RIDHUS! woho!
Vi har hittat ett nytt ställe nu, som ni kanske märkt att jag efterlyste för ett tag sen. uteboxar, hela flocken står på rad, fina hagar, paddock, ridhus (!!!!!!! ) 30 andra hästar att se på, minishettisbäbis!, hinder hinder o åter hinder, bad nära, nerlagd crossbana, spånade ridvägar..SOLARIUM, rubbet!
o billigare blir det också.. Helt sjukt, men så glada vi är nu.
Ooooh, grattis! Det där låter ju perfekt :D

GRATTIS låter som ett drömställe ni hittat.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

låtersom ett helt undrebart ställe!!!

Vilken högvinst!

Var ligger detta ställe då? Kan inte i mitt liv förstå var det ligger. Pris?

Lyxigt värre!
Jag vill också ha spånade ridvägar ju!! Och sen ridhus och hinderpark, ja hela rubbet!
Hojta om det blir till salu!

Ha, ha hojta om det blir till salu. Skulle du köpa det och flytta hit då menar du? 

#7 Just det. Ska bara gräva fram pengar nånstans ifrån
Det sku vara såå skönt att slippa finskan.

Jaaa vi har haft tur hjullan hihi =P
Gejsa . alvesta e de! 1900 för stor häst och 1600 för ponny. =P
TACK för alla svar! Aah det är ett riktigt drömställe.. 1600 i månaden får jag betala , ingår rubbet förutom mockning.
alfvesta säteri. vid sundbyholm ungefär, det borde alla veta vart det ligger.

Jasså Alvesta. Trodde ni hade hittat något väldigt fint. Såg ni inte vad mycket skräp det är i stallet? Katter överallt. Inte särskilt populärt av dom som har stått där. Men just nu känner jag två som står där ändå.
Ska du också flytta nu believer? Du som trivdes och nyss flyttat till Rossvik? Hur mycket hö får man för det priset då? Ursäkta att jag låter lite pessimistisk men jag är så luttrad.

#8# Ja, hade man bara pengar så kunde man göra mycket. 

gejsa - hahaha jag har inte flyttat till rossvik. vart har du fått det ifrån?? =P
Ang. stallet. det var inte alls nått skräp, har hört det från många, men vet inte riktigt vart folk får det ifrån. o 3 katter är väl inte "katter överallt"?
Man får ha hur mkt hö som helst. Allt ingår i priset. halm, hö, havre, betfor, mineraler och kalk. plus alla fodringar.
öhh. ne så mycket skräp va det inte, o vem har sagt att man inte kan städa? enklare o städa än att bygga ridhus o skjuta stallägaren..
jag är nöjd iallafall. (plus att våra ska inte stå inne i stallet..) vilket inte hade spelat nån roll, jag hade flyttat dit ändå.
ju fler katter desto mindre råtter o möss. ;P
vilka känner du där o vad heter deras hästar? skulle va kul o veta! :D

Nej visst nej det var ju mazze. Sorry!
Men ska du flytta med då?
Jag skriver bara vad folk har sagt som har stått där. Vet inte hur mycket katter dom har. Men en hel box för sig själva med flera kattlådor som är fulla av skit och piss har jag hört iaf. Sedan hur många katter det är det vet jag inte. Men jag skriver inget mer om stallet. Ni får upptäcka det själva för ni tror nog inte på mig då iaf.

ja tänkte väl. trodde nästan att du blivit lite förvirrad gejsa hihi.

ja för fasiken ni är ju flera stycken som jag måste hålla reda på nu ju. Du måste tänka på att jag är gammal. 
Ah du gejsa, det blir lätt förstorat när folk kommer igång o snackar. Vi har ju sett med egna ögon o det är ett bra ställe. kom o hälsa på när vi flyttat vettja!! 

hehe. du är väl inte gammal =P Det är hur gammal/ung man känner sig som räknas!

Tack för inbjudan. Men har varit där och ridit i ridhuset ett par ggr. Vi hade träffar där när vår westernklubb fanns i E:a. Då var dottern i huset med.
Okej. men du får gärna komma o se våra kusar!

Ja, vi får se senare. Ska ni flytta till månadsskiftet eller? Beliver också? Eller stannar hon kvar?
Japp vi flyttar antagligen den27e. o klart malin ska med! vi kan ju inte skilja på flocken.. :D

Klart jag och mina troll ska med =P Dom skulle inte överleva utan Jullan hjärndöd o Ottino pansarvagn. 

Så det flyttas 4 hästar på en gång från honom. he he han får skylla sig själv när han inte bryr sig om sina hyresgäster.
Men konstigt att Alvesta har plats nu. För jag hörde att det var fullt i vintras.
Ah det finns tre lediga uteboxar, men det är en som blir såld nu närsomhelst, så det blir fyra lediga. det kanske va fullt i vintras, men folk flyttar ju rätt mkt..
han kommer inte ha nån kvar till hösten, det är två kvar o dom flyttar antagligen också. han sa nåt om att han skulle göra nåt annat med stallet till vintern..
Ah det finns tre lediga uteboxar, men det är en som blir såld nu närsomhelst, så det blir fyra lediga. det kanske va fullt i vintras, men folk flyttar ju rätt mkt..
han kommer inte ha nån kvar till hösten, det är två kvar o dom flyttar antagligen också. han sa nåt om att han skulle göra nåt annat med stallet till vintern..

Ja, just det ni tar uteboxarna. Det är kanske innestallet som är fullt?! Vad då, vad ska han göra med stallet då?
Synd för det är ju kanonfint i stallet nu när han byggde om förra året. Luftigt och fint. Synd att han inte sköter det bättre. Va, är det bara två kvar? Men travstallet är väl fullt iaf?
aah han sa det, han har väl tröttnat. vad vet jag, ingen aning om vad han ska göra .. travarna står dock kvar.

aa inne fanns det bara 1 box ledigt.
aa tycker oxå det är synd, för stallet är som du säger riktigt fint. Men han är ju ingen hästmänniska, då funkar det inte riktigt med kommunikationen och så. hehe

Nej, han skiter i hästar har han sagt till mig. Han hade ju kunnat släppa ut och in och tagit lite mer. Och skött hösilaget lite bättre. Men han jobbar ju på annat jobb så….
Men han har ju verkligen lagt ut pengar på boxarna. Gjort så dom håller i evighet ju med plast och så…

Ha ha båda börjar svara med aa varför gör ni det? Är ni också enäggstvillingar? hi hi
aaah det är vi :D malin är vårat lilla cpbarn.
vafan äre mä den där snubben egentligen.. Varför säger han att han ska bygga paddock om han egentligen tänker skita i det helt o hållet? dumt o säga att han skiter i allt o man får sköta sitt. så man vet.. nu jävlar ;P

tack för den elina =P ska nog ta o sluta o svara med aaa. =P
aah det tycker jag mä. du kommer ändå alltid vara vårat älsklingscp. emmi är din pappa.

ååååh nej, måste hon? jajaja, ja får väl finna mig i det. men jag är ett väldigt trootsigt barn. hihi. tror inte ni pallar! =P
jorå malin. vi tror på tvångströje-metoden. o isoleringsrum med madrassväggar. (fatta vinken själv, så lyd ungjävel)

Ha, ha ni är roliga ni.
Ja, han sa väl inte rent ut att han skiter i hästar. Men att han inte vill hålla på med hästar utan låter inackorderingarna sköta det själva. Orkar inte hålla på sa han väl mera. Riv inte upp himmel och jord nu.
Det står en tjej på Alvesta som ska ha barn när som helst. Hon har en travare. Stod hos mig ett år och flyttade till er förra våren. Samtidigt med ni vet vem. hmmm
Då sa Anders ju att han skulle bygga en ridbana. Den är alltså inte färdig än?
Han har inte ens börjat ..
vi river ingenting :D men alla pusselbitar börjar falla på plats.
rycka i håret o banka huvet i väggen för att vi städat stallet! gaah!

Oj, sa han redan då att han skulle bygga. men nej, den har inte kommit upp än. tror inte att han nånsin tänkte börja med den. suck.

Men hjullan städa stallet ska man göra när man flyttar ändå. Iaf hos mig.
Boxen ska vara lika fin som när dom kom hit. Renskrubbad och fin.

hehe. men vi städade HELA stallet. sadelkammaren o fodertrymmet o spolspiltan m.m.m.

Ja, det kanske var synd. Ni kan komma hit och forsätta ni som kan. hi hi
Står hon kvar än iaf ni vet vem?

Hehe, be elina, hon är storstädaren nr 1 =P
Japp hon står kvar. Hon och en till som blir kvar när vi dragit.
Ah det är jag som är städtjejen.. jag älskar o städa.
så från o med nu kan du kalla mig städtjejen :D

Va! Har hon städat mycket? Hon som inte gjorde ett handtag här.
NEEJ inte hon du menar.hon gör ingenting. det är JAG JAG JAG som städar :D
för övrigt så letar du vet vem lösdrift.

Ha, ha förstår det. Vill man inte mocka så är det bra med lösdrift. Har hon hittat något än då? Varför lösdrift förresten? Fast hon som inte pratar med folk kanske inte har sagt det till er.
nee hahaha. vi har inte pratat med henne. men hon hade sagt det till en annan, men berättade inte mer om det..
så ingen vet, ingen bryr sig :D

Ingen bryr sig och inte ens hon. Kul stallkompis. he he
he he. jag måste bara berätta en rolig grej.
när jag hade flyttat in med jullan precis, så skulle jag rida ut med en tjej.. då frågade vi du vet vem om hon ville följa med.. då sa hon ja (tänkte bara att hon verkade konstig, men ja visste inte bättre) när vi va klara så gick vi ut o hoppade upp o väntade på du vet vem.. vi väntade.. o väntade.. o väntade.. sen såg vi henne rida på vägen (hon hade gått ut genom andra utgången o stuckit) så vi idioter travade ifatt o undrade om hon hade missat oss. men hon sa ingenting o red vidare.. hahahahaha.
jävla nöt.

men elina, det där har du inte berättat för mig =P fy fan hahahaha.

Nehej fy fasiken vad lustig hon är. Verkligen konstig människa. Förstår inte varför hon fortsätter vara konstig i stall efter stall.
för att hon ÄR konstig. till råga på allt, så följde vi efter henne heeeela vägen runt skogen. fast hon sa inte ett ord o försökte rida ifrån oss hela tiden. men korkad som jag är så fatta jag inte vinken :D inte undra på att kvinnan inte gilla mig. jag har för mig att jag frågade henne vart vi skulle o så, men hon svara inte.. hon ökade bara till travar-trav.

Konstigt var hon själv den gången. Hon brukar ju mest rida ut barbacka och låta killen gå bredvid. Stackaren.
hälften rätt ;P det va barbacka.

#54: Kunde inte låta bli att skratta. Det måste ha sett rätt lustigt ut. Ni två som glatt pratade och tyckte allt var jätte trevligt och hon som försökte smita ifrån er utan att lyckas. hihihi
Audiatur et altera pars
aah jag vet.. speciellt roligt va det efteråt när man fattade grejen.. o hon ökade o ökade hela tiden. sen ropade vi på henne typ 30 meter framför.. men hon vände sig inte ens om. men vi travade ikapp :D heeeela tiden :D haha. men då ökade hon igen.. o snart fick vi trava ikapp igen :D

Ha, ha ja du Åsa det där var en konstig prick. Hon har stått i mitt stall också. Ingen gillade henne.

Aaa, varför rider hon alltid barbacka? haha. så e hon ute typ 20 min. men men.
hon va inte ens konstig på ett roligt sätt, helt neutral bara, likgiltig nästan apatisk om hon inte fick utbrott dvs. jävligt konstig med andra ord.

o ja säger oxå. stackars pojkvännen. men egentligen inte, för han går ju med på det haha

Ja jag vet ung 20 min är hon borta. Stackars häst. Pojkvännen ser ju bra mycket yngre ut än hon också. dom träffades när hon hade flyttat hit. Hon kom eg från V:ås och hit.
hon använder piskan på honom.. han gillar o spela den underlägsna rollen.

heheh den var bra elina. blev du inspirerad av min smilis? =P

#64: Använder hon piskan på hästen eller killen. Gör hon det på hästen får hon stryk av mig. Gör hon det på killen får det bli ett fall för djurskyddet elelr något. För visst måste det finnas ett sådant för underlägsna män också? Typ som blåklockan fast för män? 
Audiatur et altera pars
nee det är på pojkvännen. :D han tackar o tar emot.

Ha, ha va ni är roliga. Nej, hon använder ingen pisk Åsa.

haha, fast det finns ju karlar som tycler sådant är upphetsande. han kanske hör till dem. Som gillar den tysta martyraktiga typen. hihi
Audiatur et altera pars

Såvida dom inte har skjutit alla katter. men jag skulle iaf inte flytta dit. Har själv varit o sett det tidigare.

vi tyckte iaf att det var jättemysigt där, annars skulle vi itne flyttat.
man ska inte lyssna så mkt på vad alla andra säger, huvudsaken man trivs själv.

Jag har själv varit där. Men det är ju bra om det är bättre nu.
mazze : katterna har det bra i det där stallet, o vi har inget emot katter. så det är inget som hindrar oss att flytta dit.
varför är du så emot alvesta? iförsig spelar det ingen roll för oss för vi tar vårat pick o pack o flyttar dit. o jävligt ivriga är vi!
ridhus.. ridhus.. ridhus ! :D:D:D

elina - de verkar va många som e emot alvesta. dom e nog bara avundsjuka på att vi får riiiiidhus. och en STOOOOOOOOOOOOOOOOR padock o maaaaassor me hinder wooooooooooooooooohoooooooooooooooo.

#58 du har inte funderat på att hon kanske inte ville veta av er? snakca om att inte veta när man blir dissad… *flinar* ;)
#75. ahahhaa. nee jag fattade inte det i stunden hetta. det va hela poängen med min berättelse!! hahaha. det va inte förns efteråt pusselbitarna föll på plats, när hon aldrig sa nåt mer :D hahahaha.
JAA malin!! men ännu fler som har nåt emot oss på gärdrte.. man undrar ju hur fan vuxna människor kan bete sig sådär.. herregud. trodde "du vet vem" tog priset på att vara konstig.. men det här är fan sinnessjukt..

aaa eller hur hihihihi. vuxna gubbar. suck.

Det är klart ni ska flytta om det känns bra. Men jag är absolut INTE avundsjuk. Jag klarar mig gott på att åka till ridhus, så länge man har det gott. Tidigare var det en hel drös med katter o en hel del inavel, men förhoppningsvis så har dom rensat upp.
Lycka till iaf!
inavel ?

jag syftade inte på dig Mia när jag skrev avundsjuk =P

Tidigare har det nog varit ett 20-tal katter i alla storlekar. men hur verkade det nu?
Malin: Nehe
trodde det lite iaf… hehe!
Men det är klart att jag ska komma o hälsa på er, är ju trots allt ett par år sen jag var där.

ååååh vad skönt det ska bli med ridhus. tralalallalalalalaala. 
malin syftade du på mig så funka det! jag är så jävla avis på mig själv så det är sjukt! fan va glad jag är fan va glad jag är!!
måste påminna dig än en gång om vad "stallägarn" gjorde.. fattaru. körde förbi o vinkade efter en timme!!!

Jaha, nu var det bara 3 lr 4 katter. Lite skillnad hehe.
MAzze : dom där katterna stör oss inte, inavlade eller inte, dom ser ut att må bra, annars skulle jag reagerat.
inaveln smittar ju inte över på våra kusar så då äre lugnt :D

aaah fy fan. säger igen: vuxna gubbar. hihi. nu e d 2 st. vad ska vi göra? =P

Det är helt ok med 3-4 katter. Men ni kan ju tänka er lukten som var då, gick inte att vara i fikarummet. Jag har ju inte heller något emot katter men det är för mkt med 20-talet.

okej elina pelina, jag erkänner. jag syftade på dig. hahaha. jag är oxå avis på mig själv. hihi. känns väldigt bra faktiskt =P
vi lägger upp en snirklig plan a.k.a försvunna grindar, hovspår på rakan. bilbomb .
det har du rätt i mazze.. det är inte så fräsch då, men hade det varit så nu så hade jag reagerat o sagt åt kvinnan att göra nåt åt katterna.. om de mår dåligt dvs.
men kom över sen o rid med oss!!

