Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 2551 ggr
Mandysan
0

Hur stora hagar har ni?

Jupps folket, hur stora hagar har ni? Jag vill helst inte att det skenar iväg och blir personangrepp ifall ngn har vad ni tycker är små hagar, tack! :) Alla har ju inte tillgång till stor mark…

Foxen & Corall går just nu i en paddock som är 25x65 m, egentligen ska de gå i en rasthage på 30x20 m, men den är så lerig ;) stora flocken går i en hage på drygt 3-4 ha. Sommarbetet på anläggningen är på 10-12 ha. Där vi antagligen ska ha hästarna är betet på 7 ha, till 10 hästar allt som allt :)

/Amanda

jen
0

min vinterhage är ungefär 70*40m   tycker själv den är lite liten, men har inget annat ännu.

jag har 2 hästar

vi ska försöka köpa till en plätt av kommunen där det finns en grusplan och en gräsplätt på, så förhoppningsvis så har de större hage nästa vinter. och grusplanen kanske kan bli en liten ridbana. (även ett litet grustag med sand finns där)

sommarhagen är på 2 ha  som jag lånar gratis av grannen.

mazze
0

Vi har allt ifrån små rasthagar till jättestora kuperade hagar. Just nu går Bus i en "skogshage" som är ca 20x60 eftersom hon går själv.

Lizzan
0

Vet inte vad det är för mått på ridskolans hagar… rätt stor dock, fast många hästar..

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte alls storleken på dem men här är ett flygfoto från Eniro ;)

Det som är omringat av röda streck är deras hagar. Två hästar som delar på detta alltså. De går mest i den största nedanför ägarnas hus, den har precis blivit avdelad i två nämligen. Förut hade dom hela den.

Markerade även stallet och paddockarna när jag ändå höll på :p

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

thilda-
0

ni skulle nog smälla av om ni fick se våra hagar =)

fridak
0

det ljusblåa är den nästintill fyrkantiga paddocken, det lite mörkare blåa är stallet som sitter ihop med verkstad m.m.

hagarna är det inringade röda
1 ponnyhage + ungston(6 st)
2 rogers hage(3 st)
3 stohage + en valack(4st)
4 lösdriften, där en liten bit av en byggnad är med, eftersom ligghallen finns där.(2 st, i sommar kommer en liten bebis också)

Peppe
0

Mina går i den "röda" hagen

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
0

vinterhagen är ungefär 1 hektar och sommarhagen 2 hektar.. vi har 2 hästar just nu..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Molla
0

Här har jag fått in våra hagar. Gul är vinterhagen, mörkröda är hingsthagarna. Dom stora är till sommaren.

IdaS-A
0

Försökte fixa flygbild men det verkar bara vara ett enda blur ute på vishan där jag bor haha..

Vi har stora hagar, då vår granne låter hästarna gå på hans mark också. Vinterhagen till 11 shettisar är 4 hektar, nadd och ella har 1 hektar och 3 shettisar 1 hektar. Bruno är inte hemma för tillfället.

sommarhagar har vi flera stycken, har bete på egen mark, grannens mark samt hos min syrras pojkväns andelsgård. Så det varierar lite varje år hur många som går ihop osv. Hingsten och hans ston brukar få gå i en stor hage på ett par hektar.

Nu i sommar får vi nog även ett par hagar till av grannen då dessa arrenderades ut innan  men nu har den gamla arendatorn inga djur kvar.

The-Photo
0

Stallet jag red i när jag var 10 hade oändliga hagar!

__iE
0

Ingen aning hur stora är ^^ Men här är iaf de som finns. (Stallet där Ballerina står)

Den gröna pilen är stallet, den röda markeringen är vinterhagen, den rosa & lila brukar de variera o gå på sommaren o sen den blåa brukar de gå på en liten del av, ibland.. Annars finns den hagen mest bara ^^

Loa-bg
0

Just nu är det 5x5 m. Sjukhage till båda hästarna. Utom den lille, han går i resten av hagen. 80x80 m. kanske(?)

