Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1014 ggr
bebbe
0

Ambulansfärd

I natt (tors-fred) 01.00, var jag tvungen att till sist sända efter en ambulans till mig själv, vaknade 12.30 med fruktansvärda smärtor mitt emellan tuttarna, och lika ont rakt igenon kroppen ut i ryggen mellan skulderbladen, var ute och hämtade frisk luft ett par ggr, utan att det lättade, väntade i 20 min innan jag kände mig tvungen att väcka Inge. ringde jourläkarcentralen och dom rådde mig att ringa 112, jag kopplades upp för ekg i amb, fick blodförtunnande, på färden till lasarettet fick vi besked av läkaren som kollat mitt ekg att det inte var hjärtinfarkt, dom skulle köra mig till medicinakuten, efter div tester och prover samt lungröntgen stod dom ovetande om vad det kunde vara, fick komma upp på intensivavd kl 04.00, nya prov och tester, låg uppkopplad till ekg fram till 14.30. nu var smärtan borta. fick åka hem kl 16.00, har varit på kalas hos Nattis som fyller 9 år i dag, så nu är jag ganska slak, har ju ej sovit något sen  i går natt.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

elin
0

stackars dig bebbe!
Skönt att du mår bra nu iaf!

/Elin

CBA
0

Vad var det för fel….som orsakade smärtan ??

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

__iE
0

usch, låter inte bra..
Hoppas du mår bättre nu o så =)

mazze
0

Usch, vad hemskt! Hur är det nu? Har du fått något svar på vad det kan vara?

Linda
0

Huvaligen..

-Hoppas att du känner dig bättre.

Varma hälsningar/Linda

lisette
0

ojdå, det låter ju inte bra… men vad var det då?

*kramar*

Faxlin
0

Stackare. Vad hemskt, vet de inte vad det var? Hur mår du nu? Ja bortsett från att du är trött av sömnbrist då?

Kram på dig och krya på dig

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

nämen oj då, det var ju inte roligt. =/

hoppas du mår bättre iaf, och att du får reda på vad som kan ha utlöst det hela. kram på dig.

Tinka
0

Hua! Ta det lugnt nu hörru! Dom sa inget om att det kunde vara kärlkramp då?

bebbe
0

Hej, tack för er omtanke, jodå jag mår som vanligt nu, dom kom aldrig fram till vad det var, men jag skall göra fler tester på vårdcentralen, arbetsekg o dyl, men änn hänger kärringen med, Kram på er.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Låter ruskigt!

[slo]
0

Usch, hoppas inte det är något med hjärtat, och att dom hittar var felet är! Läskigt när man inte vet varför man mår dåligt…

jossan72
0

Låter som gallsten tycker jag.

Själv har jag njursten och det är ta mig f*n inte heller kul.

krya på dig!!!

lisette
0

har du njursten? varför plockar dom inte bort den?

jossan72
0

Jag har fått lazer behandling , men det kommer igen…

Gör himlans ont i allafall ,de gånger det händer.

CBA
0

Jag har en pacemaker och vet hur otäckt det kan vara att inte veta vad som är galet !

gejsa
0

Är det inte farligt med alkohol och pacemaker?

gejsa
0

Eller varför skulle det vara farligt eg. Vad dum jag är. Man ska väl försöka leva helt som vanligt med den?

CBA
0

Det är inte farligare än vad det är för en "frisk" person.

Det enda jag ska passa mig för ordentligt är egentligen el…en stöt kan sätta pacemakern ur spel och vad som händer då vill jag inte veta :o)

Man SKA leva som vanligt, det är inget handikap med en pacemaker…kampsport är inte den mest idealiska sportformen kanske då risken för hårda slag och stötar är ganska stor.

gejsa
0

Nej, jag förstår det. Var lite snabb med mitt skrivande där. Farligt om du håller på med eltråden då och får en stöt. huva!

CBA
0

Jag har fått 3 stötar från eltråden och det enda som hände var att pulsen gick upp lite en kort stund..det är nog värre med att få en stöt av elen hemmavid !

Åkt i backen med en smäll har jag oxå gjort 2 gånger utan att nått hänt…men visst blir man lite nervös precis i händelsetillfället och står och känner på pulsen för att kolla så den är OK.

gejsa
0

Du kanske har 9 liv som katten. *ler*

CBA
0

Ont krut förgås inte lika lätt…eller vad man säger :o)

gejsa
0

Japp det säger man  också.Flört ont krut förgås inte så lätt.*ler*

Anki113
0

Det som inte dödar det härdar # 23

CBA
0

#25 Typ….då är jag förbaskat härdad vid det här laget !

lisette
0

#15 de tog bort min mammas njursten med laser, hon har inte haft problem igen o det var 2000