Blue horse matine!
http://www.youtube.com/watch?v=zKQgTiqhPbw
Jag älskar den här hästen. Sett henne på riktigt med. Hon dansar verkligen. ha gärna ljudet på när ni kollar! Det är såhär dressyr ska vara. Hon lever. Hon ser ut att ha roligt, efter klassen så släpper han henne på långa tyglar och hon fortsätter bara i passage. jag gråter nästan varje gång jag kollar.

Måste säga att man ska se hela filmen. Det är på slutaet det är bäst. Hon är bara 9 år gammal!

Otroligt fin häst! Syns verkligen att hon älskar det hon gör. Och ja, hon dansar verkligen! Kan inte slita blicken ifrån henne. Vilken häst!
snacka om taktkänsla! underbart!

åååå ja blir käääääärrrrrrrr
Jag måste säga at tjag är imponerad av hennes atittyd, visst stör jag mig litet på att hon slår med svansen i tid och otid, men, det visar ju också att hon har rörlighet i bakdelen o inte har låst sig till samlingen så att säga.
Jag tycker det är väldigt vackert! trots bett. Men där vart inget regelrätt missbruk av hästens förtroende, för annars hade hon inte vart så avslappnad och med det schvunget :)
Det glädjer mig.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Oj, sånt här gillar jag, när hästen verkligen tycker om det den håller på med. :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

En video man inte sett förrut ;)
Skimmlar faller mig vanligtvis inte i smaken, men den här hästen är underbar! Blir väldigt intressankt att se om hon kan bli ännu bättre.

5# kors i taket! Det är första gången jag sett dej skriva att det inte är hemskt med bett! ;)
(missuppfatta mej rätt, inge illa menat såklart!)
#8, det finns ett fåtal ryttare som är SÅ duktiga, som rider med bett. Men de är alldeles för få ^^, Det var ngt år Brink vann som Briar gick ngt så djävulusiskt bra…. då grät jag nästan….. o då slackade tygeln nästan hela tiden o det var bara så sjukt vackert o se. Det var också en kyr.
Men alldeles förmånga rider fel på bett….. menmen, nu ska jag inte haverera tråden ^^

Ja man kan inte annat en älska detta vackra sto!
Oj, det såg riktigt fint ut. :)

helt aa jag vet inte…. kär i allafall!!

Benfladder… Men dock med en otrolig takt, iaf i den filmen, har däremot sett henne live flertalet gånger och näää, gillar henne inte
oo vad lätt det ser ut :O så kan väl vem somhälst göra om man sitter på den hästen :P typ (inte)
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW

såg henne utomhus en gång och nu detta och nja…. det sa inte klick precis… har inte sett henne mer än så
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag tycket att det härliga med henne är hennes utstrålning. hon kan "fladdra" med bena ibland. men jag tycket det BORDE vara såhär ett vinnande ekipage ska se ut. Mjuk häst som lyssnar på sin ryttare men endå tycker allt är SKITKUL! men man kunde ju kanske göra en egen tävling för glada hästar då..
Vilken utstrålning hästen har! Den ser ut att gilla vad den gör och går inte och spänner sig som många gör. Väldigt kul att se :)
Vilken otroligt vacker häst :)
jag tycker att hon är vacker men det är mkt benspättande och dålig samling. sen så ska hästen skritta till utgången på lång tygel efter ritten är avslutad!
Samtidigt så är detta en 9-åring! hon är alldeles för ung för det hära…. hon kommer gå sönder förr eller senare…..
Men då har ävl ägarna redan en ny frömåga.

#20 jag tror hon kommer hålla. Alla rörelser hon gör är ju naturliga rörelser.
#19 hon fick ju bra poäng av domarna. Inge illa menat men är du en domare? Hon skrittade väl ut på lång tygel. Men grejen var att hon gick i passage förbi publiken utanför banan.
#21 nej, jag är ingen domare. ska bli det nån gång har jag tänkt. jag kollade på ritten ifråga tillsammans med 2 domare varav den ena dömmer upp till internationell GP, vi var hyfsat överens… så helt ute och cyklar är jag ju inte. men det är "charmen" med bedömningssport, siffror slår olika ut.
nu när jag tittar på den igen så ser jag att dewt var en hel del missar i programmet, den är kort i halsen och lite bakom hand ibland, piafferna är verkligen inte bra… mer kadenstrav på stället än piaff. och svansen går konstant. mkt missar i övergångarna… jo, jag tycker att det var lite väl bra betalt för den ritten

#23 Fast inga ritter även på den nivån är helt felfria, jag säger inte att det du säger inte stämmer, utan det är en hel del missar i ritten som även jag kan se. Det är ju det som är det roliga med sporten :)
24, nej det är ju ingen som är felfri…
20, ja det får väl tiden utvisa… den har ju knappt synts till sen VM så det kanske redan är kört.

Gud va duktiga dom var ! Hon va som en riktig ängel! helt otroligt hur mycke de går att göra me en häst alltså:)