Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 388 ggr
bebbe
0

Äntligen bredband

Nu har Lisette varit och hjälpt mig att koppla in bredband, underbart,nu hinner jag inte tänka vart jag skall förrän jag är där,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bubbelbubbel
0

haha, det är väl skönt ! :)

Faxlin
0

Visst är det en underbar skillnad. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[slo]
0

Bara gejsa kvar nu då :P

gejsa
0

Fy fan vad orättvist! Ja, vi får nog inget på hundra år. Vi bor för långt bort ut i skogen troligvis.

lisette
0

jag känner samma sak gejsa…. *grr*

gejsa
0

Har inte du heller bredband lisette?

davidia
0

gejsa har du provat att ringa alla bredbandsbolag??jag kunde inte heller få bredband för alla sa nej.men sen ringde jag till bredbandsbolaget så dom kopplade in det åt mig.

mvh anna

lisette
0

nops gejsa, kommer itne att få det på två år heller… grr

bebbe
0

Jag fick oxå nobben överallt efter att vi kollat på internet, men så fick vi ett erbjudande från telia, ringde upp och frågade om jag kunde få det till min adress, jodå det skulle gå bra, gick in på internet igen för att beställa, fick nobben igen, ringde upp telia och beställde via telefon och då gick det bra,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

[slo]
0

En kompis har abbonemang hos nån mobiloperatör som kostar typ 150 kr i månaden eller nåt, och det är obegränsad datatrafik. Funkar kanon att surfa på och blir billigare än modem :)

lisette
0

vet du vad det skulle kosta för oss att få via 3g? först 5-6000 bara i inkoppling och sedan 599 i månaden…

CarCar
0

Du skojjar?? Det är ju som ett vanligt mobilabbonemang typ… Skumt!

//slo

[slo]
0

http://www.tre.se/ titta, jag sa ju det! 199kr/månad var det visst, men ändå :) Och det kortet tror jag man kan sätta i en vanlig dator också om man anstränger sig :P

lisette
0

sen måste du ha bra täckning oxå, tre funkar inte hos oss… D:

[slo]
0

Lägg av, 3 har täckning nästan överallt :P Fråga nån som har 3-telefon :)

gejsa
0

Har hört att 3 har jättedålig täckning.

[slo]
0

Kallar du 91,8% av bebyggt område för dåligt… :P

gejsa
0

Det var ju på programmet PLUS som sa att 3 var jättedålig täckning. Man kunde inte ens ringa i stan ibland.

gejsa
0

Precis där vi bor nästan är det ju små vita prickar. Säkert finns det ingen täckning hos oss. Fundersam

bubbelbubbel
0

jag har haft bra täckning med min 3 telefon, har fungerat som en klocka, den söker ju upp, jag tror det är telias nät, när det inte finns någon 3g täckning, så den fungerar ju även utomlands, fast då med 2g..

gejsa
0

Man måste ju ha det genom sin mobil för att få bredband. Lite lustigt.

[slo]
0

Vad är det för lustigt med det? Och det räcker faktiskt med en GSM-mottagare ;)

gejsa
0

Men måste det gå genom en mobil för att få bredband? Fattar inte något. Måste ju bli dyrare än det står då ju.

lisette
0

slo, min sambos lillebror har tre och det funkar inte hos oss… bebyggt skrev du - du har inte varit hemma hos mig… :D ;)

davidia
0

min kompis har tre och det funkar inte här hos mig.

lisette
0

de hade varit ute o provat hos oss, de kom i häpnadsväckande 4 kb/sek.. jag tror jag kör på mitt modem som är 49.5 kb.

[slo]
0

#24, nej… Jag har aldrig blivit inbjuden ;)

Usch vilka skogsbor ni är då :P Fast frågan är vad dom menar med bebyggt område, egentligen…

lisette
0

här står det om djurröd där jag bor… glesbygd… :D

du får komma när du vill. du kör mot europa… sedan är det ett rött hus vid vägen mitt i byn ;)

måste visa detta med…

lisette
0

ojoj vi är tätbefolkade… kolla antalet…

[slo]
0

Hehe, sökte på djurröd på hitta.se… Du bor ju på väg till sölvesborg härifrån, synd att jag inte åkte till Sweden rock i år då :P

lisette
0

på väg till sölvesborg? hittar du till skåne öht?? ;)

[slo]
0

Hmm… Nja? :P Jag har varit i Falsterbo några gånger, och i Malmö :D

Men det är visst den vägen man kör härifrån tror jag, ner till Laholm och sen snett över ;)

lisette
0

ah så dy hade kunnat göra en avstickare menar du? :D

cinna
0

# 13 Tillhör de 8.9% som bor på gult områdeLedsen Bor 2 mil utanför Linköping.

Får bredband FÖRHOPPNINGSVIS i juli!

Bowl
0

Jag bor också långt ut i skogen och vi kunde inte skaffa bredband men som tur va så satte grannbyn in ledningar så bredband skulle fungera så vi skaffade det direkt:)

[slo]
0

#33 självklart :D