Stoppa sadel
Jag har en hoppsadel som verkligen skulle behöva stoppas.
Någon som vet om hööks stoppar sadlar? Sökte på sadelmakeri i valbo och då kom hööks fram.
Va kostar de ungefär att stoppa en sadel?
Tror det kostar någon tusenlapp, väldigt osäker, men skulle tippa på det.

oj, då kanske man lika gärna kan köpa en ny då.. 
Kan du inte ringa eller mail hööks och kolla?

Jag tänkte åka dit imorgon för jag har ändå några ärenden på köpis..
Jag köpte nog den sadeln för 1500 om ja inte minns fel så kostar de lika mycket att stoppa den vet ja inte hur ja ska göra eftersom ja knappt använder den nå mer.. Jätteskön men ja hoppar aldrig.

Vad för ny sadel får du för en tusenlapp..?
Hööks stoppar inte sadlar vad jag känner till.
Runt 600-1500 har jag betalt för omstoppningar utav sadlar.

#5. Många beg. sadlar säljs för 1000 kr. du kan även hitta billigare

#5. Många beg. sadlar säljs för 1000 kr. du kan även hitta billigare
#5 det finns sadlar på börjes för en tusenlapp

#6 Gud vad biligt! Jag har nästan aldrig köpt begagnad sadel så jag har ingen koll alls på hur priserna ser ut på begagnade sadlar… Har isåfall haft tur och fått väldigt bra priser på mina :D
#8 Och de vill jag inte ens komma in på vad för kvalité det är på dem redan ifrån början…
det handlar inte om vad man har för märke alla gånger på sin sadel, utan att den passar hästen. Till mina russ sitter endast dom billigaste sadlarna bäst från hööks. Mitt vbl var det svårt å hitta en sadel som passa alla verkade glida bak lr fram på henne tillslut så fick jag prova en äldre sadel stubben satt klockrent på henne och var super skön att rida i. Den sadeln fick jag eftersom den bara hägde i stallet där hon stog och den var nystoppad. Jag tycker du kollar upp vad det kostar att stoppa upp din sadel innan du kollar runt efter en annan eftersom din passar hästen, men hästen kanske e lätt att hitta en passande sadel. Och det finns såg en nyss jättefin allrundsadel för 500 för stor häst, du kan hitta både märkessadlar och märkeslösa sadlar för 500-1500:- då får du alla tillbehör till.
#6 jag kollade vad jag skulle få för min Prestige - Top Dressage som inbyte då värderade dom den lågt (inte ett märke omstoppad fin osv) för ynka 3 000:- Sålde den själv via anonns för 8 000 så mitt råd är att sälja dom själva om man ska sälja sadel. Mina 2 stubben skulle jag få 900:- st då dom med inte ett märke mjuka fina ena var knappt andvänd sålde dom för 3 000:-st. Att låta någon värdera en sadel till försäkring ger jag inte så mycket för, dom sätter ju sadlar för lågt.

#5 hade rätt. Dom stoppar inte sadlar, mailade och frågade. Ska ändå gå in och fråga. För söker man på sadelmakade på hitta.se kommer hööks fram!

Fick till svar från hööks; "Våran sadelmakare har precis förtidspensionerats." Så dom har haft.

#10. 3000? Haha, var dom kunniga dom som värderade? =P Nej, jag håller med. Det är mkt bättre att sälja själv.