Värsta "avsittningen"?
Berätta om din värsta avrammling!! Hur gick det med dig och hästen?

den som gjort mest ont var förra året. Peppe tog ett kråkhopp och ja, jag hängde lite snett men hade lätt kunnat ta mig tillbaka till sadeln. men nej då, jag bara släpper allt
landade på axeln så nåt slets isär och jag har fortfarande ont trots sjukgymnastik.
Peppe gick det då ingen nöd på…
Den fulaste avsittningen var efter stormen gudrun. skulle gå under ett träd och jag glömde helt enkelt ducka. försökte mig på en limbo men det gick inte så jag åkte bak över Peppes rumpa ner
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Trillade av en quarter för ett par år sen.
Vi travade i en hage och allt gick finfint!!! Sen helt plötsligt kom en bock och jag flyger av. Mamma kommer springandes och jag ber henne rätta till mitt ben (det kommer jag inte ihåg). Mamma tror jag blivit lam. Sen frågar jag vad som hänt, vilken dag det är och vad klockan är. Det frågar jag hela tiden som jag ligger där och mamma springer och hämtar bilen. Det sitter en tjej hos mig som svarar på mina frågor, samma frågor hela tiden, och håller mig vaken, jag ville sova hela tiden.
Jag hade hjälm och säkerhetsväst!!!
Jag tappade alltså minnet en vecka bakåt i tiden. Vi åkte till akuten, hade en hjärnskakning. Minnet kom tillbaka efter ca tre timmar. Höften fick sig en knäck, men inget bestående.
Hästen hände det inget med. Men vi fick senare veta att denna välridna tävlingshäst som kom från Tyskland aldrig hade blivit riden utomhus… Det sa inte säljaren något om. Så hästen blev ju bara lite glad där.
Var nog under ett löp, hade glömt spänna övergjorden, blev trängd ut i oklippt gräs och trampade sadeln sne… Men hästen kom trea, när jag låg i gräset och kippade efter andan :)
förra året jag också, spar-to skyggade för något på läktaren och jag bokstavligen GLIDER av i slow motion typ, fastnar med foten i ena stigbygeln och blir släpat efter, spar-to får panik och börjar bocka och sparka bakut varav 2 sparkar träffar mej bak på låret, men både jag och tokpållen klarar oss ^^
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
slo, låter inte så skönt…
Marija, låter livsfarligt!!! Min värsta farhåga är att fastna i stigbygeln!!!!
Peppe, limbo på häst… Den var ny!! =)
#5 Ja usch ja! Jag var skräckslagen! Men lyckades komma loss som tur var! Pållen vart ju skräckslagen och vågade inte komma fram och titta vad som hänt mej sedan! XP
#1 Säger som Molla, det var ny den ;)

#6-7
inget att rekomendera ;) som tur va så var det snö så jag landade mjukt =D
#5 Jag var väl 8-9 bast eller så, ofta man slår sig så det gör ont då :D
hopptränade en new forest valack som jag hade på foder…han gick igenom ett av hindrena och jag flög av…vaknade upp på marken o hästen stod längst ner i hagen, hindret var totalrevet och jag ngt snurrig. Satte mig upp igen efter jag fått tag på honom o hoppade ett hinder…tog sen in honom i stallet o skötte om honom och släppte honom sen i hagen(inga men på honom eller skador)…fruktansvärt ont i lillfingret hade jag när jag kom hem o fick huvudvärk, spydde, tog alvedon o la mig.Mamma kommer hem o hon inser att jag nog fått hjärnskakning…åker in t sjukhuset o konstaterar hjärnskakning o brötet lillfinger! Inte kul alls…fortsatte sen ändå hoppa m gipsad hand…bara bytte häst, ville ju inte riskera o falla av honom på nytt, OM han skulle vara lite skraj för hindrena..SÅ dum har jag varit!!!
Värsta avsittningen va som liten. hade ingen väst.ägde ingen då. men hjälm. red en liten shtettis som bocka av mig, jag landade på en stubbe med korsryggen. och det har satt sina spår. och de va inte skönt. det är den värsta vad jag kommer ihåg.
eller den med katitzi som bocka över hinder, länge sedan hon hoppades. (hindret va ca 1-2dm) bocka högt som sa*an och jag landade på höften. pang dom 2 ggr i rad XD inget man ska testa hemma

