VOLTIGE
Ska börja i ett voltigelag vi har nte bestämt när vi ska starta ännu. Det ska bli jätte roligt. Någon mer här som håller på med / har hållit på med Voltige ?
Jag tränade själv några år och har även varit tränare några år. Nu håller jag dock inte på mer än att jag ibland leker lite på pållan när jag rider barbacka bara för att det är kul.. dock blir det ju mest i skritt eftersom att jag själv håller i tygeln. Skulle nog eg testa att stå i galopp på henne någon dag, men det uppskattas nog inte av de andra ridande =)
Jag har testat att sitta bakofram i skritt, och sedan vänt tillbaka till normalt läge. det är väl det jag gjort ^^
men volitge ser ju häftigt ut, och voltigehästarna brukar vara sjukt välskolade och jag har fått för mig att de är väldigt jämna i lynnet med.
Däremot allt hoppande upp o ner och snurrande och när detär massor av folk på hästen. det är inponerande…..
men ska ma nbbara longera hästen i voltigen kan man ju liak gärna ha den på bettlöst tycker jag ^^ bettet gör ju eg ingen nytta alls när hästen är inspänd o ingen avnänder tglarna…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag har faktiskt stått på en häst i skritt! (urhäftigt) Det var ett voltigelag som var på ridskolan och hade en prova-på dag, jättekul! Men det är inget för mig, fel fysik vet ni ;)
jag själv har inte gjort så mycket, stått upp i skritt och trav . fana (svanen) , kaptensvändning , jordenrunt , hoppat upp i trav .. Men man tränar för att lära sig :) Om ni har vägarna förbi på någon tävling kan ni ju titta :D Men det är nog ett tag kvar innan vi börjar tävla..
Jag har stått upp på häst i trav, fast med tyglar hängandes, hoppat upp i trav och galopp, varit flera på samma (bla ridit ärevarv på klubbtävling barbacka med kompis bakom, i bara grimma på min shettis) och lite annat… Men det har bara varit lek, inget seriöst tränande… Pallade inte med kläderna ;)
Jag har hoppat upp i trav och galopp och stått på en häst i skritt samt suttit på "knä" i trav ;)
Jorden runt i trav… Stå på knä och sträcka vänster ben och höger arm framåt, och tvärtom, i trav.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling