Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1443 ggr
Tinka
0

vad har ni gjort idag?

Själv håller jag på och målar om våra gammla trädgårdsmöbler till vita, dom blir som nya!

För övrigt ska jag börja rycka ogräs mellan plattorna på ute platssen, men det är så tråkigt så jag hamnade framför datorn iställetHemlis

[slo]
0

Jobbat, solat, sovit eftermiddag… Och nu sitter jag och smuttar på en bacardi… Är ju fotboll ikväll, måste värma upp ;)

elin
0

skolavslutning (slutat 9:an)
Vart me 2 polare
Åkt moppe
Solat
O givetvis vart hos min älskling Nisälla

/Elin

Faxlin
0

Haft det jobbigt som sjutton.
Varit här och försökt glömma hur taskigt jag mår genom att prata med er.
Hållt på en massa med Flisan och kollat till min sjukling Dixi.
Lagat mat och bakat.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[slo]
0

Jaa Åsa, hur går det med dina pållar egentligen? Har inte hört nåt på några dar nu :o

Faxlin
0

Dixi blir lite bättre för varje dag som går. Men något säkert att hon klarar sig vet man inte förns om ca 6-9 månader säger veterinären.
Flisan tillbringar jag sista dagen med i dag. I morgon förmiddag åker hon härifrån. Så snart är det hästlöst här hemma.

Audiatur et altera pars

Marre
0

Jag har varit hos mamma följt med henne till stallet med min syster fick rida ett russ hehe känndes lite konstig jämfört mot varmblod Räcka ut tungan sen åkte jag buss och tunnelbana och pendel i totalt 2 timmar *uch* hehe det va min dag det

fisa-lisa
0

Har bara slappat idag. Kan inte rida för Isa har en lös baksko. Hovis kommer nästa vecka. Har badat i poolen och kollat när mamma smörjde en sadel. Skolan slut i morgon! ÅHHH SOMMARLOV!! Synd att inte mammor ( och pappor ) också kunde få sommarlov så man fick vara tillsammans mer!

gejsa
0

Vad då Åsa, åker flisan ifrån er? Är det hon som ska föla? Trodde att hon skulle föla hos er. Sen då?

Faxlin
0

Japp Flisan är hon som ska föla. Har blivit lite mycket nu. (läs inne på dagboken)
Vet inte vad som händer, beror på så mycket just nu.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jag ska strax läsa.

I dag har jag städat, tvättat, vattnat alla rabatter och ridit en långtur. Verkligen haft flyt. Skrattande

Och förstås mockat eftersom dom kommer in på nätterna.

Dottern red på Sorro själv för första gången också. Har ju haft en annan som har suttit på honom ca 6-7 ggr innan. Hon t o m travade lite.Skrattande

Sussi
0

Idag har jag gått omkring i stan och uträtt viktiga ärenden som att köpa en hel vattenmelon, glass, godis i massor, en solstol och hundmat. Jag har också skrivit årets sista tent idag och lämnade in de sista tentböckerna till bibban. Skönt att slippa dem!

Sen har jag bara latat mig, solat, vattnat, rensat osv. Hästarna har fått vila idag.

gejsa
0

#9# Har läst nu Åsa. Stackars dig. Tänk om man kunde hjälpa dig på något sätt. Ledsen

Tigrou
0

Har faktist inte gjort något speciellt men nu ska jag gå ut på en promenad med min shettis (orkar inte med allt tjat om fotbollen)

Anna-hfg
0

Jobbat på ålderdomshemmet.

__iE
0

vart med en kompis
slappat
kollat när Hanna hopptränade
& flummade med Olivia ^^
o nu sitter jag här ;P

MiaMaria
0

Idag har jag jobbat i stallet. Hästarna är ute på bete så det är bara hingsten som är inne så det va lättsamt o göra stallet idag =) Mockade ur lite boxar som ska skuras o jagat medicin på olika apotek, aldrig ha dom Butta hemma… Va ut o skrittade "konvalicenterna" oxå. Va sen o skulle kolla till ponnierna som är på bete några mil bort (dit även dom stora ska sen), riktigt äventyr o hitta 4 små hästar i en backig hage på 25 hektar =) Efter det har jag ridit min egen kuse o varit till en kompis. Fullt upp idag, härligt! =)

gejsa
0

Oj, oj, oj 25 ha till 4 små ponnyer. Akta dig för fång!

