Skenande häst?
Idag red jag, på en liten nervig häst, i ridskolan.
Jag red i manegen, vår manege är uppdelad 2 delar, ponny manegen, stor häst manegen, och privat manegen.
Den är uppdelad med hjälp av trådar och ett platslakan. Det är lätt att det här platsgrejen fladdrar från lufttrycket av galopperande hovar.
Min nerviga häst såg när det fladdrade och satte av, jag åkte av när hon helt plötsligt gjorde helt framför en vägg, och slog mig, nu kanske jag har en spricka i handen eller nåt, men strunt i det.
Grejen är det att nu anklagar alla mig för att jag har gjort henne nervös, vadå jag, dom säger att jag vara nervös och det smitta av sig till hästen. Först och främst: Jag var inte nervös!
Men sedan -URSÄKTA MITT ORDSPÅRK- va fan, en häst är ett levande varelse, den har sina rädslor, man kan inte kontrollera en häst till 100%, så för mig var det helt naturligt att hästen skenadr, men när folk säger det var mitt fel blir jag sur. Visst hästen hade varit tryggare med en lite mer säkrare ryttare, det håller jag med, men jag hade ju aldrig ridit denna häst förut heller? Det jag menar är: Hästar kan skena även med tryggare ryttare, eller är det så?
Vad tycker ni? Har jag rätt eller fel, för jag själv vill ju förbättar min ridning…

Det är ju absolut inte ditt fel! Taskigt o säga så tkr jag då hästar är djur som flyr när de blir rädda, vilket denna gjorde..
Vem va det som sa det, ridläraren elr andra elever där ? Ta in åt dig bara, för det va inte ditt fel :)
Jag tycker inte heller att är ditt fel. Hästar är som sagt djur som flyr när dom blir rädda.
Jag tycker inte heller att du ska ta åt dej. Lycka till med handen förresten!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Det är inte ditt fel ! Prata med ridskolan ang plasten som fladdrar pch hör om de kan göra det bättre.
Håller med #3 också. Plasten ska ju inte utgöra någon skaderisk tycker jag.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

1 & 2 Nej det var ridskoleeleverna :) Nej det var bara en liten liten spricka, så det var ju inget så jätte allvarligt.
3 & 4 Ska föröska prata med dom, men tvivlar starkt på att något kommer hända…
Men grejen är att den här hästen är väldigt nervig, hon skenar på varje lektion ungefär, och är faktiskt ganska ung 6 år, inte heller så jätte utbildad. Tycker inte att den här hästen är direkt gjord för ridskolan :/