Lita inte på p-spruta
En av mina väninnor sökte läkare i Måndags för magsmärtor…fick besked att hon var gravid i 6e mån trots p-spruta. inget illamående, inga ömma bröst ingenting som tyder på graviditet.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Ojdå :/

Hoppsan =/ Snacka överraskning…

Fast inget preventivmedel är 100% förutom kondom så länge den används rätt…
jag har hört några stycken som blivit gravid fast p-spruta..

oj hehe.
Liknande hände med min morbrors sambo. Fast hon hade inte p-spruta, men hon hade fått reda på i tidig ålder att hon aldrig skulle kunna få barn, så de använde ju aldrig något prev.medel. Sen för 1 1/2 år sedan fick hon veta att hon var gravid i 5:e månaden. Snacka om att dom blev chockade. Så nu har jag än till kusin på 1 1/2 år.

oj fel. för nästan 2 år sen fick dom reda på det.

sjätte månaden? :O har inte inte märkt att hon blivit rund om magen?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#7 tänkte samma sak
#7. En kom jag känner fick veta att hon var gravid bara någon månad innan det var dags, det syntes ingenting på henne och hon är verkligen smal.

aah säg inte så.. man blir ju rädd. det måste ju märkas!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
det måste faktiskt inte märkas, tydligen.
hände min kompis med, hon trodde hon kunde vara gravid, åkte till fröken doktor, och hon var också i 6e månaden. sen fick hon en ursöt liten pojk :)

Hände en i vårt stall med. Fast hon fick veta det typ två veckor innan pojken föddes. Och hon visste inte att hon hade gått så långt utan trodde hon hade långt kvar..
Magen kan växa inåt istället för utåt. Men när man ser en del megamagar så börjar man ju undra hur andra inte kan märka nåt..

#7 hon är rund i sig själv, så det syns inte
Hoppsan ^^
Oj vilken överraskning! Jösses så paff man blivit!
Min mamma blev gravid med min bror när hon hade spiral. De upptäckte att hon var gravid när de tog ut den!

Haha nu skriver du lite konstigt Malena. Man måste verkligen läsa både en och två ggr för att förstå. Eller också är det jag som är trög. Först trodde jag det var Ann som skrev. hihi Och hade det varit Ann så hade det ju varit incest. *fniss*
#16 nej men usch spiral har ju jag!!! Hur lätt är det o bli gravid m den?
Men vad hemskt om man skulle få reda på det och sbsolut inte vill ha barn.. undrar vad man gjort i den situationen :O
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Hjälp!! Hoppas tjejen tycker att det känns ok?!
#17 Ja, nu måste mamma Ann få skriva lite och rättatill begrepp. Håller med om att det såg lite märkligt ut.
Nej, då. Ingen fara för incest här inte. Utan då jag väntade Malenas bror märkte jag inget förrän efter 19 veckor. Hade då en sk p-spiral och blev ändå gravid. Därför skiljer det knappt 18 månader mellan Malena och hennes bror. Att jag inget märkte berodde på att jag inte någon gång (tre barn) har fått någon mage förrän efter v 24. Så kan det gå.
Men jag vet en ännu märkligare grej. Min klasskompis från högstadiet visste inte om att hon var gravid förrän hon födde barnet. Hon vaknade en natt av att hon hade magont och gick på toaletten. Väl där upptåckte hon en fot som stack ut. Dvs. hon råkade även ut för sätesbjudning. Dessutom saknade hon telefon så efter att ha fött sin lilla dotter gick hon över till grannen och lånade telefonen för att ringa efter en ambulans. (Det var på den tiden det inte var särskilt vanligt med mobiler och hon hade nyss flyttat hemifrån). Allt gick dock bra och de fick, efter en tids vila på BB, åka hem igen.

#21# Haha kan bli lite förvirrat när ni skriver båda två i samma namn. Ni kanske kan öppna ett till medlemsskap som heter tusen/1 eller något? Det är så svårt att se ibland vem som skriver vad ju. :)

I dag fick Nattis se sitt nya syskon på ultraljudet, eftersom det var så långt gånget syntes det tydligt att det är en liten Hampus.

