Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: bilderfilmer
Läst 882 ggr
tessa
0

me ouchie!! *film*

Kort Film från dagens hoppträning med min superba avtrillning… Hmm, börjar bli en fena på stygga avtrillningar.

Del 1 från den sämre delen av träningen. Bör tilläggas att pållan och jag inte hoppat sedan vi tävlade den 23 september förra året, 70 och 80 cm CR.. (lite svårt att tro när man såg dagens träning). Naiva lilla jag trodde bara att det var att tuta och köra därifrån vi slutade då… men icke =)

Se min "galna" pålla i förgrunden i slutet av filmen, toka! Men jag älskar henne och tränaren är super på sådana här situationer, har verkligen förtroende för henne! Avtrillningen skedde i början av träningen och när jag lärde mig att hålla igen tösa bättre och tänka mer på mig själv och min balans, gick det mycket bättre…

Film är på G att göras från där vi faktiskt hoppar också, men den tar lite längre tid att göra - tack och lov.

Ha en fin helg allihopa!

Mvh Tessan med sin RäserFräser till pålla! Kyss

pippa__
0

Ajajaj du kysser ju hinderstödet rejält ju!!

tessa
0

Min hals kysste skållan rätt styggt, eller vice versa.. men tur i oturen att jag inte skar mig ordentligt i halsen, utan kom undan med en ytlig repa.. får plåstra om mig lite bara, så är jag som ny igen ;D

Tränaren klämde faktiskt på mig och undrade om jag hade säkerhetsväst på mig, hon trodde först det - men det hade inte spelat någon roll i detta fallet, och nej det hade jag inte. - Shame on me.. Men tror baske mig att jag trillat värre då, eftersom jag blir som en stel sköldpadda i den jag har..

Nu var jag rätt mjuk i kroppen men Far min är väldigt noga med att jag ska ha väst på mig, får försöka hitta en ny som känns lite bättre att rida i. Men det var lite ot detta… Det känns iaf ok inför morgondagens träning.. Vågar inte skriva att det knappast kan gå sämre men men, en tårta får jag hosta fram i alla fall =)

__iE
0

aaaj, det såg uta att göra ont ?!

joytick
0

Ajajaj! Tur att det gick bra! Kan inte låta bli att skratta xD Såg lite kul ut.. Älskar rubriken du har satt på filmen också ^^

gejsa
0

Men gud vad otäckt det såg ut. Såg ut som du slog i näsan rejält faktist. Så där ramlade jag med när jag skulle hoppa med Gobban för flera år sedan. Då blev jag hopprädd. Knappt jag vågar hoppa längre. :) Tur i oturen att det gick bra i af då. Kul att ha med det på film. haha

freakyH
0

aj de såg ut att göra ont :)

tessa
0

#3 och #6: Ja skönt var det då inte.. Slog i läppen lite, knockade axeln och skar mig lite i halsen från skållan MEN jag hade en otrolig tur - kunde slagit i ansiktet eller annan kroppsdel rejält och det gjorde jag faktiskt inte.. När den tappade andan kom tillbaka, kunde jag sitta upp igen och träna vidare, efter en stund.

Gejsa: Visst kan man bli otroligt hopprädd om man gör en stygg avtrillning. Denna var i våra mått mätt inte den värsta och jag kände mig rätt lugn efteråt. Däremot blev jag liggandes en kort stund eftersom jag tappade andan rejält och DET var otäckt! Synd att du inte velat hoppa efter din avtrillningm, det som egentligen är så skoj! Men jag kan förstå dig.. Man får sig en tankeställare vad som skulle KUNNA ha hänt. Jag var inte särskilt kaxig efter avtrillningen kan jag säga, men hoppningen gick bättre och bättre men jag satsade inte så mycket efteråt, och det var lite synd förstås men vi får en ny chans imorgon, och då tror jag att pållan kommer att vara lugnare - och tröttare ;)

Som tur var slog jag inte i ansiktet, mer än läppen lite grann. Värre blev det med halsen men nu har jag köpt grejjer så att jag kan bandagera den till imorgon. Skärsåret sitter ju precis där tröjkanten ligger.. =) Så jag är välskignad med en skyddsängel tror jag.

#4: haha man får skratta, det gör jag när jag tittar på Yrla istället för mig själv på filmen.., gör det ni också, hon ser helvild ut, det lilla man ser av henne då hon fladdrar iväg efter avtrillningen.. De andra sa att hon inte ville fångas in, och jag blir inte alls förvånad ;) 

haha och rubriken var passande tyckte jag, och jag är sååå klumpig av mig så det var ju ingen skräll att det var just jag som trillade av.

gejsa
0

Jag har ju försökt att hoppa men jag blir rätt så stel då. Och det är inte särskilt bra för hästen heller. Har ingen väst så jag känner mig tryggare att ha på mig. Så det får nog vara för min del. :)

bubbelbubbel
0

jösses tessa det såg ju livsfarligt ut !
jag trodde det bara var "en vanlig avramling" men icke.
skönt att det gick bra ! och ta det försiktigt !

