GLUKOSAMIN
Stod o titte i hyllerna på ridaffären idag. Det finns ju mänder med preparat att ge sine hästar. Så bla GLUKOSAMIN. Vad är det bra för, fungerar det? Är det någen här som använder eller har använt det, eller någon annan undermedicin som finns att köpe. Berätta gärna, skulle vare kul och vete vad alla burkar ska vare till och om det fungerar.

Frågan är mer VARFÖR du känner det behövs….lider hästen brist på något ??
Jag tror inte på att ge preparat bara därför att, finns inte behovet hos hästen är det bortkastade pengar.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Ger man inte gamla det?

CBA - Tror inte hon menade att hon behövde det. Utan bara vad det används till.
Nej min häst behöver någe preparat eller så, jag var mest nyfiken på vad allt ska vare till för och om det fungerar, eller om det är för att tjäne pengar på.

#3 Ah…det gick fort när jag läste ser jag…sorry :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
jag brukar också stå vid hyllorna, inte för att köpa, utan för att se vad mycket olika kosttillskott det finns.. det är intressant.
Just vad ja tänkte, skulle va roligt o höre om någen av er använd något och vad ni tycker om tillskotten och om de fungerar. Själv vet jag inget om alle burkar. Ja, förståss, vitaminburkarna vet en ju.
Vi ger våra extra b-vitaminer nu, för att dom ska flytta nästa vecka, o det stressar o då behöver dom lite extra.

#7 . vad exakt vill du veta om? lite jobbigt o rabbla upp alla burkar. hhe. finns ju en del i affärerna =P
Glukosamin- har en inverkan på leder och ledfunktion. Har en smörjande effekt.
Har använt det men kan inte säga varken eller. Testat msm istället men i en alltför kort period hitills för att se något resultat/skillnad.

Glukosamin är iaf. ett näringstillskott för hårt tränande, tävlande samt äldre hästar
min gamla hund fick det. är bra för lederna. Man märker väl egentligen inte någon skillnad tror jag utan kanske skulle hästen/hunden istället få problem utan om man säger så. Ska inte behövas till unga friska djur

MSM ger jag till min eksemhäst och min dotter som också har eksem. Jag själv äter det för min värk.