håll?
Hej.. Jag har upptäckt ett problem. nästan varje gång jag rider så får jag håll. Det sitter bakom revbenen på vänstersida, och fy f*n vad ont det gör!
vet du vad håll beror på? Hur ska man göra för att undvika det? tilläggads kan att jag oftast inte äter innan jag rider (inom en timme alltså)

Jag har också problem med håll, även om jag inte rider. Jag har upptäckt att om man har lagom mycket vätska i kroppen så får man inte lika ofta håll. Med det menar jag att man varken ska ha druckit för lite eller för mycket. Bara så att törsten är släckt.
Ett annat tips är att äta och dricka långsamt. Håll uppkommer vid krops-ansträgning efter att man ätit en snabb måltid eller om man druckigt aldeles för snabbt. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Tack så mycket.. Jo, jag misstänkte att det hade med vätska att göra. Och ska jag vara ärlig så dricker jag alldeles för lite.. får skärpa mig. Tack!

Jag har bara upptäckt att det kommer om man hällt i sig massor innan man ska göra nåt… Eller ätit, så försök träna på ganska tom mage :)
//slo
Slo - fast det brukar jag göra, träna på tom mage..

Hmm… Skumt… Kanske är ni tjejer som har annorluda anatomi :D
//slo
slo - haha, kanske..

#5 det hoppas jag verkligen
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Vad är håll?
#7 nu var det inte just dom delarna jag syftade på ;)

#8 håll är liksom när det gör ont när man springer
Jag har hört att man inte ska dricka mjölk innan en större ansträngning, håll är ärftligt och inget jag lider av men min dotter gör det = ingen mjölk före tävling eller liknade.
Kiara - ahaaa, ska hålla det i åtanke :) *mjölkmonster*

Så håll är som stign då?
Om det är det jag tänker på har jag för mig att det beror på dålig kondition. När jag började motionera fick jag det snabbt, nu får jag det aldrig. Men nu vet jag inte om vi pratar om samma sak.

#12 dt låter som dt är samma som håll ^^

Enligt läkare så ska man inte äta sin mat för fort eller dricka vatten för fort. Sitt ned och njut av maten, ta en paus mellan varje tugga. Det ska vara bästa metoden mot att senare inte få håll. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
#14 är jag inte ensam kille här inne längre ;)

#15, Det här är ju rena paradiset för oss singel killar. Hoppas bara inga flera killar hittar hit och börjar konkurera med oss. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
#16 du sa det :)

haha, trevligt med fler grabbar här inne. ;-) Du är så välkommen så Jim. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
sussi - tror inte att det beror på dålig kondition, jag fick det igår när jag bara skrittade..