Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 653 ggr
AusaBausa
0

Hästarna är hemma!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äääntligen hände det i går! Då kom de hem, mina pållar! Allt gick bra o de bara traskade in och började beta..inget spring alls.

Kelda var liiite närgången på tråden men nu verkar det gå bra..fick nog en kyss i går av den när vi gått…

AusaBausa
0

fler bilder…

AusaBausa
0

inuti stallet…

Loa-bg
0

Vad skönt! :D

Cattiiis
0

Har jag missat nåt? Var har dom varit?

pippa__
0

Aww vill oxå bo i lösdriften!!!!!!!!! Mysigt!!!

Känner igen den där täckesgjorden på Ludde ;) hihi

DojoKelder
0

Så mysigt det blev!!! =)
Måste kännas underbart att ha dem hemma nu. Slippa åka till stallet, bara kliva utanför dörren så är man där!
Längtar själv till jag och sambon hittar oss ett litet hästställe.

__iE
0

Härligt, fint stallet blev också :)

bubbelbubbel
0

åååh så mysigt ! :D

Marija
0

Vad härligt, fint blev det också ^^

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

AusaBausa
0

#4 har byggt stall hemma på tomten, innan har de gått i ett stall jag hyrt…

Ja visst blev det bra..har varit ute o fixat hela dagen.. satt upp hängare o dyl. Myysigt o ha dem hemma… de blir lika förvånade varja gång jag dyker upp bak buskarna…VA kommer hon igen????

Är SÅ skönt o ha dem hemma…

gejsa
0

VA!! Har du ingen snö där hemma?

Jaha, du ska ha lösdrift inne i stallet?! Jag trodde att du gjort boxar. Men var har du sadelkammaren och var hänger du täcken? Tar du in det i huset?

Mmm vet hur mysigt det var att hämta hem hästarna. Vi flyttade ju hit först. Sedan 2 dagar senare hämtade vi hem  hästarna. Minns hur jag myste när jag sa godnatt tilll mina hästar i vårt egna stall. :)

AusaBausa
0

#11 nej den kom senare och har hunnit försvinna igen..

sadelkammaren är innanför, på fotot m boxen så är där en vägg för och där inne har jag sadelkammaren…ingenstans o hänga täcke på ännu…men det kommer i stallet. Nu hänger jag dem över halvväggen mellan sadelkammare o box.

gejsa
0

#12# Ok! Skönt iaf. :)

lisette
0

gööött åsa! =)

har han fällt trädet?

AusaBausa
0

noopp…får väl ta väck stolparna till honom när det blir dags…

på denna bilden ser man lite av trädet.. den står vä om det vita garaget…bra placering…hrm! Har börjat växa upp på väggen nu. så  risken är ju att det spräcker det helt…men int emitt problem(bara att det snor kvällssolen på uteplatsen…)

jen
0

åh vad skönt för dig att ha hem dom!

jag tog ju hem mina i våras, och det är det bästa jag gjort i hästväg!

det såg riktigt mysigt ut

AusaBausa
0

#5 tror du inte du kommer o frysa om du bor i en lösdrift?????????

gejsa
0

#17# Haha det tänkte hon inte på. Bjud hem henne och låt henne sova där en natt. hihi

AusaBausa
0

#18 ja får göra det…hon lär nog komma in på morgontimmarna alldeles blåfrusen, hihi!

Maja
0

Myyyyyyys!! =)

pippa__
0

#17 Nepp aldrig!!! Kallar in Kefir och gosar me henne!! :D

AusaBausa
0

mja fast hon föredrar o vara ute…men starkt knötet band och så får du hålla fast hårt så ska det nog gå…hihi!

AusaBausa
0

bild från kupan hemma…på pållarna i hagen…

pippa__
0

#23 Hahah surrogatmamma/pappa Ludde!!!

AusaBausa
0

#24 ja han har verklligen gått inför detta m uppfostran! Duktig gubbe..bra när lilla mor inte riktigt orkar m henne…alldeles för snäll mor! Diar faktiskt henne fortfarande trots hon ska ha nytt föl…funderade faktiskt i dag på o skicka bort Kelda ngr vecka så hon sinar…

Lindbygarden
0

Va roligt!! Ni har verkligen gjord det jättefint!

AusaBausa
0

#26 Tack! Ja det känns suveränt kul o ha dem hemma! Bara lysrören inne  som ska upp o ngr utelampor och sen är det riktigt klart!

Ska ha MYCKET lyse! Har haft dåligt m belysning i de flesta stall jag varit o det blir en ändring nu! Inget mer famlande i mörker eller ledljus med mobilen sena kvällar man kommer dit! hihi! Synd bara att det inte är ÄNNU större så ngr hästar till fått plats…