Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 430 ggr
NinaToy
0

Nya stjärnskottet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får min nya ponny nästa vecka. :P En irländare vid namn Doorly Park Lad. Längtar sååå! :D Fast lite jobbigt eftersom att jag först måste lämna min nuvarande ponny. :( ……

emsems
0

han såg jättefin ut! tyvärr är det för mycket med flera hästar ibland. hoppas ni tris ihop iaf!

Faxlin
0

GRATTIS till nyskottet. Som ems sa, tyvärr brukar man vara tvungen att skiljas från en för att få en ny. Du får försöka se tillbaka på det positiva du och din förra ponny hade ihop och tänka på att det vart bäst så här i alla fall. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Eve
0

Gud vad kul att ni kunde köpa honom :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

__iE
0

Lycka till med honom sen (:

NinaToy
0

Tack alla! :) Japp, vi har haft jättekul tillsammans. :) O det gick så himla bra på den sista tävlingen. :P Toy ska lämnas imorron. :(
O den nya kommer på Tisdag! :) Kan ju hälsa på Toy o så, så det känns ju inte lika jobbigt då. Vet var han hamnar. :P Hos en jätteduktig 12 åring som förmodligen kan ha honom länge! :)

nallebjörn
0

vill inte vara trist på nåt vis men jag antar att ni kollatordentligt på den ponnyn? exem är vanligt på cremello hästar. Eller är det en vanlig skimmel? ser ut att vara cremello på bild och finns mkt bland irländarna

NinaToy
0

Hejsan! :P Jo vi har gjort det… Han är cremello - gulvit. Han har varit i Sverige i 6 år nu och har inga problem med exem, känner hon som haft honom och tävlat honom. :P Men det var bra att du sa det! Vad ska man tänka på för att förebygga det osv… ? :)

nallebjörn
0

7 har han inga problem är det säkert på det lugna. Men man ska ju vara försiktig mot stark som ex. Han måste ha tillgång till skugga sommartid. Likaså vara försiktig med saker du smörjer på honom, typ switch eller så kan han reagera mot. Huden är så himla tunn på dessa hästar.

NinaToy
0

Japps. :P Ägaren som har honom nu smörjer in han med switch och han har inte reagerat något. :) Så hon tipsade oss om det. :P O vi frågade henne om det för det är ju väldigt starkt osv… :) Vi har hittat en bra hage till honom med skugga. :) Tycker du man ska köpa sommartäcke? Skickar en bild på han bredvid en skimmel. :P Vad tycker ni om exteriören ? :D

nallebjörn
0

#9 klarar han sej utan täcke ska man undvika det tycker jag. Jag hade smörjt känsliga mulen med solkräm. Typ helosan sol.  Annars ska det ju vara ok. Kul om han klarar sej utan exem.

Exteriörbedömning från bild är supersvårt. Han ser lång ut. Lite tunn tycker jag men jag har aldrig gillat tävlingsformen på hästar.

NinaToy
0

Okej. :P Han är grov i verkligheten! ;D var kan man hitta helosan sol? (A)

lisette
0

apoteket

nallebjörn
0

#11 sedär… det är jättesvårt uttala sej från en bild.

Du kan köpa det var som. Apoteket, eller i hästaffär. Börjes säljer det ex. Tror dom har det i vissa ica butiker också.

NinaToy
0

OKej! :) tror ni hööks säljer? :P

nallebjörn
0

vet inte riktigt. Inte sett att dom skulle ha det.

lisette
0

gå in på hööks hemsida o kolla

gejsa
0

Helosan sol säljs på större varuhus och apotek iaf.

Kiara
0

Lantmännen, odal, grangården eller vad dom heter denna vecka har det vet jag.

NinaToy
0

Okej. :) Tack alla! :) Nu har han kommit till stallet! :P Står i sin lilla box och käkar hö . ^^, Har aldrig varit med om en så otroligt snäll häst! :P Skulle pröva flughuvan, så när han såg den så  tog han ner huvudet (har det väldigt högt annars hehe) och blundade! Hhan är fööör söt! :D Rapporterar när jag ridigt imorron!:D