OT kan katter "flema"
Kissemissen här hemma tycker självklart att olika lukter är jätteintressant. Speciellt stallukt från stallkläder(särskilt när man haft jouren och mockat 13 boxar) eller svettiga joggingkläder. När hon luktar på "starka" lukter så öppnar hon munnen, ser jätteknasigt ut när hon tittar upp med öppen mun.
Så kan katter känna lukt genom mun precis som hästar kan?
katter flemar! :D
det är helt naturligt! när dt luktar gott! ;)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
SÅ gör våran Tage också.. ser helpucko ut! ;-)

då är inte sissen helknas då…fast ibland undrar man, hon verkar ta efter kaninen. Stod på två ben med framtassarna neråt för att kika över ett plank precis som kaninen gör. Hon äter och river ned tapet som kaninen gjorde när han blev bannlyst från vardagsrummet. Hon har tom försökt äta kaninfoder men hon kände inte riktigt för vegetariskt…
#3 *ASG*
mina katter är knäppa by default :) mamman är egensinnig tusan o det har alla 4 kattungar blivit också…..
o nu ska vi snart ta kattungar på lillkatten, hon är 1½ år nu och vill gärna ta en kull innan hon blir "förgammal" och så vi kan sterilisera henne sen.
ska sterilisera mamman katt nu i det närmsta så hon kan flytta till skåne till min mamma o bli ute-o-in-katt igen så som hon helst vill ha det. :) Hon trivs itne i lägenhet i längden o hon har börjat bli lynnig o tråkig i humöret efter 2 år i lägenhet nu….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#3# Mina katter åt också av kaninfodret när vi hade kaninen inne.

#4 kissen blir kastrerad i februari tror jag, finns många pojkar runt omkring och vet sa att det gick bra att sterilisera bara det fyllt ett halvår för de kommer inte växa så mkt mer sen.
#5 kissen äter inte kaninfoder nu, hon var tvungen att testa bara men kände inte för att bli veg.;)
en annan konstig sak med henne var att hon tyckte gräset var läskigt när hon var liten. det var jättehmskt att gå i och eftersom vi höll på att bygga terass i somras så fanns det en massa plnakor hon kunde gå på istället för gräset. ibland var hon tvungen att ta sig ut i det iaf men då var det höga benlyft. nu har hon vant sig…nu har hon istället en lite udda vana när man kommer hem och hon är ute. då komemr hon springandes och ska rulla sig precis framför fötterna på en i sanden som ligegr som snart ska beläggas med sten till biluppfart.
Hehe :)
När jag tog in mitt hästatäcke i vardagsrummet och skulle laga det la jag ut det över glvet och började sy…efter en stund hade jag tre heltokiga katter som brutalt kelade med täcket :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#8 oj kelade, min kisse busade hur mycket som helst med mina schabrak, men de var rätt gosiga att ligga på så man samtidigt hade täcke men kela det har hon inte gjort!
jo då kelade rullade tog tag i det med tassarna och riktigt gnuggade sig i ansiktena med det :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus