Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 755 ggr
Loa-bg
0

Bilder: Provridit!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag provridit en häst som jag ev. ska låna eftersom mina egna knasar är skadade.

Han heter Storm och är en renrasig American Curly :) Finns bara 200 st i Sverige, coolt!

Vi funkade jättebra ihop och han är superfin, han rör sig riktigt trevligt! Finns en del att jobba på i dressyren, han släpper lätt i handen och börjar springa på bogarna, men han är inte tillräckligt stark än för att bära upp sig.

Ska provrida en till häst imorgon, men jag hoppas att Storms ägare säger att hon vill ha mig till honom, det är många intresserade av honom…

Loa-bg
0

Storm och jag :)

Har tyvärr inga bilder när jag rider, vi red i ridhus.

Anna
0

Oj vad fin han var!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

PonnyAnnie
0

vad fin han var! :D hoppas att det går bra med den andra oxå;P

Marija
0

Han är ju jätte fin! :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Thorsson
0

Va söt han va! :)

Loa-bg
0

Visst är han söt? ^^

Den andra hästen jag ska provrida är en ponny som syrran tränat. Den är ganska svårriden (gör rejäla luftsprång innan hinder), tävlad LA, ägaren vill bara bli av med den. Lyckas jag sälja den får jag 10%. Jag är den enda som får den, bara för att jag är syster till min syster, det är bra att ha henne :) Vi får se, den hästen kan jag få när som, om det inte blir nåt med Storm. Men jag trivdes så med Storm.

__iE
0

vilken söting :P :)

Serious
0

Vilken trevlig liten häst det värkar vara, och roligt med ovanlig ras :)

Hoppas det går väl :)

Loa-bg
0

På lördag kommer ägaren och ska titta på vår gård!

Hon har inte sagt att hon har valt mig, det är många intresserade, men att hon vill komma och titta bekräftar ju nästan det :)

Yessica
0

Söt =) Hoppas det går bra med allt! =)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Zadeira
0

Åh, annonserna om Storm har jag också sett och tittat lite extra på eftersom jag också rider en American Curly!

Loa-bg
0

#11 Coolt!

Vad är det för nån? Har du nån bild? Jag har ju fått börja läsa på lite om rasen, och Storm är iaf inte alls så lockig som många andra. Vilket jag iofs tycker är snyggare. Kanske olika med årstiderna också, till sommaren kommer han tydligen tappa sin svans :S

Zadeira
0

#12.

Bulan (Blueberry egentligen) är en släthårig curly, så han är inte alls så krullig som Storm. Bulan blir lite krullig när det är fuktigt, ex regn, dimma eller snö, menannars ser han ut som en vanlig häst. Tyvärr. Tycker att de krulliga curlysarna är så sjukt snygga!!!

gejsa
0

#9# Se där! Fler ägare som är noga och åker och tittar på gården innan man bestämmer sig. Tror det börjar bli allt vanligare att göra så.

Lycka till!

lisette
0

Lycka till! Det lär inte vara några problem! :)