Provred idag
Provred en medryttarhäst idag men vet inte om jag vill ha han som medryttarhäst riktigt än. vad tycker ni (Gjort en positiv/negativ lista/)
Positivit
* Det är gratis
* Det är nära
* Han har en bra ägare och där finns bra folk
* Han är lugn och snäll
* Han är vacker XD
Negativt
* Han är envis (Jag är van)
* Han är stor och jag liten
* Han testar gärna en (Det gör ju dom flesta i början)
Vad tycker ni??

Tycker det låter bra. Prova ett tag. Tiden får utvisa!

Du lär dig på att han är envis, och testande brukar gå över efter ett tag.

vad är det för ras? travare?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Envishet hos hästar existerar inte. Hästar tänker inte som vi. Dom är flockdjur och flyktdjur och bytesdjur.
När en häst visar som vi kallar det "envishet" så beror det på något av följande: Hästen testar dig, för att se vad du går för om det är han eller du som är ledare. Detta beteende upprepas så länge hästen försöker vara ledaren. Det kan även vara så att han inte förstår, hästar är såå känsliga, dom känner varenda rörelse man själv gör och hästen kan bli förvirrad. Eller så har hästen ont någon stans och försöker visa det genom sin "envishet".
Det är svårt att lära sig förstå hästar till fullo, men det är bara att använda fantasin och analysera och förfsöka komma på vad som är "fel".
Vad roligt! Vad är det för ras på hästen och ålder?
Hejsan Jag provred med idag=) Och har redan bestämt att jag vill ha hästen xD berättar mer sen^^
Men hästen för dig låter helt perfekt!!!=) samma sak här med att hästen är för stor och jag är för liten^^ men hur stor är hästen och hur stor är du?
Jag är 1.63 och den häst jag ska rida är 1.64 haha^^ xD något större än mig=P Men Men..=P Lycka till iaf!=)
Låter ju toppen, prova ett tag så får du ju se hur det går. :) Men jag tror absolut att det är värt ett försök.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag ska provrida en ponny idag, får se hur det går.
Har redan en medryttarhäst men vill utvecklas mer *hm*

Låter braigt! :)
Låter bra :)
Det låter väl jätte bra, en utmaning är ju aldrig fel isf "envisheten" går nog över=)
Den hästen jag provred idag var nog i minsta laget men den är kraftigare så det ska nog gå bra.
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW