Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterwesternnh
Läst 533 ggr
fijja
0

Tävling i strängnäs!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen som ska på westerntävlingarna i strängnäs i helgen?

C-tävling på lördagen för alla raser, sen Riksmästerskapen för arabiska fullblod på söndagen.

Jag och min Nilah ska dit iaf! :-D

gejsa
0

Jo, det var ju någon som skulle dit. Vem var det? Var det CBA eller?

CBA
0

Ja jag skulle ha varit med med Nasse på lördagens D-tävling men det går troll för mig och Nasses tävlings säsong då hon troligen fått en spark och varit halt ett tag *suck*

Det är tredje tänkta tävlingen som det skitit sig för….har det inte varit ekonomin som satt stop så har det varit trasig bil eller som nu en halter häst :o/

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Nej, men stackare. Har en i stallet också som skulle tävla mycket i år. Men det har varit en massa för henne också så hon har inte kunnat åka.

CBA
0

Det är jätte tråkigt…speciellt när man löst licenser och fixat med grönt kort etc för att få tävla i både distans och western sen spricker planeringen :o(

gejsa
0

Ja, jag förstår det. Man laddar ju också mycket.

Believer
0

Jag ska dit och kolla iaf =P

gejsa
0

Har ni sett deras fågelhus i S:näs? Jag har stått där en månad för tillridning av min fjording för 9 år sedan. Då fick hon 2 undulater och en pilfink som jag hade i bur. Hon hade så fint och så många fåglar så jag ville ge henne dom. Sist vi träffades för ung 2 år sedan så levde iaf en undulat fortfarande. kul!

fijja
0

Ok.-. ja ska va me c-täv på lördagen och sen RM på söndag. Så ni får väl hålla tummarna iaf!

CBA
0

#8 Det ska jag göra…..vilka grenar ska du delta i ???

hjullan
0

jag ottino o believer ska dit o kolla imårn :D

fijja
0

På RM så var ja me i trail, Horsemaship å pleasure. Trailen gick åt pipan, i horsemanship red ja fel.. haha. Men i pleasure fick ja en bronsmedalj.

Men fy va varmt det var hela helgen!! Och dessutom så va hästen helhispig, så ja fick verkligen kämpa! Men d va kul. Har inte tävlat på 2 år, och knappt ridit heller. Har haft en tjej som ridit Nilah hela vintern, i skogen typ, senaste 2 mån har ja tränat henne. Så ser man det så så va d ju väldigt bra ändå!

CBA
0

#11 Övning ger ju färdighet så det är bara att ge sig på det igen eller hur :o)