Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 551 ggr
Talismana
0

Astridlindgrens sjukhus

Hej :) Nu ska vi åka in till sjukhuset för att kolla mitt ben.. :S Igår ramlade jag av min lilla polle .. Ni får veta hur det gick sen ..

Faxlin
0

Ohh, stackare. Hoppas att allt går bra för dig.
Ser fram emot att höra vad doktorn säger.
Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sussi
0

uj då, hoppas att det inte är nåt värre då.

Håll oss uppdaterade.

gejsa
0

Hur gick det för dig? Är du inte hemma än?

Talismana
0

Nu har jag kommit hem .. Jag berättade att jag hade ont i benet osv men de tyckte att det var i ryggen som var de mest viktigaste och vi rönkade mig. Inga brutna ben eller sprickor, jag har ridförbud i en vecka och ska ta det lugnt. Så då kommer ni väl höra av mig mycket här ;)

gejsa
0

Ok Vilken tur du hade då. Hi hi du får väl skriva mycket här då.

Talismana
0

Aah  ;) Jag hade tur .. Min lilla shettis är en farlig shettis ;);) Så nu ska jag väl åka nån dag till stallet och skälla lite på honom ;)

Faxlin
0

Vad skönt att det inte var något allvarligt i alla fall.
Har tänkt på dig här i dag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

CBA
0

Tur att inte fallhöjden var värre :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Talismana
0

#7 Åhh :D Tack så mkt ;)

#8 Hahah! ;) Eller hur ? Det var den 20 gången jag ramlade av sen september ungefär. ;) Och det här var den "ondaste" också .. :)

gejsa
0

Oj då, Rider du alltid utan sadel eller har du nyss börjat rida. Eller är det hästen som slår bakut titt som tätt?

Talismana
0

Jag har ridit i 4 år, han är väldigt snäll, vet ej vad bocka är men .. :P stegra kan han har aldrig gjort det så att jag har ramlat av. På senare tid har jag börjat rida utan sadel mkt men han är ju som han är.. Ibland kommer jag hem och säger till mamma att idag ramlade jag bara av 3 gånger ;)

Han är väldigt snabb och skenar, det är därför jag ramlar av, i någon tvär sväng blir det för mycket för att hålla i sig och försöka sakta av… Men jag har lärt mig mer nu hur jah ska få stopp på den lille Flört

gejsa
0

Oj han låter som om han inte är riktigt fostrad.

Talismana
0

Det är han .. Tycker jag men han är väldigt pigg och kan inte riktigt kontrollera sin energi ;)

gejsa
0

Om en häst skenar så är han ouppfostrad det har inte med energi att göra.

Talismana
0

tss,  då är han ouppfostrad då ;)

gejsa
0

ja väldigt mycket också. tycker nog att du ska lära honom att gå bra i en paddock innan du rider ut. för din egen skull.

Talismana
0

Aaa, tyvär var det nog en av de sista ridturerna tillsammans med honom, nu ska han, Anchoridge och ägaren (Malin Bertzen, nån som känner igen ?) flytta.

gejsa
0

Vad bra. Då kanske du hittar en lite mer oppfostrad häst. Lycka till!

Talismana
0

Aah :) Jag kanske ska börja rida en quarter som står på samma gård, fast hon bockar.  x)