Det var en hopptävling på ridskolan för ca 8 år sen.
Det var jag och en tjej i omhoppning. Hon red först. Jag var fast bestämd att slå hennes tid så jag manade nog på hästen jag red lite fööör mkt. Han tyckte det var dökul. Men när ja skulle bromsa in honom hoppade han rakt upp i luften och gjorde ett x antal krumpsprång. Jag flyger som en vante (5 cm från att fara rätt in i järnstaketet). Jag hamnar pang på ryggen. Tappar luften. Svimmade nog oxå för i nästa sekund står det typ 20 pers över mig. Jag kunde inte röra mig, men på nått vänster fick min pappa in mig i bilen så vi åkte till akuten. Det resulterade i en krossad svanskota. AJAJAJ säger jag bara. Kunde inte sitta på 2 månader och det tog närmare 4 månader innan ja kunde rida igen.
Jag kan lida av det än idag. Det märks av när man sitter för länge. Men men. Jag lever ju iaf =)

#12# Åh, fy fasiken vad ont det måste ha gjort att krossat den. Jag hade ju en i stallet här som ramlade av sin häst och fick en spricka i den. Det gjorde ont som fasiken på henne i flera månader. Hon började att skritta på gejsa för att hon vågade inte sitta på någon annan häst i början. Hon fick även minnesförlust och frågade om allt möjligt oväsentligt.

#13. Jo det kändes lite =) Man man är ju härdad! haha. Nej då, jag var rätt mesig då kan ja säga. satan vad ont det gjorde. Det värsta var att dom kunde ju inte göra något på akuten. "Det kommer läka av sig själv" sa dom. Jasså, är det därför jag fortf. har ont efter 8 år?
Jo, jag var oxå lite skakis när jag skulle rida igen efteråt. Spec. när det visade sig att ja skulle rida samma häst. Men men. Man ska inte gnälla, som sagt jag lever ju iaf =)
Var förra vintern när jag galopperade på en gammal fotbollsplan i typ 50cm snö. Till råga på allt hade jag jockeyläder för att testa ;)
Plötsligt svängde Windy åt vänster fast jag ville åt höger, så jag tappar balansen när hon kränger runt och försöker välja ifall hon ska lyssna på mig eller sig själv
så jag faller av rakt in i en av de gamla målstolparna…. Så hårt att stolpen går av på mitten och ramlar omkull… Det var INTE skönt, slutade med en muskelsträckning i armen men kunde gått värre. Jag satt upp och red vidare iallafall. Windy tvärnitade bredvid mig såfort jag lämnade sadeln *duktig häst*
Vill jag nämna att jag inte hade hjälm då heller…. *gulp* Idiotiskt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

värsta är nog när jag hoppade Lebon (min d-ponny) på ridbanan hemma ( tror det är tio år sedan minst nu) han snavade på galoppbommen och över hindret, gick nästan omkull och jag for över huvudet på honom och med munnen ned i marken. (ska tilläggas att det var en ganska hård gräsbana) Han lyckades undvika att trampa på mig iaf.. jag klarade mig ganska oskadd, fick ingen hjärnskakning men tryckte till käken så att den inte gick att stänga helt nån dag efter.. jag hade även jord både innanför över- och underläppen.

