Hitta denna anonns
Den här grabben ser söt ut tycker ögonen ser snälla ut låter lite panik med att bli av med den kanske någon som letar efter häst? Snäll o fin verkar han ju vara. Värt att se iaf http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=145161
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Vilket vackert huvud…
hade gärna tagit han, men lösdriften som vi ska bygga kommer inte bli klar förens efter sommaren, och har inte pengarna just nu. hoppas någon kan hjälpa han.
// Vanessa

Vart tar han vägen efter söndagen då om den inte blir såld? Slakt?
#4 Kanske åkertillbaka till de andra ägarna?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sicket vacket huve… =)
Fint huvud o vackra ögon

#5# Jag tror nog mer på att det blir slakt isf. Att dom andra ägarna inte vill vänta med att sälja.
#8 Kanske bättre att fråga hon som satt ut annonsen innan man börjar skylta med ordet slakt.
#3 Det står ju även att de kan tänka sig låna ut hästen så då kanske du kan ta han tills du fått pengar? Eller du kanske menade att du inte har råd att ha en häst :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#9# Spekulera får man göra. Detta är ett diskussionsforum som du vet. Och eftersom ingen känner den som satt ut annonsen så får man diskutera i vad hon menar. Jag ska inte köpa hästen iaf. Så därför ringer jag inte och frågar heller.
#10 Ja de är klart man får disskutera :) Tänkte bara så att ingen tror att den ska slaktas så ägaren får en massa arga mail från användare här då jag vet att vissa har tendens att göra så tyvärr
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#8. Jag tror också på slakt.. Låter lite som det i annonsen plus att hästens knän va trasiga också.
jag vet inte men han var ju så söt den hästen så snälla ögon ser så ärlig ut inte något ont i den grabben. Att knäna inte håller i trav behöver inte vara så att den inte kan bli riden dock ska man inte hoppa honom men mera sköna turer en myshäst heltenkelt.
fast gejsa, bara för att ingen känner den som lagt ut annonsen, säger ju inte att den personen är här och läser ändå ?
och det är ok att diskutera annonser, så länge man inte börjar hacka och säga massa negativa saker.
Men ligger inte slaktpriset på 5000? Lite skumt om man isåfall säljer han för en tusenlapp mindre
#15. Hon vill nog heldre att hästen ska få leva vidare.

jag tror på slakt. Jag har fått erbjudande om en gratistravare som inte passar för travet, är det ingen som tar henne så slaktas hon i mars.
Söt :)
Stackars lilla fina gossen.. Den som skriver ett argt mail till ägaren, gör bara hästen en björntjänst.. ett argt mail gör INTE att hästen får ett hem, tvärtom kan det bidra till att ägaren väljer slakt framför annat.. Tyvärr, så snälla tänk er för innan. Bättre att i sådana fall resonera om varför hästen ska avlivas (tror inte att personen i annonsen kan påverka detta) och försöka att hjälpa till för lösning.. Så lägg tiden på att finna ett hem till stackarn, istället för att ödsla tid på att skriva ner arga ord, som ändå inte kommer att rädda hästen. Det tackar den dig inte för =(

#14# Självklart kan hon vara här och läsa också. Men det var inte det som var problemet. Det var ju att jag skrev att jag TRODDE att den troligtvis skulle slaktas annars. Herregud vilket tjafs det blev av detta nu då.
hej! Jag känner en tjej som letar efter en häst så hon har paratat med ägaren och hästen skulle åka till slakt om den inte fick ett bra hem, varför? jo tidbrist och platsbirst tyvärr var anonnsen borta och hon jag känner kunde inte åka så lågt, men jag vart ju sugen kan jag säga :/ Hoppas han fick ett hem, han var ju bara 6år dessutom han led inte av knäproblem den kunde inte gå på travbanan det e ju väldit tufft på banan. Ska fjäska lite med mannen o kolla av vad han säger luska lite vad hyresvärden säger om en till polle :) blir det inte denna så känner jag ändå jag vill ha en liten stor häst, å travare är mycket trevliga dom gillar jag. Och arga mail vem är så dum å skickar det? Inte konstit att måga får ta in tidigare i himmelen då.
Pållen från inlägg #0 har fått ett hem, har fått veta detta av annonsören.
Men avlivningshotade pållar dyker tyvärr upp hela tiden..

Oh, vad skönt att höra tessa. Ringde du för att fråga eller kände denna person?
#23: jag mailade annonsören… du vet - jag, och avlivningshotade hästar……. hopplös ;)