Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 716 ggr
davidia
0

vad trött jag blir!!!!

detta året fick vi lov av våran granne att släppa mina hästar tidigare eftersom gräset blivit så högt.då är det en till som har hästen där varje år,så ägaren sa att han skulle ringa o tala om att dom också kunde släppa sin där.så dom släppte sin häst där i måndags,och vi släppte våra den 27 maj.inatt eller imorse så hade deras häst smitit så jag fick skäll för det,bara för att jag släppt mina tidigare.och att vi skulle släppa dom samtidigt men hon ville inte det när vi frågade henne.hennes häst hade bitmärken på rumpan och fått sig en spark.dom sa att det var mina hästar som jagat bort honom pga att han aldrig smiter……men hästar gör ju upp ragnordning direkt när dom blir släppta tillsammans va?inte en vecka efteråt.så jag tror att dom har blivit skrämda och att deras häst har kommit ikläm….

var tvungen att få skriva av mig lite.

Eve
0

Men vadå, du kan väl inte rå för vad dina hästar gör?? Så varflr klaga?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Faxlin
0

Svårt det där, när man liksom inte är med själv heller. Blir liksom lite svårt att säga till om vad som hänt. Men jag tycker det låter som om något skärrat upp hästarna eller att det har blivit bråk i hagen av någon orsak.
Men någons fel är det inte.
Bara se om kusen, kolla om det behövs en veterinär i sådanafall får de ju kalla på en sådan. Varmt ute och bakterierna trivs så att pyssla om sår är viktigt.
Men annars så kan man inte skylla på någon. Man väljer själv vart och med vilka man släpper ihop sin häst och då får man också ta det på sitt eget ansvar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

davidia
0

ja precis så sa min arbetskamrat också.men det känns ju lite dumt när man får skäll när man ringer och hör så att pållen mår bra och att dom hittat den.

Faxlin
0

Tänk dig in i deras situation lite. De har säkert varit jätteoroliga och mått jättedåligt över att hästen smet. Så om man är upprörd tänker man inte logiskt. Tror inte att det var direkt riktad mot er, eller jag känner dom inte så jag vet inte. Men kan tänka mig att det kan vara den normala oron som spökar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anna Johansson
0

Du @nn@ du ska nog inte bry dig i vad dom sa. Hästar är hästar och släpper man ihop en hop med dom så får man vara beredd att sånt kan hända. Dom skälde nog mest för att de hade varit så oroligaoch någon möste man ju skylla på så du fick "äran" denna gång. Men jag förstår dig jag skulle reagera prisis som du.

elin
0

När Nisse kom till stallet vid står i nu, blev hon satt i rang på en gång, visst det tog sin tid o vi hittade henne utanför staketet säkert 5 gånger pga att hon blivit upptryckt mot staketet.
Men nu går de jätte bra, hon smälter in i flocken kanonbra.
Det tar tid, men de kommer att gå.

Håller med andra.. Inte ditt fel vad hästarna gör i hagen.
Hästar e hästar o inga människor.. eller hur?
Man kan ju inte direkt stå och vakta i hagen o bli arg så fort hästarna visar agressivitet.. hmmpf..

/Elin