Jag har tre kusiner som alla är "hormon-spiral"-barn :) Min morbror är nu steriliserad istället :-)
*** Kärleken övervinner allt ***

#23 hmmm synd jag sålt alla kläder idag! en av varje, vad skoj!
Där fanns en familj i bostadsrättsöreningen till mina svärföreldrar som var glada i barn. Dom fick två underbara, sen tyckte dom det räckte. han steriliserade sig.
Sen blev hon gravid. Sedan tidpunkten var lätt att fastslå blev det som tur va ingen dramatik runt om han var fadern eller inte, så han kollade upp. Jo där kunne nån enstaka liten rackare smyga förbi, så han steriliserade sig igjen. Abort kom inte på tal, "då får vi ha tre då :D" typ.
När hon SEN blev gravid igjen kollade han upp igjen. Trots uppbinding och snipp snipp smög sig fortfarande nån rackare gjennom, igjen var det lätt att fastställa tidpunkt til en särskillt romantisk semester på 3 veckor enbart dom ;)(tur igjen)
Så hon bant upp sina äggledare efter detta svangerskåpet.
Och tok p-piller. Och pessar.
Och blev gravid igjen ;)
så.. numera är hon utan "nåt" innuti, och lycklig mamma till 5 barn. "it was ment to be" säger dom. Nu är dom även kristna och anser detta var barn Gud menade dom skulle ha, och är tacksamma för alla, trots trång ekonomi ;)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

men guuuud. han måste verkligen ha trott att hon var otrogen!
Inte utad iaf! Detta var en som satt i styrelsen i bostadsrättsföreningen där svarfar var ordförande, och inte ett ända skymt kom av mistro uttalade han så nån hörde iaf. Nog är dom mycket trogna mot varann, jätte-kristna som dom är, fast ja, när barnen kom ut var dom trogna kopior av han så som alla barnen, så inte var det nåt tvekan när barnen väl kom iaf ;) Nåt tur måste man ha!

Hoppsan, vilka historier man hör här, men jag måste väl säga att det som Rita.S berättar om i # 26 tar nog priset ;D hihi
Kul ändå att det var sånna som gillade barn (Y)! =)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Fy, det där är ju läskigt… Skulle det hända mig nu skulle jag nog ärligt talat adoptera bort barnet…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

JA LITA INTE PÅ DEN!!! Jag har blivit gravid 2ggr med P-spruta

Oj va hämst .. tack för tipsett :)
#30 - det är lätt att säja att man ska adoptera bort ett barn innan man själv har fött fram ett barn…
Jag kan lugnt säja att jag ALDRIG skulle kunna lämna bort ett barn för adoption, som jag burit och fött fram själv.
För övrigt har jag vänner och bekanta som har blivit gravida trots p-piller resp hormonspiral.
Det enda sättet som är 100% säkert för att förhindra graviditet är avhållsamhet…

#33 Jag vet att det är lätt att säga utan att ha vart i situationen. Men jag har inget som helst intresse av att skaffa barn, och dessutom varken råd eller psykisk hälsa till att ta hand om ett. Så skulle knappast kunna ge barnet nån vidare uppväxt och mitt liv skulle bli värre än det är… Så ja, nu känns det lätt att säga det. För jag skulle omöjligt kunna ta hand om ett barn.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

hihi man kanske skulle börja ta p-spruta då. Man kanske blir gravid då. höhö
Själv har jag haft p-sprutan i 8 år utan att bli gravid, så för mig funkade det bra :)

Gejsa… ska vi testa och se vem som blir gravid först? *fniss*
men är det inte så att om man har svårt o bli gravid kan prova att äta p-piller o sen sluta efter ett tag för att då har man lättare o bli gravid??? Är jag ute o svävar eller finns det ngn sanning i det!?!

Haha vi får göra det bebbe.
AusaBausa! Jag tror nog inte att det är så enkelt. hihi
#39 nej inte för alla men har för mig att ngn av mina vänner hade blivit rekommenderad att äta p-piller för o sen sluta o då skulle det vara lättare att bli gravid m alla hormoner o dyl som snurrar runt i kroppen men är som sagt inte hundra på det!?!
Rätta mig ngn om jag har fel med kunskap om det!

Jag tror inte att det är så enkelt. Däremot så kan läkarna säga "sluta röka" och "gå ner i vikt" så kanske du kan bli gravid. Så sa dom till min kompis.
nej men för vissa går det kanske…nej det kan vara väldigt knivigt o bli gravid…mga kompisar som haft mkt svårt o bli det…mga långa års väntan…

Som jag då…jag vänta fortfarande på ett under
man blir nervös när man läser om hur man kan bli gravid trots att man skyddar sig !
Jag har ätit p piller i 13 år, och vidtar lite andra försiktighetsåtgärder men ändå…risken finns ju… Jag är 27 år och mitt liv skulle typ ta slut om jag blev gravid… Blir nervös varje gång mensen hoppar över. Missförstå mig inte. Jag älskar barn. speciellt när de gråter för då kommer någon och bär bort dem !!! 

#44# Tänk, vad livet är orättvist eg. Jag älskar barn och har så gjort ända sedan jag var 7 år och gick ut med första grannungens barn i vagn. Jag sa alltid att jag skulle ha 2-3 ungar och gifta mig tidigt. Det ena var rätt men barn fick jag ju inte på rätt sätt. :( Och det blev ju bara en då.