MiaMaria
0

Ajaj!! Tur att de gick bra, hade kunnat sluta illa!

mazze
0

Usch, det såg inget vidare ut men skönt att det gick bra. Yrla är så söt ett litet yrväder ;)

LinaN
0

Var de tpå träniongen på ridklubben igår?

tessans träning börjar kl 12.00, ska klä på mig o åka bort o ta kameran med mig ^^ :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lizzan
0

Ajaj, tur att du klarade dig så bra

Anna
0

Åh fy vad läskigt det såg ut!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

LinaN
0

Blir inget åka o titta…… min sambo har inge nsom helst framåtdrift av sig själv idag….. *muttra morra*

Thorsson
0

aj som FN de där såg inte så himla skönt ut. "tur" att det gick så bra som det gick!

tessa
0

#8: Om en väst skulle få dig att känna dig tryggare, är det synd att du ingen har.. hade ju kunnat varit en bra julklapp ;)

#9: Nej, någon vanlig avtrillning var det ju inte riktigt.. och tur är väl det, att man inte trillar så styggt varje gång =) Det var faktiskt en till på träningen som åkte av, men hon landade på benen så det gick bra. Bara lilla jag som lyckas trilla in i hinder.. Men vi tog det lugnt idag och det gick lugnare och bättre, än igår =)

#10 och #16: Tanken slår en, jag hade min skyddsängel med mig =)

#11: Visst är hon söt, gumsan - jag tror att det bidrar till att jag har svårt ibland att vara tillräckligt bestämd mot henne. - och då blir hon ett yrväder som bestämmer för oss båda.. ;)

#15: Vad synd Lina..! Stötte på systrarna H på parkeringen och det var såå kul att se dom. Synd bara att man aldrig har tid att stanna och prata.. pållarna skulle ur transporten men den biten gick faktiskt riktigt bra.

bubbelbubbel
0

tur att det gick lugnare idag, vi vill ju ha tessa kvar här ! :)

Sussi
0

Aj, säger jag bara! Ser otäckt ut, skönt att du klara dig utan större skador!

Yrla såg minsann ut att leva loppan efteråt :)

gejsa
0

Nej, någon väst kan jag inte ha och rida i. Det känns ju som man är en uppstoppad korv ju. :)

Marija
0

ajaj! Kan inte varit skönt det där! Tur att det gick bra.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

AusaBausa
0

Usch såg inte alls bra ut! Tur det gick så bra ändå!

tessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte någon som sagt "skyll dig själv, din klantige f*n..". Känns hyggligt av er =) Shit happens, brukar jag ju säga… Somliga oftare än andra, av någon knepig anledning.. Cool

Tack Bubbelbubbel, det var gulligt sagt =)

Sussi: Yrla ser skogstokig ut, hon är allt min prärieflicka hon! =)

Här är ett foto på mitt knepiga sår på halsen.. någon som vet hur/om jag kan behandla det, smörja helosan på? Det gör ont och svider..

Jag är verkligen tokigt öm i hela kroppen idag, och är stel i varenda liten kroppsdel - hittade blåmärken lite här och var, när jag duschade imorse. Fast ärligt talat tror jag att hälften av mina sk. "krämpor" kallas träningsvärk! ;D Jag linimentade pållan både igår och idag, men man är rätt kass på att ta hand om sig själv. Eller ja, nu ljuger jag, firade den händelserika helgen med pizza och vegansemla i afton, det kanske lindar in värken… ;)

Tränaren var i alla fall "optimistisk" idag som kommenterade något i stil med: "jag ser verkligen en skillnad idag från igår, idag är hon inte alls så hysterisk"… haha, min pålla har blivit knäpp av all frisk luft på landet tror jag.  

- men nu går det mot ljusare tider och vi ska träna vidare på detta minsann… vi kommer snart igen! *peppad*

LinaN
0

#23 håll det där såret mjukt o smidigt….. använd helosan o smörj morgon o kväll så slipper du att det torkar o spricker för dig….

för halsen rör du på HELA tiden…..

tessa
0

#24: Eller hur, ett jäkla ställe att skada sig på.. tröjorna skaver ju emot men jag ska försöka mjuka upp det hela med helosan. Som jag såklart har i stallet.. =) Får vänta tills imorgon.

LinaN
0

#25 klantfia! Har du ingen salva hemma!? Skäms på sig! :)

Jag har både liniment och helosan hemma för eget bruk, däremot anser jag itne at tjag självbehöver någon mugg/karledssalva ännu ^^

tessa
0

#26: haha säger ju att djuren har allt de behöver, inte jag… Dessutom blir ju stallet ens andra hem ;)

haha den dagen du säger att du har mugg, blir jag mycket, mycket oroad…!

Jag har faktiskt jättebra linimentsplåster, som man fäster på det "onda" stället men de är.. hm… typ borta (?!). Jag är sååååå rörig.

tessa
0

Mera film från gårddagens (pr)övningar =)

Gjorde en del småmissar med filmen, bl.a syns eftertexten kasst men det spelar mindre roll.. JAG vet vad det står ;D 

Hade gärna velat jämföra med våra träningar i somras, men det verkar puts väck från nätet… =( får leta lite.

tessa
0

Nu har jag lagt upp ett gäng filmer här… som ni ser så har vår hoppning gått bättre änv ad den gör nu, men jag hoppas att vi snart kommer igen..

tezzie
0

Mycket bra musik till dina filmer =)

*** Kärleken övervinner allt ***

tessa
0

#30: Roligt att höra =)