Har två värsta avramlingar, ena gången var när jag hade en isslandshäst på lån över en sommar, det var sista veckan som han var hos oss, skulle skutta över några små hinder då han helt plötsligt får tokfnatt och börjar bocka gång på gång, så jag flög som en liten vante (var 11 år) så jag landa rakt på huvudet sen armen, fick hjärnskakning och en bruten arm.
Andra gången var med en ponny som jag hade på foder. Vi skulle ta en mysig tur i nysnön på morgonen. så jag skrittar på halv långa tygalr på en äng, då hon får för sig att hon ska börja trava.. så jag håller in henne då får hon fnatt och bockar, efter fjärde bockningen så seglar jag över huvudet på henne, men släpper konstigt nog inte tyglarna så när jag slår i marken så rycker jag henne i munnen pga att jag höll kvar :s så hon stegrar sig och råkar trampa mig på höften/ryggen.
Så jag ligger där å skriker och kan inte resa på mig eftersom jag skadade höften, medans hon travar iväg.. som tur är så hade jag min gula reflex jacka så en bli ser mig ligga där, och det kommer en tjej och en kille som hjälper in mig i bilen sen tog killen hästen och ledde hem henne. medans min mamma kom till stallet och hämta upp mig och körde mig till sjukhuset.
Jag hde inte skadat något ben, men däremot något i höften som inte gick och se med röntgen, så har gått hos sjukgymnast i 2 år, så det är nästan bra nu :)
Jag har voltat tillsammans med häst över hinder vid två tillfällen. Inte så kul, men…
Fast det värsta var nog hästen som ställde sig käpprätt upp på bakbenen så att jag gled av bakåt. Då tappade hon balansen och ramlade - landade rakt över mitt ena ben.
Hästen oskadd, min menisk fick en klämskada som jag hade ont av LÄNGE….
Jag har tva otacka avfallningar i mitt liv. Den forsta var nar jag var 11 ar o skulle hoppa lite pa min mammas halvblod som tavlat 140. Vi hoppar bara runt lite o allt gar bra. Men sa fastnar hennes framben i martingallen o vi slar runt. Hon far panik och kastar sig upp, trampar mej i ansiktet, magen och armen. In till sjukhus, opererade ansiktet direkt, har INGA arr! fantastiska lakare. I olyckan brot ja tva revben och foten pa tre stallen.
Andra otacka avfallningen var for 6 ar sen. En hopptavling pa en gron unghast. I Belgien far man ha kombinationer o lustiga hinder redan fran 1m. Hasten gar jattebra fram till sista hindret, en kombination med stora konstiga grindar i. Han hoppar in och missbedommer det andra hindret o ja slungas i backen mitt bland bommarna. Jag brot tva tornutskott i ryggen. Men det tog en vecka sa va ja till hast igen=)

Ja, hörrni jag har också varit med om olika olyckor. Men jag har peppar, peppar klarat mig från att slippa åka till akuten. Men skulle jag någonsin bryta något ben i kroppen pga ridningen, Ja då tror jag nog att lägger av.
Jag tror inte ärligt talat att jag skulle våga rida igen efter en sådan sak.
Jag har ramlat av under Gejsa i full sken. Hon har trampat mig på ryggen då med broddar. Jackan som jag hade på mig gick sönder av hennes skor och brodd. Men jag reste mig upp och hade inte särskilt ont.
Jag har ramlat av och slagit i huvudet två ggr rejält i stengrus. Men klarat mig med lite huvudvärk några dagar. (kanske därför som jag är så knäpp) hihi
Gobban har rest sig upp och vi har ramlat baklänges både han och jag åt varsitt håll. Inga krämpor.
Gobban hoppade åt sidan när vi skulle hoppa. Jag ramlade in i hopphindret.
Gobban rusade och tog bettet och skengalopperade runt runt på ridbanan när vi tog lektion i början. Min ridlärare stängde ridbanan för att han inte skulle rusa ut. Med den påföljden att han tänkte hoppa över grinden men ångrade sig i sista sekunden och hoppade åt sidan. Jag föll som en vante rätt in i staketet. Men klarade mig bra med lite småsår.
Fille reste sig en gång när jag red ut själv i våras. Efteråt visade det sig att han behövde fixas av en ET. Det blev bra efter en gång. Själv fick jag åka tre ggr till en naprapat efter detta.
När jag var ung skenade en häst ut på en 90-väg. Så jag var tvungen att kasta mig av i diket. Han var på väg till en långtradare som vi mötte. Men ändrade riktning när jag hade slängt mig av. Phu!
En gång när jag var ung var jag och red på en okänd häst som inte var trafiksäker. Vi mötte en liten lastbil och hästen blev rädd och vände om i full galopp mot stallet. Jag var inte berädd och ramlade nästan av. Men hängde några steg i stigbygeln. Det var otäckt.
Ja, det var väl dom otäckaste sakerna i mitt liv iaf. Har ju varit med om lite andra avramlingar men det är ju inget att skriva om. hihi
Jag kommer inte på nån som har gjort så ont utan, jag kommer på en gång på ett ridläger så tränade vi in en kadrilj. Då skulle vi gå i trav vid A och sedan fatta galopp vid M, och jag var sist så min häst sket i A och drog till M, 5 gånger den lektionen flög jag av tills han lyssnade på mig :P hahah