RubHel
0

Vinterhagen är den lagom stor, vet inte hur stor dock. Nu går det 6 hästar där.

Sommarhagen är däremot ENORMT stor! :P

E_hjo
0

Hahaha, jag tyckte det stod: Hur stora magar har ni?? Hihi  ^^

Ledin
0

nu går mina russ i en liten hage den har vart lerfri till förra veckan, då är det som tur är bara vid grindhålet det e gegga annars är den fin. Sommarhage uj man får leta efter dom ibland hör dom mig när jag ropar men inte alltid kan ju blåsa osv ute. Dom ska i sommar få gå med kalvarna i en hage som är stor vi får väll se om det går bra annars finns det så många andra hagar men jag vill inte att dom sak ha för mycket att äta eftersom dom blir så feta. Ska kanske skaffa en ätmunkorg så intaget av gräs blir mera lagom.

hjullan1
0

13 Ha vinterhage, hälften skog, hälften äng. försökte fixa flygfoto men hälften kom inte med.

när gräset kommer blir det skogsdelen för våra hästar. dvs ca 6 Ha sommarhage.

bebbe
0

Vår vinterhage är inringad med svart, gården markerad med rött

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Ellen95
0

Vet inte måtten på hagarna. Men dom är väldigt stoora^^

bebbe
0

syns lite bättre här

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Mixie
0

Sommarhage 1 går min i på sommaren, just nu går hon i mittersta vinterhagen.. Vet inte hur stora dom är men dom är inte små :) Pilen visar vart stallet ligger och bakom det finns 3 hagar till som bara används i nödfall sen en bit bort har vi en till hage som vissa går i på sommaren :) hagen det står e i är extrahage :)

//Mickan

freakyH
0

hm vet inte riktigt hur stor hagen kan vara kansk`20x40 ? Tidigare hade de ca 3ha som de delade på två och två så då var de stoora hagar

[slo]
0

Ungefär 450m runt, om jag lyckades på hitta.se :) Där går det tre st pållar. I somras hade dom runt 600m runt, och det delades på av mellan 3-6 hästar.

lisette
0

ca 1 tunnland som de går på nu. sommarhagen är 3-4 ha.

AusaBausa
0

Vinterhagen är nog 80x35meter. sommarhagen är mkt större..

i vinterhagen går nu 1 stor häst o 2 shettisar

AusaBausa
0

sommarhagen..hagen går ner till havet men kan stängas av om man vill…

[slo]
0

Ååh, jag vill också ha havshage! Här i krokarna finns det en kohage som är hälften strand beroende på hur vattnet står… Jag är helt övertygad om att det är där "Bregott med havssalt" blir till :)

Momla
0

sommarhage

Momla
0

vinterhage, går ensam. Ca 250*250 m

Cornet
0

Vilka fina stall. Själv bor jag på en skrot gård. Man blir riktigt avis på era gårdar! Skäms att lägga ut denna.

Röda är hagar. Det stora är den vanliga hagen. Mellan röda är också vanliga hagen men vi brukar ha betäckta ston där, hästar som går bäst för sig själva, nya hästar osv. Den lilla är sjukhage, en hage för nya hästar, hög gravida ston :)

Det orange är sommarhagen.

Blå är paddock.

Göron stallet

Zahara
0

6 hästar på ett tunnland nu och till sommaren 12 hästar på 25 hektar :) helt underbart!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Magica
0

#27 Tack Slo jag har alltid undrat ur dom fått in havssaltet i bregott men nu vet jag ;)

Vinter hagen är stor som en fotbollsplan säger bonden och där går 2 pojkar. Väldigt konstig fotbollsplan har inte sett något liknande på tipsextra, ett dike rakt överplan och andra plan halvan bestör mest av träd och kullar men jag är ju inte alls kunnig i fotboll så det kanske ska vara så.

svampi
0

Här är några utav hagarna, finns flera andra utanför bild och i skogen. Hittade tyvärr ingen bättre bild…