reddie
0

jobbat till halv fem. Klippt gräs, fyllt poolen, promenerat med pållarna, letat en tappsko i hagen, myst med dottern och tittat på barnprogram med henne

Believer
0

Hmm. *tänker*

vaknade sent. satt här ett tag. sen åkte vi till nya stallet och kikade igen. pratade me ägarn o så. åkte upp o tog in trollen så dom fick vila lite. åkte till mamma o pappa och grillade. sen åkte upp och pysslade om trollen. o nu sitter jag här. hihi

Faxlin
0

#12: det gör du, bara genom att finnas här. Flört

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Tror nog inte att det hjälper dig så mycket faktist. Synd att du bor så långt bort. Hade kommit och hälsat på dig och fikat en stund annars.

Faxlin
0

#21: Jo det gör det faktiskt. Kan behöva lite uppmuntran ibland. Och jusst nu så behövs det liite extra. Sedan får ni mig att göra annat än att fundera ut hur jag ska våga göra något annat.

Ja, om du hade bott närmare hade jag nog kommit till dig. ;-)

Audiatur et altera pars

Surviver
0

Jag gick upp tidigt (7.30) åkte till stallet och väntade på hovslagaren som skulle komma 9.00… halv tolv kom han och skodde min Putte, tack och lov fick jag gå först med honom, grannen tog sina två efter…
Sen stressade jag hem och käkade tårta och öppnade presenter.(blir gammal idag, usch) 
Nu sitter jag och slår ihjäl lite tid framför datorn medan sambon tittar på den där Jädrans fotbollen…

gejsa
0

Hur långt är det tror du Åsa?

gejsa
0

Oh, grattis på födelsedagen då Surviver. Hur mycket fyller du?

Faxlin
0

#23: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

#24: För långt tyvärr. ;-)

Audiatur et altera pars

__iE
0

#23 Grattis :)

gejsa
0

#26# För dig eller mig? *ler*

Faxlin
0

#28: För mig. hihi
Jag har lagt alla mina pengar på mina sjuka djur nu denna månad. Så fram till på måndag får vi nog käka hästmat eller illermat här hemma. Så även den kortaste bit blir för lång just nu.

Audiatur et altera pars

Surviver
0

#25,tack!  tack! 24,  åldersnojjan närmar sig med stormsteg, haha

#26 och #27 Tack tack!

gejsa
0

Du skrev aldrig åldern Surviver. Hur mycket?

gejsa
0

Ja, jag hade väl tänkt åka till dig om det inte var alldeles för långt bort. Flört

Ska kanske gå en rundtur till alla dina grannar och ta ett snack med dom. ha ha skojar bara.

Faxlin
0

Du är såå välkommen så. Fast vi tar en fika utan grannarna;-)
Men jag är såå usel på geografi och avstånd.

Audiatur et altera pars

Sussi
0

#32 Kommer med, det känns som om jag har lite otalat med demFlört

Surviver
0

Gejsa, jo-o det skrev jag visst det… 24 ;o)

Faxlin
0

#34: Vad gulligt av dig. Tyvärr så är det här gänget med stort G. De kan och vet ALLT bäst. Så den vanliga lilla människan har ingen chans. Ja om man inte fjäskar för dem, och det är inte riktigt min stil. Så jag får nog skylla mig själv som inte fjäskat för dem. ;-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ha, ha mig sätter sig ingen på iaf. Dom kan ha hur stora G dom vill. Jag är större iaf. Räcka ut tungan

Ja, du får lite längre att åka Sussi!

Ok förstod inte att du menad att du fyllde 24 år. grattis igen.

MiaMaria
0

#17 det var fler hästar där oxå (som vi inte vist om sen innan), förbetat av kossor samt att det är jätte gammalt naturbete så förhoppningsvis klarar dom sig.

gejsa
0

#38# Ok! Tänkte bara på att det tydligen var fång år i år.

[slo]
0

Och jag måste bara göra ett litet tillägg, om nu någon av er missade när era gubbar skrek när Sverige petade in 1-0 mot Paraguay, så säger jag det här:

Sverige vann mot Paraguay! :D

__iE
0

#40 ööj, jag skrev dt i en annan tråd, först ^^ xP

'Tråkigt värre!'

[slo]
0

__IE, nog för att du är söt, men jag skrev det med fetstil Flört

__iE
0

#42 soo ? ^^

Faxlin
0

hmm, så nu kommer man inte undan elendet ens här. Tack för det slo. Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Typiskt killar kör sitt egna race bara. Skiter i vad vi kvinnor säger.Räcka ut tungan

[slo]
0

#45 jaa, kvinnor är väl till för att laga mat och se söta ut? Oskyldig

ÅsaF, varsegod, bjuder på den idag :D

Faxlin
0

hmm, ja tack då, eller vad förväntades det att man sa som svar där då. hihi
Kunde dock tänka mig något mindre passande.

laga mat och se söta ut? hmm, jag är helt uppenbarligen ingen kvinna. ;-) Men saknar slang, så då blir jag vad då? Ett det.Flört

Audiatur et altera pars

CBA
0

slo- So what ;o) Jag förstår inte den här hysterin kring dessa vuxna karlar som jagar runt efter en skinnklädd boll och lägger sig och har kollektivhångel så fort den fastnar i det där stora nätet (målet kallas det visst) och när det inte går bra blir de som suriga små 3 åringar ;o)

Jag har ägnat mig åt min favorithobby nummer 2 (nummer 1 är hästen ska tilläggas så ni kan slå bort alla snuskiga tankar nu *he he*)…nämligen shopping *tjoohoo*

Det blev kläder åt minstingen, ett smycke till mitt armband som man samlar speciella hängen till (Pandora) och en härlig parfym (har fått maken att köpa hudlotion i samma) och en sen present till maken. Den var mest som en liten rolig sak för honom att ta med på killträffen på lördag. Det är ett "spel" med fyra handtag med knapp på, där den som trycker på sin knapp sist får en stöt *he he*

Jag är skonad från att prova den eftersom jag har min pacemaker…men jag kan roa mig gott åt att andra får stötar *sadist hornen växer*

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

He, he det där spelet har jag sett. Det hade dom på Big brother. Ja, jag gamla kvinnan tittade på det jämt. hi hi

Sussi
0

Jag är nog inte heller kvinna då, jag hatar att laga mat, köket är min fiende. Min gubbe kommer att få göra maten själv eller så blir han utan.

[slo]
0

CBA, jag har aldrig påstått att jag gillar sporten fotboll, kolla i lisettes lek-tråd ;) Men visst är kollektivhångel med likasinnade trevligt :D

Faxlin
0

#50: Det där med maten kan jag visserligen ställa upp på, oftast i alla fall. Men det där andra med att vara söt, där föll allting. ;-)
Vi kanske får starta en icke kvinnliga kvinnors klubb, för oss som inte står vid spisen och ser söt ut. ;-)

Audiatur et altera pars

[slo]
0

#52 det var en riktigt bra idé ju ;)

CBA
0

#50 och 52- VA….står inte ni och lagar mat i full raff set utstyrsel, tillpiffade till max i både fejs och hår ?? Trodde jag ALLA gjorde ;o)

#51 Jag har inte kollat in den lek-tråden…än :o)

Du avslöjar mer och mer om dig själv…*hmmm* vad har vi så här långt…..*funderar*…skapt som en häst….gillar kollektivhångel….rider i skinnbyxor FlörtSkrattande

Vad kommer härnäst månne ???

Faxlin
0

#53: Visst var det? Jag har mina ljusa stunder, även om de kanske inte är sååå ofta. ;-)

Audiatur et altera pars

Sussi
0

#50 Ja det kan vi göraSkrattande

Varför ska vi se så söta ut jämt när karlarna kan gå oduschade, stinkandes i hängande kalsonger med slithål i?  Eller är det kanske bättre på andra sidan om sjön?Flört

gejsa
0

Nja, jag gillar att laga mat men hellre äter jag den.

Faxlin
0

#56: Knappast, karlar är sig nog lika oavsett vilken sida om Östersjön du sitter på .;-)

Hmm, CBA. Vilken super ideé, undrar hur länge det tog innan gubben ringde efter krama mig själv tröja och ungarna låste in sig i fullaste skammen om jag testade det med raffsettet på? hihi
kanske värt att testa någon dag när barnen är borta, bara för att se hur starkt hjärta gubben har. hihi

Audiatur et altera pars

CBA
0

#58 Du får ha 112 färdigt i telefonen så det bara är att trycka på uppringnings knappen ifall han skulle börja se blå ut *skratt*

Faxlin
0

hehe, japp men nackdelen är ju att här tar det en och en halv timme innan ambulansen kommer. Så de börjar med att skicka brandkåren. När dottern fick feberkramper stod jag på i vårat badrum (inte stort) ihop med sex välbyggdaa brandmän mitt i natten. Du förstår om de skulle dyka upp med en annan i raffset? Jag blev ju åtalad för att ha förstört vårat brandförsvar i flera år frammåt. De stackars pojkarna skulle aldrig bli sig själva efter den skräcksynen. haha

Audiatur et altera pars

CBA
0

Det kanske är det som kallas för MANDOMSPROVET *skratt*

Faxlin
0

*Asg* japp så kan det vara i och för sig. har inte tänkt på det. ;-)

Nepp, nu ska jag göra som slo och dra mig härifrån innan vi spårar ur totalt. hihi
Hoppas det är något bra på dumburken bara. ;-)

Sov Gott allihopa, och sköt om er. Syns i morgon samma kanal samma plats.
Kram

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

jag har jobbat idag, som vanligt, hah, min käraste klarade sitt mc-körkort idag, så glad har jag varit med. :)

emsems
0

idag har jag bara just vaknat, men igår steg jag upp 05-30, for till jobbet, städade till kl 15, sen for jag till stallet och skulle ha en provridning, men det ble inte, så jag jobbae på ridskolans kurser och hade genomgång av hur man rider i form, detta till ca 22, sen for jag men duscha och sov.. låååånga dagar!

lisette
0

jag vaknade kl halv 7 lite baksi efter gårdagen. åkte till jobb och skulle lägga in nya lagerplatsr, kom på att jag inte hade huvudet med mig. glömde det nog i bilen eller ngt…

Faxlin
0

hihi, inte lätt lisette när man druckit för mycket. Du skulle ha varit här inne med oss istället i går så hade du haft huvudet med dig. Sedan om det hade funkat bättre efter att du lyssnat på våra knäppheter är en helt annan sak. Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

eftersom diskussionen om fotboll var på gång, så är min fråga;

hur syr man ihop den sista biten på en fotboll?

jag har nämligen fastnat i den stackars reklamen om fattiga barn eller vad det nu var, där en liten kille sitter och syr en fotboll, men hur i hela världen får han ihop den sen ? för jag har aldrig sett en skarv på en boll ??

Faxlin
0

#67: haha, samma fundering har jag haft också. Snacka om att man kan bli fundersam över saker som bara vägrar släppa taget om en.

Audiatur et altera pars

lisette
0

#66 jag hänger inte med nu i trådarna ändå… :D

#67 de är väl inte handgjorda? det måste vara en maskin som gör dom…. eller så är det snabbast i världen som gäller. man vänder ut och in på bollen, syr igen hålet och snabbt som attan innan man sytt igen den så vänder man den rätt igen… eller? *förvirrad*

Faxlin
0

Jo men många av fotbollarna är tydligen handgjorda. Har du inte sett reklamen på tv?
Men som sagt var din lösning på hur det fungerar är lite som att låsa byrålådan och hinna slänga in nyckeln. Hmm, tufft det här. Någon annan som vet?

Audiatur et altera pars

__iE
0

kom precis hem ifrån en student, min kusins.. va sådär ^^
men när vi va på utsparken, sen efter när de körde omkring i bilar mm  o sjöng, så va dt en häst där, med vagn, tkt så synd om hästen! den va ganska stressad av allt ljud o trång va dt, tkr så synd om den, såg hur stressad den va..
okej, dt såg ju fint ut, men taskigt ändå för hästen ..

