Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 1935 ggr
N-forrest
0

FÖL!

Vilka här har hästar som väntar föl i år? Berätta, ras, när osv.

AusaBausa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett shetlandssto som är dräktig m Periguex v isala(ej säker på stavningen…), hon ska föla i början av juni. Hon heter Kefir och är 12 år i år.

bilden är på stoet plus hennes föl från -07, Kelda

Virtual
0

mamma avlar lite på tre ston som alla ska ha föl i maj. fölen blir då-

Cardento-Cortez-Stanford

Contender-Darco-Pygmalion

Silvio II-Camiell-Flamingo Z-Clinton

AnnaLundin
0

#1 - Perigueux v Isala heter han ;)

Själv har jag Hippotekets Cassis som är dräktig med Linnestofta Meat Loaf och ska föla i slutet av maj. Jag håller också på att avsluta en affär där jag köper ett till sto dräktigt med samma hingst… Fölar nån vecka före Cassis.

alla är shetlandsponnyer

linasvovvar
0

Jag har en tjej som ska föla runt den siste april. Hon va dräktig när jag köpte henne, higst okänd, men jag har minna gissningar. Hon är bra tjock vi detta laget nu !!!!

Dior
0

Har två arabston, två russ och tre shetland som skall föla lite utspritt från april till juli… KAOSKROCK MED GBG HORSE SHOW!! :(

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

sanne
0

Har 5 shettisar som ska föla från mitten av April tom Juni.. de har ca 2 veckor mellan varje, blir mkt fölvakande under tiden..

AusaBausa
0

#3 o då fattades bara ett "u"! Jag börjar lära mig, hihi! ;-D

malin-nilsson
0

Två connemara korsningar Golden Lady och Golden Sunshine de blir  5 år detta året. 

betäckta av en annan korsning (vet inte vad för) men han heter Qasper ingen anig hur gammal men kanske 4 år .  De ska föla vilken dag som helst  :)

Zahara
0

Har en amiralavkomma i stallet som skall ha till våren :) tror det var E: Highlight :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Courage.C
0

#2 jag tycker  Cardento-Cortez-Stanford låter mycket intressant. Är den till salu sedan?

Virtual
0

#10 jo det tycker ja me. Med Cardentos kapacitet o galopp, Cortez lätthet o alerthet(?) o Stanfords busiga, heta är de perfekt för MEJ=) heheh, så hoppas ja får behålla den. OM den är "dålig" eller om vi inte kommer överens är den till salu annars=)

mazze
0

Bus ska föla omkring 3 mars, pappan är en arabhingst (Karnawal)

bubbelbubbel
0

#12, det börjar närma sig :D

Courage.C
0

#11 okej=) jag har min efter romeo-cortez. Får vara nöjd med han ett tag till. Hade en fyraåring efter cortez som vi tyvärr fick avliva. men jag älskar allt med cortez i . han slår igenom för det mesta. nu i vår ska jag betäcka mitt fullblodsto med heratbeat. en hingst jag verkligen tror på=) Får hoppas det blir min nya stjärna=)

Virtual
0

#14 Ja cortez är himla härlig! Men man ska inte ha ett för tittigt sto med honom;) Tråkigt att ni fick ta bort den… MEn heartbeat är himla fin tycker jag=)! Lycka till!

IdaS-A
0

Har 3 stycken shetlandsston av standard storlek som väntar föl med min hingst Estel v Bunswaard.

Väntar också ett minishettis föl e:Kalypso u.Chamness Tammie, världens sötaste mini :)

mazze
0

#13 Japp och nu börjar det bli lite nervöst men måste tro att allt ska gå bra. Det är iaf en livlig krabat där inne ;)

Emmelie
0

Karnawal är så snygg =)

mazze
0

#18 Ja det var han :(

DojoKelder
0

Wilma ska troligtvis ha föl i april/maj någon gång.. Tjuvbetäckt!
Ska kollas nu i januari då hon ändå ska vaccineras.

mazze
0

#20 Vet ni vilken hingst som kan vara pappan?

zettan
0

Jag har ett shettssto som ska föla i Maj.

mazze
0

#22 Det var lite mage där ;O

bubbelbubbel
0

#17, jag tror det blir en hingst :D

mazze
0

#24 Vet du, det är jag nästan säker på. Det gör ju inget iofs sig men önskar mig ett litet sto ;)

DojoKelder
0

#21 en korsning.. skäck. Damen är ju varmblod så det blir rena rama buskagekorsningen!

mazze
0

#26 Då får du hoppas att det kommer ut en lite fläckig fölunge ;)

Mixie
0

#8 Är det inte lite tidigt eller brukar hästarna föla nu? :O

//Mickan

DojoKelder
0

#27 hihi.. jo jag får väl göra det! =)

bubbelbubbel
0

#25, hihi, jättespännande ! :D

Elma_vip
0

Mitt sto är dräktig med en halvblodshingst. =) (hon är f.d travare) Hon ska föla runt den trettonde April.. Det roliga var att jag fick reda på igår att hon var dräktig, så jag fick en sen julklapp :P

Hade ute vet. när det gått 16 dagar men då sa hon att det inte var något, så hon åkte ut på foder, men så har hon blivit himla tjock :P hehe

Molla
0

Vi ska få 10 quarterföl i sommar =)

4 st med Sierra Scheme  och 6 st med Poco Nifty Man!

mazze
0

Molla: Är det ni som har lånat Skippy?

Molla
0

#33 Ja, Skippi är leasad från en familj i E-tuna! Känner du henne? =)

Bild på henne, tagen för nån dag sen.

mazze
0

Ja, jag känner ägaren. Var hos henne för några år sedan när Skippy hade en fölunge vid kallelsenamn Emmi (har jag för mig).

Molla
0

#35 Kul! Världen är då bra liten!!! =)

Maja
0

Gamla stallet väntar tre föl med Berserkur frá Stykkishólmi (ett eller två st), sedan så var det med någon annan som jag inte kommer ihåg.. :P

mazze
0

#36 Det har jag oxå kommit fram till! Skippy är riktigt fin =)

fridak
0

Jag ska inte ha ngt föl men ägaren till stallet väntar på en. Stoet är rund som en boll nu. vet ej vilken hingst det var, men ngt halvblod som haft svårt att få stona dräktiga….