jag förstår inte varför så många skolor blundar för mobbing !
jag gör verkligen inte det ! jag blir arg!!
vad tror dom blir bättre om man ignorerar problemet ?
dom gjorde samma sak emot mig när jag gick i lågstadiet, då var det jag som var känslig, men hur konstigt är det att man blir ledsen när man får nålar instuckna i ryggen ?
ja jag blev också mobbad,men fanns ingen som ville se eller höra nåt om det….
Så mkt mobbning som det pågår, det ska inte förekomma. Jag är kamratstödjare, men det kvittar. För inget händer där iaf. Ska man behöva stämma skolan för att de inte bryr sig?
Håller med Bubbel! Vad tror dom blir bättre? Det har ju tydligen gått så långt att det slutat med polisanmälning!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#3, tydligen ska man ju det ! och det är ju bra att dom anmält dom !
#5. Ja det tycker jag med.

Vilka är det det gäller Thorsson? du kan PMa så behöver ingen bli uthängd
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Ja usch det där… Gäller ju i princip bara vår klass.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#7. Skickar.
#8. det är ju våran klass, vi vet ju vilka det är osv.

en av tjejerna har ju häst i vårat stall. en annan är min syssling… suck.
#10. Okey, visste inte att du va syssling med en av dom.

Jag är inte stolt över det…
Hatar all mobbing som finns det värsta är att även i vuxenlivet finns det överallt.

härom veckan smällde de en "bomb" i centralehallen på våran skola (ner vid en trappa), det var en fyrverkeripjäs som ngntyckte d va kul att smälla av där inne.. så nu har vi fått securitas vakter och ska få videokameror uppsatta överallt.. det var samma skola som jag berättade om i höstas då en mamma tii en mobbad pojke hade jagat några med yxa.
*sucka*
tänk om JAG hade polisanmält när jag blev mobbad från 2e klass till åttonde när jag flyttade och började på en ny skola 10 mil bort från den förra……
hästhora, hästfitta, stallhora…. ja, allt möjligt trevligt fick man höra bara för att jag red och sysslade med hästar! Men att de två populäraste tjejerna i klassen red hade ignet emd saken o göra, för de var ju poppis…..
Barn är elaka, och blir bara elakare och elakare… Jag önskar ibland att jag hade anmält dem, men mina föräldrar bara ryckte på axlarna, det är bara att ignorera…. *sucka* möten med rektor o lärare osv osv, där JAg fick be mobbarna om ursäkt….. idiotiskt…… folk vet itne hur ma nska handskas med mobbing…
Idag anmäler folk varandra till höger och vänster i skolan, för trakasserier, mobbing, misshandel mm….. på min tid så var det regelrätta slagsmål, och ingen lade sig i förrän man gjort upp…. det var tider det.. inget myglande o polisindragande…..
Men ja….
ignorera mig…. jag blir lätt väldigt hatisk när det kommer till det här ämnet….. o folk säger att man glömmer o förlåter….. pyttsan……
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag vet själv hure är, eller jag blir inte kallade sånna ord utan jag får mera tysta behandlingen, eller asså det har blivit bättre nu på gymnasiet 13 mil bort från högstadiet men för det mesta vare somk om jag var luft, men ibland fick amn höra vissa glåpord som typ hamster,bullgod eller liknande men inget för att jag gillar hästar som tur är
#15. Suck* inga trevliga ord du råkade ut för Lina :(
#14. Samma som mobbat dom har smällt stinkbomber i vår skola. De lukta inte gått
#13. Desamma
#12. Nä, de skulle jag nog inte heller va.