[slo]
0

Jag tror dom syr fotbollar med böjda nålar, sånna som man syr ihop människor med… Skinn som skinn :P

#71 uscha, de va inte alls snällt :/

Jag har inte gjort många knop idag, inte ens kommit upp från sängen än… Det kommer bli en seg dag idag.

gejsa
0

Dom riktigt exklusiva fotbollarna syr dom för hand. Men dom billiga sys ihop med symaskin.

bubbelbubbel
0

men hur i hela världen sys den sista biten ihop då ? jag blir tokig..haha.

davidia
0

idag har jag jobbat sen på eftermiddan så har jag byggt en ny hage till mina hästar vid huset som vi ska köpa.

fisa-lisa
0

Första dan på sommarlovet. Varit hemma med lillebror. Tänkte överraska mamma och låssaspappa när dom kommer hem. Har städat och bakat en rabarberpaj med cremefräch.  Passar valparna också och så sitter jag lite här mellanåt.

gejsa
0

Oj vad du var duktig då fisa_lisa. då blir dom säkert glada.Skrattande

Faxlin
0

#76: Vad trevligt. ;-)

Audiatur et altera pars

Bowl
0

Jag har pysslat om hästarna, städat stallet och smörjt in allt läder. Ska ta det lungt nu innan jag ska ut och träna hästarna ikväll. Skrattande

Faxlin
0

Det var inget dumt dagsverke det heller kan jag säga. Sådant man skulle behöva göra men som jag inte orkar nu. Just nu är det lite häst för min del. Har liksom tappat gnistan med det. Men kanske kommer den igen. ;-)

Audiatur et altera pars

Bowl
0

Tråkigt att tappa gnistan. Höll jag också på att göra för ett tag sen. Förlorade en av mina hästar för 2½ vecka sen och efter det så var jag väldigt nere. Men tog mig i kragen och bestämde mig för att inte ge upp för att jag förlorat en av mina bästa vänner. Jag har minnen med han som jag aldrig glömmer men jag måste fortsätta med hästar så nu är jag igång igen och tränar 5 hästar:) Det är roligt bara man börjar igen.

Faxlin
0

Skönt att höra att du fick gnistan tillbaka. Då finns det kanske hopp för mig också. ;-)

Audiatur et altera pars

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hela fm gick åt till att assistera vet, och sen sitta och passa Minta i 1½ timme mens hon fick sitt dropp, hon var ju tvungen att stå still så kanylerna inte lossnade, dessutom var Olivia mkt nyfiken på alla slangarna, em har mest gått åt till att kyla ner Mintas ben med iskallt vatten, hon har varit ganska pigg i em, men det beror ju mkt på allt smärtstillande, hon la sig ner ca 1 tim efter att jag kopplat ifrån droppet, men hade rest sig själv utan påtryckning efter ca 20 min, sen har hon stått upp tills för en ½ timma sen, nu ligger hon ner med benen insmorda med isbalsam, verkar som att hon har lite ont nu, men inte alls som i fm, får inget nytt smärtstillande förrän i morgon bitti. Här är ett foto på min stackars häst och hennes föl.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Håller fortfarande tummarna. Dom börjar bli blå nu.Skrattande

Anna Johansson
0

Thumbs Up Hopas hopas att det blir bra!! Du har en jätte fin häst ska du veta!!

elin
0

Jag har shoppat shoppat & shoppat, shoppat upp nästan 1000 spänn idag *fy f*n för mey*
Pengarna ba ryker, men nu har jag iaf startat på sommargarderoben:)
Sen har jag o Phyyson skrittat i skogen, skönt, sen har hon o jag haft vårat vanliga tjejsnack, som ba vi 2 bejbs kan ha ;)
Treevligt =D
Vad har alla andra gjort idag då?

/Elin

bebbe
0

Tack alla ni som håller tummarna, Ja Anna hon är verkligen fin, och en snällare häst får man leta efter, skulle kännas hemskt att mista henne, Hon har hunnit bli 18 år, men ser ut att vara 8, normalt är hon vid mkt god vigör.

