Vart är alla bra fodervärdar? =)
Ånej, ja bli så less…
Casper åkte till sin nya fodervärd i lördags. Allt verkade kanon. Hon är utbildad hästmassör och hemma hos henne stod en gulligt varmblod och väntade på sällskap. Resan dit var ett helvete, inte caspers fel utan bilens =). Men väl framme var allt kanon, hästarna blev vänner direkt och Casper var som vanligt lika cool.
Men då ringer hon ikväll. Hästarna har börjat bråka lite i hagen, säkert rangen som görs upp just nu då. Och hon klagar också över att hästarna gnäggar och rusar då dom bli ensamma kvar i hagen. Speciellt hennes. Vilket jag också tycker kan vara en självklarhet. Sen tycker hon att Casper e lite tiggig, vilket hon visste han var. Han e ju ett litet matvrak som gärna kolla om man han kan få sej nå gott =)
Så där verka de tyvärr inte bli långvarigt…
Jag önskar ett långt seriöst hem åt Casper. Där man vet vad en häst är =) Och inte ger upp i första taget.
Han är ju lite tjurig å matglad, men världens coolaste lilla vän =)
*på bilden Casper och min lillasyster som är förlamad från midjan å ner…

Oj, det var inte länge hon försökte.
#1# Det är ju det som är felet när man har annons tycker jag. Att har man en tillsaluannons så nog sjutton svarar det en massa som bara vill vara fodervärdar. Och har man en fodervärdsannons så blir man ju nertrackad av folk som def inte har rent mjöl i påsen har jag märkt. Burr!

#2 precis. Och ibland kommer det små figurer som har anmärkningar på annonsen också, för att inte tala om de som enbart är nyfikna.. Speciellt om man skrivit att endast seriösa, då är det dubbelt så många som bara är nyfikna :p

#3# Precis! Det blir mycket sovrande när man har annons. :)

#0 Vilken himla fin häst! Vad är han för nåt och hur stor är han?
Den här gången svarade jag på en annons där hon sökte foderhäst. Trodde kanske de sku va lite seriösare då… Och allt lät så bra… Men men…
#5 Jo, han är en riktig söting!
Han är d-ponny, ca 145 i manken. Korsning connemara/fjording. Blir 5år nu i sommar. Grundutbildad. Även hoppad några små skutt och körd lite. Trafiksäker. Kanonlätt att lasta. Glad mot alla människor och djur. Det enda är att han e lite tjurig å väldigt matglad. Finns några fler bilder på honom i mitt fotoalbum.

Har redan kollat ditt album ^^
Tyckte han verkade intressant med sin låga mankhöjd, men kraftiga kropp. Om det blir någon häst efter Pedro så lär det bli något sånt vi letar efter, och då till en början på foder. Men han är ju bara fem och "lite tjurig" är inget vi orkar med efter alla problem hittills :)
Vår nästa häst ska vara dumsnäll ;)

#8# Haha ja, Gejsa hade varit perfekt åt din syrra. Hon är ju till 110% snäll i alla lägen. Utom vid ridningen då. Då kan hon ju sticka iväg i galopp och slå bakut.
#8 Han är alltid snäll å lite pucko.
Det han gör som e tjurigt är att han gärna stannar å äter, å bara måste kolla på saker. Ser han något han inte vet vad det är så vill han bara så gärna gå fram kolla på det, smaka på det och gärna om det går välta det…Men han e alltid glad å snäll!
Har läst lite om dina pålleproblem och det låter inte alls skojj. Hoppas ni har bättre tur nästa gång!

Svaret på din rubrik är HÄR!!! Alla bra fodervärdar är här!! :P
jag håller med om att hitta en bra fodervärd kan vara svårt mycket klagande även sånt dom vet om, som din tigger om mat är det så farlit? nee tycker inte jag iaf. Mitt travis lånade jag ut på foder sa som det var att hon kan testa en på att vilja vända om å gå hem men så säger man neeeej nu går vi så är det inga problem, även nybörjare kunde rida på henne då hon ite gjorde sitt test utan gick snällt som en gammal ko. Just nu saknar jag en stor häst runt 150 som jag vill rida i skogen men oxå kunna jobba med mellan varven, även rida privat.lektion på för att någon ska se om man behöver jobba på något. Så jag hoppas att itne jag kommer bli dålig fodervärd men det tror jag inte jag är eftersom jag är van vid alla åldrar och vet att det kan finnas något man får jobba mer på.
Alla bra fodervärdar tröttnar på att hästägare nästan alltid beter sig som r*vhål förr eller senare… ;)

#13# Vad menar du med det?
Att man som fodervärd förr eller senare blir överkörd, ex "eh, jag tänkte sälja hästen typ imorrn" "jag flyttar till andra änden av Sverige om en vecka och tar med mig hästen". ;)
#15 Jo, de ha faktiskt hänt mej för många år sen. Våran familj hade en gammal korsning på foder i 6år. Sen en dag kom ägarna och sa, vi ska sälja hästen nu. Ni får köpa den för 15 tusen. Och då var han 29år och priserna på hästar var inte alls så höga. Så vi bestämde oss för att köpa en yngre häst istället. Och då gav dom nästan bort han till ett annat hem, dom tänkte bara utnjyttja att vi tyckte om han så mycket…
Själv tycker tänker jag tvärtom. Säljer jag Casper blir det garanterat mycket mycket billigare åt ett hem han varit länge och jag vet han har det bra!

#15# Då är det bra med ett kontrakt. :)
#17 jo, kontrakt e ju en bra grejj för sånt. då kan man inte bli av med hästen förrns kontraktet gått ut iaf =)
Men sen hjälper de ju int om det är en dålig fodervärd. Dom bli ju tyvärr inte bättre bara för att man har ett bra kontrakt….

#18# Nu svarade jag slo på tvärtomkonstaterandet. :) Inget om dålig fodervärd utan dåliga hästägare var det.
#13 sån hästägare är itne jag så då tillhör inte jag det så då kan du inte säga ALLA för det e helt fel. Jag hadde kontrakt och trivdes hästen och fodervärden så gick det å förläga lr så skulle hon fått henne, men det vart skillsmässa och hon skulle flytta osv osv trist som tusan. så hon kom hem därefter så fick skulle jag vara snäll och sälja henen och man fick ha henne på prov 1-2 månader (man ringer å kollar så allt är bra o det e toppen å vi trivs mm)o vad händer jo dom har hela tiden sen när tiden är ute näääää vi köper inte henne för bla bla det blir jag piss på. Och jag som ska låna häst på foder allså komer vara den andre kommer inte tro att alla hästägare beter sig som r*vhål, bra kontrakt och vissa måsten och mål ska man ju ha vill komma någon vart här i livet.

Jag är en bra fodervärd, men jag är redan upptagen…haha
#20 Jo, ALLA bra fodervärdar står det… Och nästan alla hästägare ;)