det värsta var väl när jag var 14. red ett dräktigt fullblodssto på hack. hon stack och jag kunde inte styra henne, vilket resulterade i att hon försökte hoppa över ett plaststaket, men brakade rakt igenom det istället. och jag flög över huvudet på henne.
roliga är väl är jag red min lille brago (sköthästen). galopperade honom barbacka i en paddock en bra bit från stallet. sa till honom "vad som än händer så älskar jag dig" (ni vet så där lite nördigt) hann inte mer än att säga det så slänger hästen av mig. rusar hem över styckena. ser till att jag följer efter, stannar med jämna mellanrum för att vänta in mig. som jag svor.
eller när jag skulle hoppa en häck med frutti. hon stannade, men inte jag. kasade på magen en bra bit.
Jag har aldrig skadat mig när jag har ramlat av och då har jag ändå ramlat av 30 gånger. Men två snöpliga avglidningar var när jag red en kompis häst i skogen och jag inte hann ducka för en gren och gled av över baken dock red jag barbacka så det gick snabbt och lätt. Igår så gled jag av en gång med, pållen bockade rejält några gånger och jag satt kvar, dock på halsen och satt kvar även fast han travade runt lite dock sänkte han huvudet en gång så jag åkte kana över huvudet xD

Det var nog för två är sen när jag var på ridhajk. Jag hade Cornelia som var ett svenskt halvblod, alltså enorm, och jag såg ut som en räka på henne.
Vi börjar trava lite lugt uppför en lång backe, men så plötsligt börjar vi galoppera fast vi bestämmde att vi inte skulle göra det…Det gick bra i början, men så plötsligt så börjar en av hästarna skena och sprang förbi alla andra hästarna. Ja, ni kan ju gissa vad som händer sen…alla hästar börjar skena.
Dom ryttarna som hade lyckats hålla sig kvar uppför backen, ramlade av, jag med, och hästarna springer vidare ut på en äng där dom tar några rundor. När alla till slut har samlat sig igen, så red vi hem helt oskadda. En grej som alla kunde skratta åt i slutat av dagen.
Bild på Cornelia och hennes föl i sommras.
R.I.P Cornelia

min värsta avsittning var nog när jag gick omkull med en ponny jag tävlade mkt på, vi red en fasligt snabb omhoppning (som om vi hade eld i r*ven sa dom som såg på) o jag tog en liite för vågad sväng o hon trampade av fel så hon fick bommen mellan frambenen o vi stöp rakt ner båda 2.. o slog runt, hästen stod på huvud innan o föll över o var millimeter från att landa på mej…. det var lite läskigt!

värsta avsittningen borde vara den när jag fick hjärnskakning, men jag kommer inte ihåg vad som hände och kommer troligtvis aldrig att göra det heller…
annars så är det nog den gången jag föll in i läktarväggen med huvudet före på ridskolan, men då blev jag inte skadad alls…

travade min häst på en grusväg när den fick spratt o sprang rätt in i gren.jag slog huvudet i grenen o flög av! fick ingen skade eller nått varken hästen elle jag!fick rida en lunganare häst hem .:)

usch! kan bli farligt det där m broddar…
en tjej jag jobbade hos flög av o blev trampad m brodd, ända in till benet.. o dom åkte in o sydde ihop det.. UTAN att göra rent det, blev väldigt fint under natten, så det var bara att åka in o göra om det.. sen låg hon i typ 3mån… o det tog många år innan hon blev helt återställd
En lite roligare avrammling gjorde jag när jag skulle lära en ardenner trava (under inridningen). Min mamma gick brevid och så började hon att springa lite sakta. Hästen fattar inte hur den ska göra utan rusar frammåt, blir rädd och stannar. Hon tokbockar tre gånger. Jag kommer högre och högre för varje bock. Sen tredje bocken, då är jag hööögt upp, då springer hästen iväg… Det var lååångt er.
Jag tappade andan. Mamma rusar fram och jag snurrar runt till rygg. Mamma frågar hur det gick, jag väser fram "fy fan vad högt det var".
=P
Inte min värsta men en rätt stygg avtrillning som skedde så sent som i lördags, under en hoppträning. Så går det när man har en energitankad pålla som inte hoppat på några månader.. ;)
Behöver ju inte förklara hur det gick till, ni kan ju se själva =)

Det värsta var väl när jag ramlade på något vänster vis under hästen (som jag minns det) och blev trampad på låret. Spräckte lårmuskeln den gången och fick gå på kryckor några veckor.
Sen har jag också sytt huvudet ett antal gånger.

#28, läskigt, jag har råkat ut för samma sak, nästan iaf ^^ Blev dock trampad på insidan utav låret, har jag för mig.. Fick en lårkaka o kunde knappt gå, ajaj ..
Roligaste var när jag skulle upp på Ballerina barbacka, men hon började gå när jag hängde över henne på magen så när jag väl fått upp benet satt jag typ på hennes rumpa o hon börja trava o jag når knappt fram till tyglarna o jag åker av.. Hahahahha, det måste sett sjukt kul ut xD

#8 Jag brukar också köra limbo när det kommer mycket träd! Nackdelen med stor häst när man rider i skog. Man kan lätt hänga kvar i träden
Den värsta avramlingen var när Ottino slängde av mig i nerförsbacke så att jag rullade ner i en taggbuske. Har fortfarande ärr kvar på ryggen. Believer kom på en fantastisk lösning och sprutade lila-spray över hela min rygg! Kan ju säga att den lila färgen satt kvar i typ två veckor. 
värsta skadan jag har är efter min nuvarande delägarhäst! Hon var 3 o skulle ridas in hon började leka rodeo m ryttaren som satt på o jag stod brevid och trampades omkull o hon trampade på min arm som fortfarande efter 19 år har märke där efter!

ååååå nu kommer jag ihåg en annan gång när jag red barbacka! Jag hade lett ner krabat för en backe eller nåt så skulle jag sitta upp igen. Så jag tog lite sats och hoppade upp, och konstigt nog så gled jag inte av som jag trodde jag skulle göra. Så jag låg där på mage, på hästen, och tänkte" jaha, vad gör jag nu då?" Så plötsligt så började han gå och jag höll inte i tyglarna, så han börjar trava…och jag kunde inget göra. Men det var inte det värsta, han travade hela vägen hem med mig liggandes på ryggen…så kände mig jättedum när jag vi kom fram till stallplanen och massor av folk bara glodde på mig…man kan ju säga att jag hade bråttom in i stallet den dagen…haha.
#28 Aj såg inte mysigt ut! Jag hade också otur att hästen jag red och blev släpad efter hade broddar (typiskt!) fast jag fick inte fullt såå stora blåmärken!

#34. Det var ju så vackert hehe

#38 HAHAH jaa verkligen!! Vilken ridskolehäst var det du skrev om tidigare?
Attlid: jag dör varje gån jag tänker på de! DE ÄR RÅKUL!! asg* men fan va svårt de va att rida i de småsmå lädrerna XD jag har lustiga idéer XD (A) de komiska är att stolpen faktskt gick av! som på tecknat ! asg**

Jag har förövrigt åkt på rygg efter Peppe på en strand en gång… jag tror jag blev trampad/sparkad en gång eller nåt för jag fick ett enormt blåmärke sen. men det värsta var väl att springa efter en lös häst endast iklädd bikini och jodhpurs och med sand från topp till tå och möta alla turister….
mycket ska man utstå när man har häst 
#42 Hahaha vilken strand var det? ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Nu när många kör limbo under träd till häst kommer jag ihåg från en runda med Alida. Det va ett träd som va lutat över vägen. det gick inte hoppa förhögt. Att rida runt hade gått. men Caööe hade för bråttom och drar igenom trädet ( de va är gran på köpet) en rätt tjock. så när alida kollar på oss när vi kommit igenom så bristar som i gapskratt! jag sitter bakom sadeln med grankvitar i munnen och tröjan och granbarr överallt! men det va kul, stack lite men de tål man XD

