. Eller han har det men samtidigt så skiter han i det.. himla svårt att förklara. Han kan vara hur go som hellt man kan stå och mysa med honom men helt utan förvarning kan har bita en.. Ibland lyssnar han på tillsägelse och ibland inte.. Han verkar lida av någon personlighetsklyvining:S Haha ..
Han har ingen respekt för hästar heller… Dom kan sparka mot honom men han flyttar sig inte!
Dom andra i stallet är osäkra/ rädda för honom. Står han i stallgången och dom ska förbi så får jag flytta honom tex.. och det märker han ju av..
Jag vet inte vad problemet är, och jag vet inte vad jag ska göra heller.. Tänkte att det kanske skulle hjälpa med NH träning för någon tränare? så han ser mig som ledare och vet att han kan lita på mig?
Jag vill inte att det ska vara såhär längre, min häst mår psykiskt dåligt och jag vet inte vad jag ska göra 
Jag förstår att du tycker att det är ett problem. Jag tycker absolut att du kan testa NH. Det kan aldrig skada. Ibland kan det hjälpa dig och din häst att förstå varandra bättre.
Sen kan det vara så att din häst inte, av någon anledning, har lärt sig hur en häst ska beté sig mot andra hästar. I och med detta vet de inte heller hur den ska beté sig mot människor heller.
Har träffat en sådan häst en gång. Den kom från ett mindre stall där alla gick i var sin hage och då han som 9 åring blev såld till ett ställe där alla hästarna gick i flock, blev det ett herrans liv ett tag tills han hade lärt sig hur han skulle beté sig i flocken. Den ägaren gick flera NH-kurser och efter c:a ett år var det en jättetrevlig häst.
Hoppas du lyckas med din. Skriv gärna och berätta vad du tänker göra och hur det går.
jag tror också det skulle hjälpa både dig och din häst med NH.
ta hjälp av nån som kan det och titta på "Seven games", de finns här under fliken länkar. de 7 lekarna
man kan stå o mysa o rätt som det rä biter han…..
vad har du gjort precis sekunderna innan han biter? har ah nändrat ngt i sitt sätt, flyttat på öronen, gjort en ful min, och du har missat signalen "nu har ajg kelat färdigt" o när du inte märker det så biter ha nföra tt säga till att hallå, lyssnade du inte på mig eller?
ofta är det människor som plockar fram oönskade beteenden hos en häst iom sin okunskap och oförmåga att se de små signaler so mhästarna kommunicerar genom….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#3 nej det tror jag inte eftersom han direkt vill bli klappad igen, men ska tänka på det tills nästa gång. hålla ögonen öppna för kroppsspråket.