Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 782 ggr
N-ORB-Y
0

Undrar..

Min sommarhäst är 16.. är det för jobbigt för honom att galopperas varje gång man rider? eller ska jag låta honom skritta 1-3 gånger i veckan? Han är pigg och glad fortfarande!

Kramar

LinneaG
0

16 är väl ingen ålder?

Min foderponny är 22 och honom galopperar vi,
kanske inte varje dag men det är pga en gammal
senskada.

Struten
0

säger som ovanstående 16 är ingen ålder..rider en häst som är 23, rider henne 2 ggr i veckan och resten av veckan är de andra som rider..hon brukar gå rätt mykke galopp när dom andra rider ut men själv rider ja mest dressyr  och när ja rider ut rider ja lite lugnare då ja int är så jätte säker ute me henne då hon har så brottom hem allti, hon  typ taktar hem:P men dom andra rider mycke galopp ute så jag tror jint de borde vara nå problem för  din pålle :)

hon är rätt pigg för sinn ålder och hon hoppades senast förra sommarnn och hon tyckte de va jätte kul speeda på som bara den, fast ja tror int de blir nå hoppning den här sommarn hon börjar bli lite gammal för de är rädd att hennes ben inte ska hålla, men  kanske nåt låga hinder på 30-40 cm då hon tycker de är så kul:)

fast just nu har hon hosta och de är int specielt roligt att rida då , fasst när ja red henne idag gick de rätt bra tränade galoppfatningar från skritt(några från trav åxå men mest skritt) och hon gick jätte fint:)och nu ska hon börja få nå ny slemlösande medecin och ja hoppas de blir bättre:)

N-ORB-Y
0

#2      Det låter ju jätte roligt ju! =) Min sommarhäst (Romanov) har jag hoppat 1.20 med och han har travhoppat 1.30… =D

Struten
0

kej riktigt så högt har ja int hoppat änn:P har som högst hoppat typ 90 på ridskolan tror jag, har iaf hoppat 85 barbacka innan avslutningen före jul mykke högre har jag nog inte hoppat:)

på bitte(hästen ja skrev om innan) har ja bara hoppat kanske 60-70(?)int riktigt säker:)

N-ORB-Y
0

Men 95 e ju också högt =)

Struten
0

jo nog e de:) tror inte ja skulle våga hoppa 1.20:S..lite för högt för mej:P

N-ORB-Y
0

Haha, jag ÄLSKAR att hoppa! Och när det går fort! Men de är ett problem på tävlingsbanorna :( Hästarna hoppar ju gärna fort framåt när de går för fort :P Men aja.. de är skit ku!

Struten
0

jo kul tycker ja åxå att de är att hoppa men de gör ja mest på ridskola och de är typ bara var5elle6 vecka..så har int kommit så långt i hopningen:P

emma_lagerqvist
0

min häst är 16 och hoppar 160 cm hinder ,bockar, är ute och tävlar och busar i hagen. men det där är ju olika på hästar. Min har varit galen i hela sitt liv. Att galoppera varje ridpass kan också förebygga att dom blir stela. Bättre att hålla igång än att göra det för sällan. Men går hästen i form och jobbar under sig är det bara positivt. =)

Anna Johansson
0

har en häst som är 17 men det vet han inte om utan tror nog att han är kring 5-7 år. Så han får väl tro det.Glad

sweet_candy_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Älskar också att hoppa, men ska sluta m,ed det nu, och börja med western ist. därför har jag sålt min ponny. Henne brukade jag hoppa 1.20-1.30 på,, barbacka också:)

Inte världens snyggaste kort;P