Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 537 ggr
Mistique
0

Trafikolyckan

http://www.norran.se/sektion_c.php?id=7298636&avdelning_1=102&avdelning_2=0

Det värsta är att en av hästarna kan ha varit min före detta sköthäst som jag skött i 2 år. Den flyttade dit i somras, jag fick aldrig ta förväl. Ägaren svarar inte på telefonen, jag sitter här och gråter. Jag har en känsla på att det var han, min Eighten.

bubbelbubbel
0

usch då.
hoppas du får tag i ägaren !

gejsa
0

Stackars hästar. Ännu en anledning till att jag inte vill sälja eller sätta någon av mina hästar nära en stor väg.

Jag sa ju nej, till en ev fodervärd i somras som hade stall vid en 90-sträcka. Hon skulle även rida över där varje gång hon red ut. Skulle då hästen kasta av henne så skulle hon sprungit hem, över vägen. Burr!

gogogo
0

åh herre gud… :'( hoppas inte det är Eighten! :/:/ :(

Mistique
0

Det var han, en kompis till mig tog reda på det. Eighten och hennes andra ridhäst Madonna. Det är bara nordisen kvar…

gejsa
0

Ägde hon båda två som dog? Hur gamla var hästarna då? :(

LinaN
0

O så¨ärd et en försäkringsfråga mellan bilist och hästägare…… *sucka*  stackars djur…… o stackars billist, det är sin sak o köra på en älg men att köra på tamdjur är fruktansvärt….. spec nnär det är så stora djur so mhästar…..

o om det nu var snöstormigt (som det ser ut till ovara på bilden) så borde han ha kört sakta……

tråkigt….. jäkligt tråkigt sånt här.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lisette
0

jag förstår fkatiskt inte riktigt att det kan vara en försäkringsfråga.

är det en 90 väg så kör man i 90 (om vägförhållandena tillåter det givetvis)  och är det dessutom mörkt så är det ju apsvårt att se en mörk häst!

lider givetvis med ägarna…

gejsa
0

#7# Nej, lagen är lustigt ibland. Men det vet du väl? Om du tex är ute och rider och det kommer en bil och hästen sparkar till bilen så får det gå på bilägarens försäkring.

muirab
0

8# Åtminstone här i Finland är häst likvärdigt med fordon. Om min häst sparkar  i en bil som kör om mig så är det bilistens fel då det jämförs med att en en bil kör om en annan bil för nära… Hur det är med hästar på rymmen vet jag inte riktigt.

Hur som så är det bedrövligt då det händer såna här olyckor. Bara att beklaga Ledsen

svampi
0

Nää, fy och ush! Sånna saker får inte hända!Det är ju så himmla jobbigt för alla inblandade…

Lizzan
0

Så himla tragiskt alltså. Ringde Natali direkt när jag visste vilka hästar det var som hade dött..

gogogo
0

åh fysatan vad hämskt :'/

Mistique
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Alla tre hästarna var hennes. Madonna var under tio, Eighten 12!

Det var på E4an mitt ute i ingenstans, vad kör man på E4orna?

En bild på Eight Ways, sommararen tidigare!

gejsa
0

#13# Åh, ännu värre ju. Stackarna.,

Lizzan
0

:( tragiskt alltså

Marija
0

hemskt! :(

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus