Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 506 ggr
elin
0

Kommentera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag o min darling :)

/Elin

elin
0

I galopp

/Elin

Sandra
0

Hon är så himla söt!!! Tycker du har bra sits också. Men jag är ingen expert och sitter som en hösäck själv så =)

elin
0

Tack så hemskt mkt sandra! :)

Här är en längning i trav, här sitter jag en aning bakåtlutad men det är för jag ska sitta djupt ner i sadeln o sitta stadigt.
+ att sadeln ser ut o ligga en aning för lång fram kanske?
Men bilden e tagen iu en dålig vinkel, mer bakifrån än bredvid :P

/Elin

[slo]
0

Söt sak det där, även om jag inte är vrålförjust i fjordingar ;) Men i galoppen, du verkar hålla väldigt hårt i henne.. Suddigt kort, så jag ser inte ordentligt…

elin
0

Samlad trav

/Elin

elin
0

#4. tack så mkt! Ja hon e fin! :)
Jag sj tycker inte jag håller hårt i henne, + att jag rider för tränare som säger att jag håller bra i henne Fundersam Men jag tar åt mey, man blir aldrig fullärd som sagt Flört

/Elin

elin
0

Skritt med Nisse :)

/Elin

elin
0

Halt med darling. Bådas blickar e riktade framåt :)

/Elin

elin
0

Kommentera mer!
Tycker bara det är bra!

/Elin

Believer
0

Det är så himla svårt att kommentera foton. Men jag tycker som slo på bilden i galopp. Men som sagt, kort är så svåra. Det kan ju vara precis i en förhållning som det kortet är taget! Förövrigt har du en jättefin häst Elin!! Skrattande

lis
0

Jag tyckte att bilderna på dig och din häst var jättefina! Din häst är verkligen jättesöt Skrattande

Stenis
0

Vilken fin häst! Ni är jättefina ihop!

Du tenderar att hamna i lite stolsits + att jag skulle gärna vilja se dig länga stigläderna. I galoppbilden speciellt ser det ut som att du drar upp ditt knä. Låt dina ben rinna ut med hästen sidor.

För att hjälpa detta kan du, innan du sitter upp, strecha ut insidan av dina lår, då kommer inte de längda stigläderna att kännas allt för långa. För att hjälpa till att komma bak med dina underskänklar så kan du innan du hoppar upp även strecha ut din höftböjare, då gör inte musklerna lika stort motstånd mot att du ska dra tillbaka ditt ben.

Du kan även stretcha från hästryggen när ni skrittar fram. För att strecha insidan låren lyfter du hela benet rakt ut. För att strecha höftböjaren för du ditt ben så långt bak mot hästens ljumske som du bara kan, sitt fortarande rak i ryggen. (ditt ben ska vara en bit från hästen så att du inte sparkar till den. När du ändå håller på och stretchar kan du lika gärna sträcka ut vaden också så att det blir lättare att sänka hälen i stigbygen. För ditt ben raktfram  parallellt med hästens bog och sträva mot att din häl skall vara den främsta punkten. Efter att du har gjort dessa övningar kanske du behöver länga ländren lite till!!!

Avsulta stretchen med att släppa tyglarna och sträcka dina armar allt vad du kan utt i luften så att du lyfter upp din ryggrad Då stabiliserar du upp din bål och sedan kommer även du att vara redo för ett dressyrpass!

[slo]
0

#6, som sagt, det kan vara mitt i en förhållning… Men vad jag försökte komma fram till var att hästen ser ut som den krullar ihop sig väldigt i halsen.

Stenis mycket bra skrivet! Man glömmer oftast av att värma upp sig själv också. Även om jag hade garvat ihjäl mig om jag sett någon sitta sådär =)

gejsa
0

Din Nisse ser jättefin ut i hull och så. Ser verkligen välskött ut. Tänk när min var nästan som din innan hon fick föl. "drömmer bort"

Att skriva om hur du rider får någon annan göra. *ler*

Tummelisa
0

Ser jättefint ut, tycker bara i såfall att handen hålls lite högt. Underarmen ska ju vara en förlängning på tygeln, dvs gå i en rak linje från hästens mun genom tygel och upp till din armbåge. Det gör att du ser aningens spänd ut. I övrigt tycker jag det ser bra ut. Går aldrig att bedömma fullt utifrån ett foto. Räcker nog bara med lite avslappning så korrigerar du ev fel, streching av lårens insida= bra.

Men du! Lite bättre puts på skorna bara, du har så fint puts på hästen. Flört

elin
0

tack så hemskt mkt allihopa.. jag blir jätte glad ! =D

Slo & believer: anledningen till att hon "krullar" i hop sig i galoppen är att hon nu på senaste veckorna börjat o jobba i "form" kallas inte riktig form kanske men bättre innan kan jag lova.. hon orkar inte riktigt arbeta upp sig i galoppen än de tar sin lilla tid.. det var likadant med skritten o traven i början.. men nu går hon i korrekt form i dom gångarterna! Men tack för rådet :)

Lis: tack ! :D

Stenis: tack för rådet.. !

Gejsa : tack tack ! :)

Tummelisa: tack så jätte mkt!
Ja skorna va ju inte så vackra då precisGenerad ska tänka på de nästa gång Flört

/Elin

LinneaG
0

Jätte fin fjording! Inte så ofta man ser träningsbilder på fjordingar. Då ja är helkär i fjordingar så älskar ja bilderna!

elin
0

tack tack =)

/Elin

gejsa
0

Här är tjocka Gejsa med Elin.

gejsa
0

Här är Gejsas dotter. Thea här på forumet  och jag var och hälsade på henne hos sin nya ägare. Thea köpte ju RoxeLina från mig först.

gejsa
0

Här provrider hon.

LinneaG
0

finfina bilder gejsa!

gejsa
0

Lite mörk bild när hon hoppar men vi var ju i ridhuset. tyvärr.

Polyanna
0

Trevligt ekipage! bra sits men kullagda och slappa händer. Ett stadigt tag i tygeln tummarna högsta punkt, då kan du använda de 3 fjädrarna!