Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 546 ggr
Klasson
0

Vilken sadel tror ni skulle passa?

Jag undrar vilken Sadel ni tror skulle passa till Appe, Har nu fått en bild då han står helt rakt, på plant golv..

Sadeln jag har hemma nu,Har Xvid i bommen å den e för smal!!

Mandysan
0

Han behöver nog ha en väldigt böjd sadel, Prestige kanske? Men kilbossor tror jag är uteslutet iaf. Vad har du provat hittills?

hjullan1
0

Bomlös! :)

Klasson
0

Jag har testat Wintec 500 och en Sadel en kompis har.. Ingen av dom passar, Känner ingen här man bara kan låna sadel av heller

Klasson
0

2 # Jo jag tänkte testa bomlöst.. Men jag är så rädd jag ska bli besviken..

Sen har jag dålig balans, så vet inte om jag kan klara av rida bomlöst

Mandysan
0

#3 Wintec har ju kilbossor, så den är nog ganska körd :/ Men Prestige står jag fast vid, de är hyffsat böjda. Men om du inte ska rida speciellt seriöst låter hjullans förslag perfekt :) Det finns riktigt läckra bomlösa, funderar på att skaffa en själv :)

Mandysan
0

#4 Men ngnstans borde det väl finnas öppet köp iaf? Så kan du känna dig lite för, annars brukar bomlösa vara rättså lättsålda begagnade…:)

hjullan1
0

#4. det är hur skönt som helst att rida bomlöst.. man tror att det är svårare att hålla balansen än i andra sadlar men man sitter faktist jättebra :)

köper du en, kommer du inte ångra dig! inte din häst heller. de passar alltid!

Klasson
0

Jag tycker bomlösa är så himmla fula här i sverige men jag har hittat en i england..

Dum fråga, men kilbossor va e de

thilda-
0

jag får mkt bättre balans i bomlösa tycker jag :P haha i "vanliga" läder sadlar glider jag bara runt i haha ;D

Klasson
0

9, Du har samma problem som mig alltså, att man bara glider runt som en boll i sadeln..

Courage.C
0

jag köpe en Bates Caprilli. Det är luftstoppning och den ligger utmärkt på alla mina hästar. Man kan byta bommen själv. skit enkelt och dom är inte svindyra heller!

Loa-bg
0

Jisses… Ser inte enkelt ut det där.

Som jag nämnt en gång innan, en sadel med cutback. Och nu tror jag ännu mer på det.

Bates och Wintec sägs vara ganska raka i bommen. Jag har en Wintec hemma och den är på tok för rak för Casa, och han är inte lika svängd i ryggen som din häst.

Sadlar som jag gissar på och som är bra; Kentaur (ganska nytt märke), Stübben, Prestige, County.

Mandysan
0

#12 Vi kom med linande förswlag iaf :)

Kilbossor är när bossorna äör kilformade, tex vanligt på wintec men väldigt ovanligt på tex stübben eller county (men det finns även där) :)