Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 709 ggr
jn84
0

Ryttarförening?

Får vilken förening som helst heta "ryttarförening" eller måste man uppfylla särskilda krav?

Vi håller på att bilda en förening i vårt stall (just nu endast av ekonomiska skäl, vi kommer inte vara med hos Svenska ridsportförbundet) och måste ha ett namn.

Vore trevligt om vi kunde heta "Stall Skörby Ryttarförening". Men det ska ju vara tillåtet också :)

Mandysan
0

Jag tvivlar på att det är vissaa krav, men det borde väl gå att kolla på www.svenskidrott.se eller www.ridsport.se ??

Rapportera gärna hur det går, jag är väldigt nyfiken :)

/Amanda

freakyH
0

Man måsta väll vara en förening , allså en styrelse. man får inte vara privat. Eller man får äga stallet privat men en styrelse måsta vara med och bestämma om saker och ting är jag ganska säker på.  Annars tror jag man får va det.. Men kanske då även massa krångliga regler kommer och att allt man köper m.m ska vara i papper storterade m.m så är det iaf om man driver ridskola

tezzie
0

Ridsällskap får man väl iaf kalla sig, det hette vi förut och inte hade vi någon styrelse…

*** Kärleken övervinner allt ***

Peppe
0

vi heter Målilla Rid & Körsällskap

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Marija
0

Vi heter Sollefteå Ryttarsällskap.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Mangis
0

Ni kan kalla er så gott som vad som helst sålänge ni inte är anslutna till SvRF (och därigenom till Svenska Idrottsförbundet). Tror jag…

jn84
0

Vi är en riktig förening med styrelse och så. Eller ska bli iaf ^^ Måste ha namn och sånt först :)

Men tack för era svar. Vi skickar in papprena med vårt namnförslag så får vi se vad som händer. Kan rapportera sen.

[slo]
0

#2 Det gäller för övrigt alla som hyr ut stallplatser, om du vill ska du kunna få kvitto på allt du betalar, annars är det till 99% säkerhet svarta pengar.