Är hästarna inne eller ute?
Är era hästar inne eller ute nu när det stormar?

Våra hästar har varit ute sen kl 7 o ska vara ute så länge som möjligt.

våra kom ut 8.00 och ska precis ut och ta in dem..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

mina har varit ute sen kl 6 men ja ska strax ut och plocka in dom då dom står vid grinden
våra är inne…finns inget skydd alls till dom i våra hagar nu när det blåser :(
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Mina är ute. Vädret bekommer inte dom särskilt mkt. Fast jag tar in dom innan det mörknar, om ifall att det händer ngt vill jag inte springa omkring i mörker…

Mina är inne, töntigt jag vet, men dom ville verkligen inte gå ut. Fritz stannade i dörren i morse och kollade på mig som om jag kom från mars, så vi vände och gick in igen. Dom är ute så mycket annars så dom dör inte av att vara inne en dag.
Våra går ofta ut lite senare och in tidigare, då det är riktigt dåligt väder eller stormar. Det får nog vara katastrofalt väder för att de inte ska gå ut alls, har hittills inte hänt. De har en stor skogsdunge att söka skydd i, men stormar det så är det ju risk att ett träd faller ner, så då får de traska in. Samma med mörkret, om det stormar får de gå in innan det blir mörkt så att de inte skräms av stormen och får panik i mörkret.

mina har precis kommit in, varit ute sen 7. har spöregnat så mycket att inte ens världens bästa täcke hade kunnat hålla emot och så började det snöa sen direkt efter regnet. Blacky skakade när han kom in
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

ute. men dom kommer in tidigare än vanligt idag

Eh…. Storm??? :P
Så ni andra har storm idag?! Här har det regnat som attans (haha fast då sov jag) och nu lättar det faktiskt upp.. =)
mina kom ut kl 07.00 imorse, och det blåser inget här. de får vara ute sålänge det är lugnt

vi har ingen storm här =) så här är hästarna ute som vanligt.
det blåser litet här, men ignet allvarligt….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Här är det lite "mjuk" vind, gråa moln och fläckvis blå himmel och sol…
Mina är ute. :)
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
Här är det näst intill vindstilla… Så hästarna är ute. :) Fast det hade de i och för sig vart om det hade blåst och regnat också. De är ju inte direkt så känsliga mot sånt… ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mina "innehästar" åkte ut i morse, men efter 2 timmar stod dom bara stilla vid grinden, och då fann jag ingen anledning att tvinga dom vara ute, dom hade bråttom in,
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

här stormar det inte så hästarna är ute :)
man snart ska som in,

Petra släppte ut våra i morse. De hade visst inte varit så pigga på det. Men nu står de o äter. Har inte varit vid grinden en enda gång.

Här varken regnar det eller blåser. Tack och lov. Hoppas inte det blir något heller.

De var ute 2-3 ttimmar i morse, men sen har de vart inne resten av dagen.. De har inget skydd övht i hagen..
Har ingen storm här idag. Annars när det blåser är det ute. Har även några på lösdrift - så de måste vara ute. Är det extremfall skulle de få vara inne, ja.

Har även några på lösdrift - så de måste vara ute.
Vad menar du? fastän dom går på lösdrift har dom väl möjlighet att gå in om dom vill?
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Ja, naturligvis. De har ju halmad ligghall att vara i om de vill.
Ingen storm här. Ute som vanligt. Tom minusgrad här.

Slutade regna framåt dagen iaf..

Vi har inte ens fått en regndroppe i dag eller blåst. Men nu har vi -,05 ute.
Stängde t lösdriften kl9 i morse men öppnade så de kunde gå in om de ville kl 11:45 eftersom det fortsatte regna o blåsa o de var genomblöta…

tog in hästarna 17,30 idag. fast, då fick jag kalla på dem. de stod på andra sidan hagen.

#29 Oj ville dom inte gå in? Min korv då?

Han stod i lä så han fick jag med ropa på.
äh storm det her jag inte märkt av dom varnar ju som tusan å visst blåser det ute men inte storm. Dom har vart ute idag från 9 tog sovmorgon idag o dom fick lite extra mat i gårkväll.