Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1118 ggr
jn84
0

Annons: Foderhäst sökes till två systrar

Vi söker en foderhäst som ska passa en 13-åring (lika stor som en vuxen människa) och en 11-åring (155 cm). De är främst ute efter en häst att rida ut på, även om intresset för både dressyr och hoppning börjar öka.

Hästen i fråga måste vara 100% säker att rida ut på, även ensam. Den bör inte vara högre än 1,65 i manken och inte äldre än 14 år. Eftersom den yngre tjejen fortfarande är lite för liten för en stor häst så måste hästen vara toksnäll i all hantering. Lite bus ibland är inget problem, bara den inte är elak och utnyttjar sin storhet.

Båda tjejerna rider lektion på ridskola och önskar ibland kunna rida hästen dit och ha med den på lektionen. De kommer även rida privatlektioner för tränare på volten hemma. Det ska finnas möjlighet för dem att vara med på klubbtävlingar under året.

Båda har tidigare varit medryttare och den yngre har haft en foderponny det senaste halvåret, så de vet vilket ansvar en egen häst innebär. Jag (vuxen storasyster till båda) har själv häst i samma stall och jag kommer stå som ansvarig för foderhästen. Dessutom är jag nästan alltid med när tjejerna är i stallet.  

Stallet är ett kollektiv med 11 hästar. De får mat fyra gånger per dag och har daglig utevistelse.  

Om hästen trivs och alla kommer bra överens bör det finnas möjlighet att köpa hästen om något/några år.

Hör av dig om du har något som du tror skulle kunna passa!

Romana_12
0

putt

jn84
0

puttar lite ifall någon kom på idag att dom vill låna ut sin häst ^^

Klasson
0

hjälper till att putta

freakyH
0

puttar jag också!!

LinaN
0

jättefin annons! :D

sätt ut på buke, hastnet. hastannonser mfl ställen ockås :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

jn84
0

Finns på alla ställen redan :)