Usch.. Man mår bara illa och skäms å mobbarnas (& skolans) vägnar när man hör sånt här. Vi är väl bara en i mängden av alla månniskor som blir utsatta. Jag har fortfarande "men" efter högstadiet, eller aa.. Det sitter kvar fast man inte alltid vill. Det är avskyvärt att ibland tvivla på sig själv och smyga runt för att undvika skitsnack. Och allt detta trots att jag nu har de underbaraste vännerna i världen.
Nej.. Jag skäms verkligen över dessa människor. Som låter sig själva sjunka så här lågt!
På mellanstadiet var jag inte direkt populärast. jag hade mycket vänner men inte i min klass. När jag blev ner drängt i ord, nerslagen då sa dom istället Jag tror det är bättre att du hoppar över nästa termin och istället hjälper till att jobba på ett hunddagis . Är det deras sätt att lösa problem genom att skjuta iväg eleven ? jag ville gå i skola , jag ville lära mig , jag hade förmågan så varför ta den ifrån mig. men som tur var kunde du inte tvinga mig hur mycket det tjatade jag rätade på ryggen gick till rektorn talande om att jag minsan ska gå i skolan här i sverige är det skolplikt(!). :)
#18. Ja, det förekommer så mkt mobbning.
#19. De är dåligt. De är mobbarna somm ska bort inte de drabbade!

blir så ledsen o arg när jag hör om mobbing! finns det inget man kan göra för att få det o stoppas!?!? 

Det tråkiga i detta sammanhanget är att det verkar som att i allafall en av killarna har blivit indragen men som Egentligen inte mobbar.
Lite lustigt är det dessutom att de här tjejerna i sin tur inte är särskillt trevliga.

#22# Trevlig eller inte, men mobba dom ska man ju inte göra iaf. Hur menar du att dom inte är trevliga?

#23 jag tycker inte dom är så dåliga själva till att mobba… iaf förr… och kalla andra för samma saker som dom själva kallas för

Så du menar att dom mobbar själva? Då förstår jag inte varför dom går ut med det att dom själva blir mobbade. Då är det ju 1-1. Då måste dom ju själva sluta innan dom anklagar andra.

#25 mobbar och mobbar…. dom är iaf inte sena att kasta ur sig könsord till höger och vänster till alla

#26# Fast dom kanske bara svarar tillbaka dom andra. Det som är det viktiga är ju vem som började. Dom som mobbar vill ju inte så gärna bara stå och ta emot heller. Det är nog så jobbigt att bli mobbad. Jag vet. Blev det nämligen rätt så hårt när jag var barn. Då tog jag till mina knytnävar ibland.

Jag tänker inte diskutera vilka som gjort vad, men jag Vet att de här tjejerna inte alltid är så trevliga. Jag är släkt med en, och en annan har häst i samma stall som jag, den tredje har jag hopptränat med så jag vet nog vad jag pratar om.

Nej, du behöver inte diskutera det. Ville bara tala om att ibland blir man oskydigt anklagad också. Tänkte att det kanske var så med dessa tjejer.
Eftersom jag går i samma klass som både "mobbarna" och "dom mobbade" vet man ju en del…
Kan ju säga att jag inte upplevt tidigare att dessa två varit mobbade. De har ju sagt, precis som Peppe skriver, exakt samma saker till "mobbarna". Visst är det synd om dom men att dom skulle polisanmäla trodde jag aldrig. Så illa har jag inte trott att det varit.
Vem som började har jag ingen aning om då dom gärna avstår från att vara i samma rum ens.
#22 Vem är det du syftar på som blivit indragen av killarna? Har mina aningar ;P Pma?

#30# Ni behöver inte förklara er i detta fallet. Jag har ju ingen aning om hur det ligger till. Tänkte bara berätta att det kan vara feltolkningar. Men det kanske det inte är i just detta fallet. Mycket lustigt att isf polisanmäla. Men det kan ju vara föräldrarna som tvingar dom för dom tror att flickorna är oskyldiga små änglar. :)
#31 Jag misstänker nästan också att det är föräldrarna som tagit tag i polisanmälan, men det är ju inget man vet ;)

Med tanke på att 2 av tjejernas storasystrar har blivit riktigt mobbade så kan det nog vara så att föräldrarna driver på en hel del.
#33 Där sa du något, det tänkte jag inte på innan.
#33. ja exakt.