#43 salsnäs…. visserligen ute i skogen, men självklart mötte vi ju massa bilar, det brukar aldrig komma några annars, men just då måste ju alla komma och kolla på det galna sandmonstret i bikini och jodhpurs

skulle ut med en häst som stått i flera månader och allt gick bra tills vi kom 20 m ifrån stallet. Då börjar hästen stegra, bocka och jag vet inte vad, jag flyger av iaf och bli sparkad på köpet. Skadar knäet och som en ren instinkt springer jag efter hästen och haltar. sedan sitter jag upp igen och rider. kan säga att jag borde inte ha gjort det. mitt knä har problem än idag och det är över ett år sen.
Min värsta avramling var på Snorre tror jag. Jag gick i 45 minuter från skogen o hem med hjärnskakning. Hade glömt bort vart jag bodde under den tiden, när jag fått hjälp hem svimmade jag.
Jag tror inte jag nånsin blev densamma igen. Hjärndö.

Men värsta men också roligaste avramling!
När jag var yngre så tänkte jag att: "Jag kan göra allt med April. till och med rida barbacka baklänges!" Då sa min kompis att "vi testar att rida barbacka baklänges!" Och opp på den bara ryggen barbacka baklänges satt jag en timma senare ;) När kompisen manade April in skritt tog jag tag i Aprils virvlar *så dum som jag var* och April blev spritt språngande GALEN! Satte igång med att bralla och ha sig. Och inte blev det bättre för att jag tog ännu hårdare i virvlarna! Men jag ramlade ju av till slut, och det ända som hände var att min klocka gick sönder ;)
Vi kunde skratta åt det efteråt :D

Jag vet inte vilken som är min värsta ^^ Jag har aldrig skadat mig, inte hästen heller, men jag har trillat av på de mest brutala sätt. Men jag är en jäkel på att sitta kvar ;)
Jag gissar att det var en av de första gånger jag red ut på Casa som han stegrade så kraftigt att jag trillade bak och låg på hans bak på rygg och sedan sparkade han bakut så jag trillade av baklänges rakt ner i enorma rötter…
Det är ytterst få gånger man lyckas trilla av baklänges, men med Casa lyckas man alltid.

#47 Fy vad otäckt! Det är min mardröm att ramla av långt borta från stallet i en skog eller andra platser där de inte finns människor som kan hjälpa en.

#47 men vilken namn hästen hade då XD
#40 Jodå, det läkte bra, blev sådär lila och gult efter ett tag… Snyggt.. not!!! =)
#50. Jo, jag hade en kompis med mig som tur var.. Men jag bröt ju ihop totalt när vi kom tillbaka till stallet. Minns inget av det själv.
#51. Min första ponny, Prins Snorre hette han till o med. :P
Den värsta var när jag gick omkull med mitt sto som kan varit då ca 25år. Hon var pigg och kry och jag skulle tillsammas med en kompis somred min andra häst rida på en långtur , kanske 1,3 mil och idiotiskt så var det ju blixthalka och min hade inga brodd * Dumma * Det funkade bra först men när vi kommit över halvvägs så ser jag att det blir glashalt och jag rider på kanten där det är gräs. Men så ligger det ett rör ivägen som hon kliver åt sidan för och hamnar på isen och halkar direkt om kull och slår i nosen och sedan hamnar hon över mitt ben. Hon reser sig fort och jag efter någon minut och har ont i knät som fick sig en ordentligsmäll med blåmärken och även stukad handled. Men så kommer choken , bloden rinner nerför hennes närborrar och mule. Usch , ja var så rädd , jag gråt och tänkte att jag aldrig skulle färlåta mig själv. Det var hemskt att se hur blodet blev små pölar i pudersnön som låg över isen :'/ hon hade även skrapat upp sig på bogen så pälsen skavs av men inget mer än det. usch vad hemskt det var :/ Aldrig varit så rädd , aldrig och hoppas jag slipper bli det igen.. Jag trodde värkligen att hon inte skulle överleva. Men som tur var hade min kompis mobil och vi ringde mamma som kom med handdukar och kollade igenom henne och hon hade "bara" fått sig en smäll på nosen och ingen vetrinär behövdes. Det värsta var att vi fick gå den sista biten för att dra ut transporten var absolut ingen bra idé. Men det gick bra (Y) Hon fick leva 2 år till och sedan var det dax att säga farväl:'( R.I.P Josefin <3