Det kan jag göra, är bara bra o komma ut o se lite nytt. Katterna har ju inte varit vanvårdade men det var ingen kontroll på dom (om du förstår). Självklart hade det ju stinkigt i övriga utrymmen om det fortf. var så. Jag hoppas bara att det blir bra för er.
Men ni skulle ha era ensamma o inte i flocken? För då blir dom lössläppta in o ut, en grej som för mig är helt livsfarligt spec. på vintern.
jaaa klart du ska komma! :D angående katterna så va edt jättefint i deras box med sängar o kattlådor o sånt.. fräscht va det också.
hhumm hur menar du ensamma ? våra fyra hästar ska gå tillsammans (om det va våran flock du menade)
där tog du upp nåt viktigt masse. utveckla det gärna mer! det där med lössläppta

nej, era ska gå ihop o inte i stora flocken…

Hästarna släpps lösa vid in- o utsläpp, dom leds inte. Men antar att era kommer att ledas eftersom dom kommer stå i uteboxar.

Det finns ingen stor flock där.

Är dom på bete då? För dom har senast i vinter haft det så…

Bete har väl inte Alvesta? Iaf inte mycket. Hon som flyttade dit vid den här tiden fick inte låta hästen gå på bete då minns jag.
Ja, Mazze kul att du också har hört detta med katterna. Det luktade fan där och mycket skit i gångarna var det också. Eftersom dom jag har hört det ifrån har stått där så kan det inte vara skitsnack. Men förhoppningsvis har dom lärt sig nu. Tidigt inläpp är det visst också. Inte kul med utebox då. Om det tex är -25 grader ute så vill gärna hästen röra sig lite då för att hålla värmen. Det går inte så bra i en utebox då.

Obs! Är inte avundsjuk på er. Har eget stall som ni vet. hi hi
Har han gjort något mer nu eftersom ni fick bråttom att flytta? Ni hade ju kommit överens om jag fattade det rätt.

Gejsa, har inte bara hört har sett med egna ögon. Fast det var för ett par år sen, förhoppningsvis så har det blivit bättre på den fronten.

Ja, det här är för ca 2 år sedan. Vet 2 som står där nu så det kan ju ha ändrat sig lite grand.

Jo, det hoppas jag för deras skull och hästarnas. Har bara berättat vad jag sett o hört tidigare.

Ja. Samma här. Men dom som står där har jag inte haft någon kontakt med på ett år nu så jag vet inte hur dom trivs heller.
aah du gejsa.. det händer en hel del på gärdtre.
o jag tror att våra hästar kommer trivas bra där. som sagt, vi ska ha uteboxarna. :D o så kan man hålla konditionen hela vintern också..

snacka me oss istället för att bara spekulera. tycker jag iaf. eftersom ni inte verkar veta hur de e nu, och det där me katterna m.m. börjar bli liiiite utttjatat nu. har nämts ett x antal ggr i den här tråden. men det verkar inte räcka med det vi säger. åk dit själva o kolla. Men egentligen så berör det ju bara oss, eftersom det e VI som ska flytta dit. Och som jag sagt tidigare, man ska inte lyssna så mkt på vad alla andra säger, utan lyssna på sig själv.
Och våra (iaf mina 2) kommer gå ute ända fram till kvällen på vintrarna med så nog får dom röra sig alltid! Uteboxar är mkt bättre för hästarna. där får de frisk luft hela tiden och det blir mer naturligt än att stå instängt i ett stall.
slut för mig.
Hetsar ni varandra till att komma på mer o mer. o gejsa, ärligt talat, du har inte sett uteboxarna, så du har inget o komma med. o varför säger du sådär överhuvudtaget? vart vill du komma med det, få oss att må dåligt eller?
nee, uteboxar är bra för hästar. de har samma temperatur hela tiden, o inga snabba växlingar som i stall. det säger sig självt. du vet inte heller vad för slags väggar o skydd det finns i uteboxarna, så slutsatserna du drar, tar du från luften.
o det där med att hästar gärna vill röra sig för att hålla sig varma.. vad jag sett så står många hästar jävligt stilla hela vintern i sina hagar. varför springer dom inte runt?
ni kan hålla era åsikter för er själva, vi ska iallafall njuta av det stora fina ridhuset o hästarna av den friska luften!
tack för mig också.