Faxlin
0

Ja, mina tummar börjar också bli smått blåa. Stackars lilla tös. Jag tänker på henne och dig hela tiden.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jag håller ju tummarna för din häst också Åsa så….vet inte ibland hur jag ska kunna skriva här…*ler*

Faxlin
0

haha, nej förstår att det kan bli svårt ibland. Inte ens pekfingervalsen funkar ju nu. hihi
så jag kör med lillfingervalsen istället. ;-)

Audiatur et altera pars

bebbe
0

Har precis varit ute och tittat till henne nu, hon ligger lugnt och verkar inte ha särskilt ont för tillfället, hennes ben är blåa, men det är bara isbalsam,

Faxlin
0

Såå sött, så lillan bakom henne. ;-)
Hoppas, hoppas, hoppas det ordnar sig.

Audiatur et altera pars

elin
0

usch stackars henne ;(
Vad har hänt med henne?
Varför har hon ont i benen?

/Elin

sweet_candy_
0

Idag gick jag upp halv 9 och gjorde mig iodning. Åkte sen in till stan kl 10, o tog tåget till gbg med mina två jkompisar Lina o Eve:) vi var på Liseberg hela dagen, åkte hem 23.00:) Sitter här nu. trött som as! ska sova nu. godnatt allihopa:)

Tinka
0

Hur mår Minta idag Bebbe?

bebbe
0

Inte bra, fick tvinga upp henne med våld,

Lyrik
0

Mån: Jobbat till 13:00

Åkte till stallet sen för att mocka, byta vatten, blanda mat och väga upp hö. Pållen fick komma in och äta och sova middag ett tag på em.

Hade stallfest och betesläpp i stallet på kvällen.

Kl 18:00 släpptes pojkarna ut i stallets stora sommarhage, flickorna släpptes 20:00. Så nu är det 20 hästar där. Bara 8 hästar "hemma" vid stallet.

Min pålle åker ut till sitt "sommarkollo" först den 30:e juni, så han går kvar hemma i sin vinterhage tills dess.

Tog in honom och kollade hovar och ben, innan han fick gå in till kvällsmaten.

MKT upprörd över att flickvännen inte var inne, utan på betet. Står bara en häst till i hans stallavdelning, men den räknas inte enligt Lyrik!

Pållen får sova inne om nätterna så länge det finns sällskap, sen får han sova ute i sin vinterhage med lite hö+kraftfoder.

bubbelbubbel
0

ååh neej bebbe, jag hoppas hon kommer bli bra !

fisa-lisa
0

# 77 Mamma blev jätteglad och låssaspappa blev också jätteglad för han är en gottegris så rabarberpajen satt fint.

Få se vad jag ska hitta på idag.

gejsa
0

Det förstår jag fisa_lisa. *ler*

Anna Johansson
0

Hur går det med Minta nu bebbe??

gejsa
0

Ja, hur går det. Var ju sämre i morse.

bebbe
0

Hon är i varje fall bättre än i morse, bad vet om att få dela medicingivan till 2ggr/ dag och utöka mängden lite, så istället för  2½ påse 1 gång/dag får hon nu 1½ påse 2 ggr/dag, tror det blir bättre, för då kommer hon inte upp så högt i smärta innan det är tid för nästa dos. Visst ser hon lite bättre ut nu? PS Olivia tingades i dag, hon skall till Umeå, när det är dags för flytt.

gejsa
0

Usch vad jobbigt för stoet. Har du redan sålt fölet till stoet? Är det någon här på ridsport som köpt det?

bebbe
0

Nej, jag tror inte att hon är medlem här, inte ännu, men jag ska försöka värva henne,

NinaToy
0

Idag så har jag hämtat Bino!:D

kacka
0

idag har jag jobbat kväll.

[slo]
0

#106, var det nya stjärnskottet du skulle ha? Va kul isf :)

bebbe
0

Målat stacket, klippt gräsmattan, servar Minta, nu skall jag ut och smörja henne med isbalsam sen blir det sängen.

Faxlin
0

Hoppas att det blir bättre nu med den nya medicineringsdosen bebbe. Fortsätter hålla tummarna så de blir blåa.

Audiatur et altera pars

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.