Återbesök på huntley
Var på återbesök igår med eli! Gick väldigt bra och lasta men när vi väl kom dit så blev det en lång väntam innan det var vpran tur.. på böjprovet tycket vet att d såg bra ut men att han inte riktigt tog för sig på vä (där han haft kotlinf) men när vi longerade på volten så såg d bättre ut :D konstigt nog så hjälpte inte lugnandet nästan någontong när vi skulle röntga han bara gäspade lite men var lika pigg som vanligt och tyckte d var jätte kul med alla hästar och folk :D röntgen visade att allt vr bra och att pålagringen var på väg att försvinna! Så har börjat rida han idag. Skulle rida på hårt underalg men red i ridhuset idag eftersom han vilat så länge,det var mörkt ute ocj jag då hade fått rida ut själv vilket jag intye var så sugen på nu första gången på länge att göra.. Men han blev lite lite lite lite svullen (knappt märkbart) o varm i alla benen liten typ senskidan sa en i stallet att det hette? Hon sa att d kunde bli så när man inte ridit på länge och eftersom underlägget i ridhuset inte är så bra och han var pigg o tar lite hetsiga steg då så kan det bli så. så d skulle inte va ngt farligt. men jag ska hålla koll på d ändå tänkte jag!!! han fick dessutom utskrivet slemlösande för sin hosta. så nu ska allt förhoppnigsvis bli bra hoppas jag..

Vad skönt! Ta det lugnt nu bara med igångsättningen.

ska skritta i en - två veckor i 20 o sedan 30 min sedan veckan efter skritt trav och sedan efter ytterliggare nån vecka prova på galopp.

#2 skönt att han är bättre :)
ska du på återbesök?
Medarbetare på Dressyr.ifokus

nepp inte igen..jag skulle rida var dag men jag tar nog inte o gör det nu i början, vill börja långsamt så att det inte blir för ansträngande.

red ut igår för första gången..:D eli var helt cool ;) faktiskt väldigt lugn för att vara eli. men märkte sedan att han blivit lite lite lite tjockare i benen.. o efter en stund såfg d bättre ut men när jag kikade i boxen efter en 15 min så vart de lite mer tjocka igen. kan d va så att det är ovana nu som gör att d blir så? kotlinf ska ju vara borta o pålagringen på väg bort. o jag skulle ju sätta igång o rida honom var dag (ordinerad av dem på huntley)men jag har tänkt ta d lugnt nu i början o ta bara varannan.. ska prova rida nu ngn gång till blir d samma då så ska jag ringa o höra med ingrid om d kan bli så eller om jag ska låta han vila mer. sj håller jag på att bli knäpp med allt som har med ben o göra…:S
Passa dig för att rida i ridhus för ofta… Vårt närmaste ridhus har kasst underlag och många hästar i området har diverse problem med sina ben.

rider inte i ridhus ofta, så d är inte pga det som han fick kotledsinf. det hade med ryggen att göra..