#53 jag fick också minnesförlust, frågade hela tiden vad det var för dag och efter ett tag så sa folk, vad tror DU att det är för dag. Jag märkte jag att jag ahde ridkläder och jag var medryttare och hade bestämda dagar och sa då att det är antingen mån,fre el sön, men ägaren hade åkt bort en onsdag så skulle jag ta hand om pållarna. när vi kom in till akuten var allt minne borta, så jag kom inte ihåg att jag inte kom ihåg, en lättnad för mig men då höll mamma på att bryta ihop istället….
#55 Det var läskigt att tappa minnet. Inte först för då var jag ju inte medveten om det. Frågade bara på med mina tre fyra frågor, om och om igen.
Men efter en stund blev jag rädd och började grina. Jag fick då titta på hästen, som jag kanske kunde tänka mig att jag kände igen (hade haft henne i en vecka) Sen Satt jag inne och väntade på skjuts till akuten. Kommer ihåg att jag bara satt som en zombi och tittade in i väggen, helt tom i skallen.

Den värsta hittils var nog på en maskeradhoppning då jag ramlade av och fick hjärnskakning, vi började ana att nåt var fel när jag undrade var vi var och framförallt vad jag hade på mig, ha ha jag var ju utklädd och allt
!
Men trots huvudvärken vägrade jag att åka ifrån min kära lilla ponny (envis som jag är) så inte förrän hon var borstad och klar och stod i hagen kunde vi åka, och då blev det full fart till sjukhuset!:)

Fast när jag tänker efter så vet jag en som kunde gått värre…
Jag och min syster red ut och skulle galoppera på en stig i skogen, vi brukade alltid galoppera där. Fast den här gången hade en telefonledning rasat ner över stigen, eftersom vajern är så tunn så syns den knappt förren man kommer riktigt nära, så när jag kommer där i full kareta på en sådär lagom galen ponny hann jag precis få stopp på honom innan vajern kapade huvudet av mig. Det var ganska ruggigt att klara sig undan med så få millimeters marginal och det var då jag började fundera på om jag inte har ngn slags änglavakt
Min värsta var när jag var ca. 11 år och red en b-ponny som hette Casper. Jag red ute med 2 andra en kall Januari-dag,ingen snö men marken var stenhård.När vi skulle galoppera på gamla banvallen började han stegra så jag ställde mig upp i sadeln så som man gör när hästar stegrar,men efter ca.2 små stegringar blev det ett bocksprång och jag flög av,Casper som inte hade några säkerhetsstigbyglar forstatte galoppera med mig hängande i foten…Efter ett tag släppte foten men då hade jag brytit nyckelbenet och åkte in till akuten :) Hade haft väst och såklart hjälm på mig också…
Peppe: HAHAH! och salsnäs som ligger så udda ASG* tzatziki brukar bada där ;)

#60 ja det är väl aldrig nåt folk på den vägen annars! men ryktet verkade sprida sig snabbt att en bikinibrud var ute och sprang ;)

#53 hmm undrar vad det var för typ till uppfödare som gav stackarn ett sånt namn 
#61. haha. ja abslout ;) inte varje dag man får se en tjej i bikini, i läderskor springa efter en häst XD

Jag var på ridläger och vi red i paddocken. Sen hade jag inte spänt sadelgjorden tillräckligt så hela sadeln gled av och jag åkte såklart med. Jag rammlade rätt in i staketet (men det gick ju bra för både mig och hästen). Det stod en massa folk och kollade också, tyckte det var jättepinsamt då x)

Har aldrig råkat ut för ngn direkt illa avramling, än.
Men den värsta var väl när jag for av i full galopp och kulta runt över nacken flera gånger. Då hade jag så ont överallt och speciellt nacken och ryggen. Låg faktiskt kvar där jag låg för jag trodde typ att jag brytit ryggen eler ngt. ;)
Men jag skrek iaf HÄÄÄMTA HÄÄÄÄÄSTEN!!!! ;P
Dagen efter var jag en smurf. Hade så mkt blåmärken så hela skinnet var ju typ blått överallt. Såg lite roligt ut. :D
#65 Det var ju visst en kuslig avrammling! *huga*

#66 Ja, jo… Och speciellt när man ser hästen springa ifrån en i ögonvrån ner mot stora 90 vägen… Usch usch… ^^