ÄNTLIGEN, VI HAR SKAFFAT HÄST!
Vi har varit och kollat på ett korsningsto 6år, 1.53 i manke. korsningssto Halvblod/New Forest. Fux med bruten bläs och snopp.2 vita strumpr bak, och ur mysig. Ägaren har haft henne sedan 2 veckors ålder. Hennes kompis fick ett föl strax efter hon fått ett ( tjuvbetäckning ) Så hon hann inte med ett till föl. Så ägaren fick köpa henne. Hon har lärt henne markarbetet men har haft några som hjälp henne med uppsittningen, några lättare då. Hon älskar att hoppa, men har också ett steg för dressyr. Hon står lugnt och stilla vid uppsittning.
Hon rids på ett hackamore. nu pga av vargtänder som skas tas bort. Men hon funkar inte på bett så, vi ska fortsätta på hackamore. Hon har stora travsteg. Har ej testat henne i galoppen. Jag vet inte varför, är blyg så jag vågar inte så mkt. hur som helst. Det enda felet med henne. Som hon inte lider av <-- LÄS DET NOGA, VILL INTE HÖRA NÅGOT OM DET!! Är ett snett becken. veterinären har sagt att hon inte har ont av det, och det är ev. av en förlossningsskada, eller som hon gått om kull ute. Men Sara Nyman? Ska kolla henne igen, om det går att fixa.
Vi är nu bara fodevärdar på denna damen, men går det bra, får vi ev. köpa henne.
( slarvig mobilbild va jessica )

Så söt hon är. Men hur länge ska ni vara fodervärdar då? Ja, ett snett bäcken låter ju inget bra. Det kan nog komma komplikationer senare tyvärr.
Gud vad söt. :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Ser trevlig ut! Kan inte en kiropraktor kolla på henne angående bäckenet?

Min fröken fick ett snett bäcken efter en fölning som inte gick så bra. Kiropraktor har behandlat henne och det är ingenting som märks av alls på henne nu längre.
Jättefin häst, Grattis!!
*** Kärleken övervinner allt ***
#1. Tack. Ja, men hon har fått utlåtande av 2 olika veterinärer, varav en vi känner. Och båda säger att hon kan gå normalt, men kan inte hopaps så¨mkt, för att slippa tryck tror jag det va på beckenet. Sedan är Den hon ska till vara jättebra, så vi får se vad hon säger. :) Va ska va fodervärdar i ett par år då :)
#2. Tack!
#3. Hon ska till en veterinär, som är utbildad högt. Så vi får se vad hon säger. Men det lutar åt att hon ska det. sa ägaren då.
#4. Tack. Nä, jag hoppas det går bra med henne. Hon behöver byggas upp mer muskler på så, n'är hon väl fått det så tror jag hon kommer bli bättre :)
Vilken fin häst. Hoppas det blir bra med henne!

Ja, men då så är ni fodervärdar så länge så hinner ni ju känna på henne om hon får några problem eller inte. Bra korsning är det iaf. :)

Gud vad söt hon var!
Her en kompis med en häst som har ett snett bäcken efter att ha gått omkull i hagen en vinter, har gåt på masage och hos kotknackare och han lider inte alls av det i dag och kan ridas som vanligt :) Fast han behöver regelbunden behandling av massör! Så det är inget större hinder om ni inte ska ge en hel förmögenhet det vill säga :) Lycka till säger jag :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Så himla sött ansikte hon hade!
Vilken sötis :)

Vi har en häst i stallet med snett kors (?). hon är 13 år och har tävlat 145 hoppningar
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#6,7,8. Tack! Ja, märker vi att hon inte mår bra av det, lär hon ju få ta tillbaka henne :)
#9. Ja, hon brukar stretcha henne efter varje ridtur, och masera. SÅ, vi får fortsätta med det :)
#10,11. Tack! :)
#12. Okey. :)
#12 Det är inte samma häst om det var det du tänkte på

#14 Huh? nej jag skrev bara det för att tala om att hästar kan hålla trots att de är sneda
#14. Vad menar du? *svarar lite åt peppe*

min eli har också bäcken rotation, kan ha fått det från att ha gått omkull.. men enligt min massör sä är d väldigt många hästar som har det. Såp hon lasarar/masserar/healar honom.
Nej jag menade om du trodde att det var samma häst :)

Nej eftersom den här hästen står i vårat stall och jag vet att den är typ dubbelt så gammal som Thorssons, 1 dm högre och inte ens ser likadan ut så trodde jag inte att det var samma 
#17. Okey :)

fint ansikte iaf :)
o Grattis =)
#21. Tack! :)