Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: hoppning
Läst 1078 ggr
tessa
0

* Har ni foton...?!

Hej!

En stor smula tävlingsnervös Tessan undrar om ni har foton på 80 cm-hinder att lägga ut här och visa?! Gärna när ni hoppar förstås.. ;) Skulle gärna vilja få ett hum om hur höga sådana hinder egentligen är, så att jag inte skiter ner mig imorgon när jag kommer in på banan ;)

Tack på förhand.

Mvh Tessan

Mangis
0

Men Tessan, du har ju hoppat högre innan så det ska ju inte vara ngt bekymmer! Tänka bara på att komma ihåg banan och att hästarna inte tittar extra på ngt hinder om inte du gör det… Och ha kul! Min absolut bästa ritt hittills var när jag bara hade kul - då vann jag! Lycka till!

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är ca 75cm ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Due-Boje
0

tror detta kan va ngt sånt!

tessa
0

#3. åh herregud ;)

Mangis: vad gullig du är, och du har faktiskt rätt!! Det jag är lite orolig för är itne att Yrla inte ska hoppa utan att jag ibland har svårt med balansen när hindren blir högre, och det förekommer ett "svävmoment" under språnget… löjligt, jag vet men jag är kanske helt enkelt ingen hoppryttare =)

Men det slog mig imorse då jag vaknade att hur det än går, så vet jag att Yrla alltid gör sitt bästa - faktiskt - hon är en hygglig pålla så ger jag henne de bästa förutsättningar jag förmår, så kommer hon också göra så gott hon kan.. och då kan vi vara nöjda =)

Gissar att det är mina tävlingsnerver som spökar, de är värdelösa ;) Just nu är jag tom lite smånervös för Eneldos och min bombana, som vi ska börja med, men det komemr säkert att gå fint.

Håll tummarna kära vänner, så återkommer jag i afton med en - förhoppningsvis - glädjande rapport =)

elin
0

Här hoppar jag o Nisse lite över 80 cm :)

Nisse är knappt 1,44 m hög o Yrla e la bra mkt högre än så?
Det fixar ni absolut :D

LYCKA TILL!!!

/Elin

AnnaJohansson
0

Detta är 80 precis :)

Lina
0

vet ej om detta är 80 lr 90 fast tror mer på de senare

AliceL
0

80.. :)

AliceL
0

80.. :)

tessa
0

Tusen Tack för era foton! =)

"Debuterade" i 80 cm igår (CR) och det gick finfint! Yrla hoppade som en riktig räser, med finfin framåtbjudning och hariga Tessan tycktre inte ens att det var läskigt högt - underbart kul! =)

reddie
0

Roligt att det gick så bra. Film? foton?

tessa
0

Det är på g Reddie, tänkte sätta mig vid datorn nu och ladda över från kameran.. =)

Minetta
0

Detta är 70 cm :)

[myslaa]
0

75 cm :)

Hedman
0

80 cm

svampi
0

Detta är 70 eller 80.