Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 326 ggr
jn84
0

Hjälp med papper vid köpet

Nu har jag ju fått kvitto på att jag betalat, jag har fått passet, hästägarbeviset är underskrivet, hon skulle ringa försäkringsbolaget och skriva över försäkringen på mig.

Är det något mer jag måste tänka på?

När jag skickar in hästägarbeviset, borde jag skicka det rekommenderat då? Jag har kopia på det, men vet inte om den gäller om orginalet skulle råka försvinna i postgången?

IdaS-A
0

Jag skickar alltid mina hästpapper rekomenderat.

Annette
0

Jag skickar alltid sådant rekommenderat.

jn84
0

Då är det ingen tvekan. Blir rekommenderat :)

Vad kostar ett ägarbyte på ett ungefär?

Molla
0

Det är läskigt att skicka sånna viktiga papper! Vi måste skicka till USA. Det går ju att rekomendera dit, men dom skickar ju vanligt… INTE kul!!!

Annette
0

Priset beror nog på vilken förening det är. Här hittar du föreningar och kan söka vidare www.swehast.se

jn84
0

#5 Tack så mycket!

Verkar inte kosta mer än 150 kr :)

Momla
0

#6 - billigt
Ägarbytet för mig kostade ca 500:-

IdaS-A
0

#7 oj vad dyrt, vad har du för ras?

Momla
0

varmblodstravare

Believer
0

Priser på ägarbyten är olika. Ägerbytet för Kiara (som är sv. ridponny) kostade 100kr. Luckys ägarbyte (arab) kostade 400kr.

jn84
0

Jag har inte glömt något nu va? Ska kolla vad försäkringen gäller för något och sedan eventuellt ändra den så den täcker allt jag behöver.

Och så ska jag skickar in ägarbytespappret med rekommenderat brev.

Men sen är allt klart va?

gejsa
0

#11# Byt inte bolag bara. Tror det är allt. :)

Mixie
0

Någon som vet vad ett ägarbyte kostar för ett russ? Försökte söka på sidan men förstod inte hru ja skulle söka:S

//Mickan

gejsa
0

Fråga på ponnytravsidan. Dom vet säkert det.

jn84
0

#12 Varför ska man inte byta bolag?

gejsa
0

#15# Det är alltid bäst att stanna vid samma bolag. Har hästen haft några sjukdomar tex? Vet du om alla? Vet flera som inte fått ut på sin försäkring pga detta.

jn84
0

#16 Okej. Hade väl iof tänkt stanna hos Agria. Men kanske ändrar försäkringen lite så jag är helgarderad. Vill inte åka på några plötsliga utlägg på många tusen :)

gejsa
0

Nej, du kan ju ändra i samma bolag men byta bolag är dumt tycker jag.