Men hörrni tjejer, nu ska vi vara nu ska vi vara snälla. ;-)
Tror absolut inte att det är någon som menar något illa i denna tråd över huvudtaget faktiskt. De flesta verkar vara glada för er skull som ska flytta dit om det är så att förhållanderna är ändrade sedan tidigare då det kanske inte var så bra. Men det är ju ni som varit där nu och tittat och ni vet ju vart ni kommer och hur det ser ut nu. Det är ju huvudsaken.
Jag personligen tycker det låter superbra. Visa gärna kort när ni funnit er till rätta där med er och hästarna.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

Åsa - det e precis det jag menar. =P att huvudsaken e att vi trivs =P

Japp, se det som att de är lite oroliga över att ni ska bli blåsta bara istället. I alla välmening liksom ;-)
Audiatur et altera pars
varför skulle vi bli blåsta? för att dom har inavlade katter? :S

#110: Försökte bar få fram att jag inte tror att något inlägg varit för att ni skulle ta illa vid er. Utan av omtanke om er. För att vara snälla alltså.
Audiatur et altera pars

Snacka om att byta attityd!!! Jag vill bara få er att tänka er för några ggr. Allt är inte grönt bara för att det ser så ut. Men jag säger inget mer eftersom ni blir stötta. Ni får väl uppleva det själva. Men som sagt Gärdtre lät väl också bra i början eller???
Kan bara tala om att jag själv har 4 uteboxar så nog vet jag alltid.
plus mitt stall med 6 boxar.

Sedan så skrev ju mazze och jag till varandra och detta är ju ett forum där man skriver vad man tycker eller hur?!
gärdtre tog vi för att vi var desperata, som jag berättade förut, hagnesta ångrade sig dagen innan jag skulle komma med jullan.
vi lägger ner den här diskussionen nu. den spårar ur :D förresten, är det bara jag som är vaken nu ?
vi är jävligt sura idag gejsa, sorry att vi överreagerade. både jag o malin är på hugget på grund av en incident.. inte meningen att det skulle gå ut över dig. ber om ursäkt!

Det är ok! Förstår att ni vill flytta om det är mycket strul därborta. Ville bara säga vad jag har hört och så… men det skiter vi i nu.
Får inte era hästar något bete nu på Gärdtre? Ni som hade så fin hage i början. Kommer inte ihåg att du tog det snabbt. Platsen alltså.
mjo , så va det . dom går i ena vinterhagen just nu.. finns inget bete, förutom hagar där de andra hästarna har skitit ut sina maskar.. det är inget vi vill ha. o vi får ju inte byta för stallägaren .. så då blir det vinterhagarna. men det funkar tills vidare.

Fy fan förstår inte att han har blivit så dum och snål. Var går martinas häst då? Får den bete?
classic går med en annan travare i en skogshage, längst bort mot torshällavägen om du vet vart jag menar.. fast de har inget bete kvar. såg att båda hade magrat rejält. btw så har jag inte sett röken av martina på flera veckor, hon kommer inte så ofta nuförtiden

Gör hon inte. Herregud låter hon Classic gå vind för våg och smalna av. Skulle aldrig tillåta att hästen gick utan att ägaren kom och tittade till den då och då. Fast dom går på bete så är det ju inte någon plast som man släpper in och skiter i dom i flera veckor. Fy fasiken.
håller med dig där gejsa, hennes revben syns. hon behöver rätt kraftigt bete kan jag tänka mig, gammal o varmblod som hon är.
martina känner väl för lite semester , o anders bryr sig inte .

Var inte rädd för att anmäla vet jag. Du verkar ju vara rätt så hårdhudad om man säger så. Säg till Anders annars att han får ringa Martina eller något. Fan vad jag hatar när hästar mår dåligt.
anders pratar inte med oss. han öppnar inte dörren, eller svarar i telefon. så det är ingen ide, inte för att han skulle bry sig ändå.

Va! Har han blivit så sur för att ni har klagat då eller för att ni ska flytta allihop?
ne han slutade prata med oss långt innan, men det tog ett jävla tag när vi plingade o plingade o plingade när vi visste att han var hemma. när vi skulle meddela att vi drar vidare.
han är nog bara trött på allting kan jag tänka mig. vad vet jag, han är svår att läsa.

Låter lite lustigt tycker jag. Men ni har väl hans mobilnr?
japp . klart vi har. känns onödigt att ringa han mer, om man mot all förmodan kommer fram, så har han en bra ursäkt för att lägga på sekunden efter.