Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 993 ggr
Anki113
0

Helegyptisk arabhingst !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helegyptisk arabhingst, avelsvärderad Klass 1. Stora mörka ögon. Lämnar bra och typade avkommer. Säljes p.g.a. att min dotter blivit sjuk och inte kan rida under en längre tid. Vill att han kommer någonstans där han både får verka i aveln och rids kontinuerligt.Helst med en egen liten flock ston.50000:- el högstbjudande

CBA
0

Nej men oj ska ni sälja Moses !!!

Kan ni inte låna ut honom till någon, stuterier brukar ju vara pigga på att leasa hingstar från andra (visseligen kanske mest från utlandet men ändock) ??

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

reddie
0

Tycker inte om arabernas utseende men måste erkänna att han var otroligt vacker!!

Anki113
0

Känner att han skulle få må så mycket bättre om han fick arbeta. Vi har väntat på att min dotter ska bli bättre sen i julas nu. Och det är en lång bit kvar. Jag tycker också att det är jättetråkigt, men vill att hästen ska må så bra som möjligt.

CBA
0

#3 Absolut det förstår jag, jag tänkte att sälja kanske inte behövs…tänk om ni ångrar er !

Hoppas tösen blir bättre snart !!

Mvh CBA

Anki113
0

Jag förstår din tankegång #3. Vi har verkligen dividerat fram och tillbaka. Och jag känner att jag inte vågar leasa ut honom. Det känns som om man tappat kontrollen då.  Tror säkert att vi kommer att ångra oss vid några tillfällen, det är inte alltid man får förmånen att äga en sån häst som Moses. Vägen tillbaka för Mariana är så pass lång att jag inte har hjärta att låta hästen stå när jag är för feg för att leasa ut. Hoppas nu bara att vi får tag i ett kanonhem åt honomSkrattande

Anki113
0

Menar förstås#4

Believer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh vad synd att ni ska sälja honom. Om jag hade pengarna skulle jag köpa honom direkt. Skulle vara riktigt häftigt att ha Luckys helbror här hemma =P

Anki113
0

#7 Lucky och Moses är ju så likaSkrattande. Det skulle vart häftigt.

Wanilj
0

mycket fin hingst!

Believer
0

#8. Ja det skulle det verkligen! Synd bara att det ska kosta så mycket att ha häst =P

Anki113
0

#10 För att inte tala om tiden det tar med varje häst dagligen. Känner att jag inte riktigt hinner med som jag skulle behöva.Ledsen

Tummelisa
0

Här kan vi snacka snygga araber!! Mycket vackert.

Anki113
0

Tackar på både Moses och Luckys vägar!

RubHel
0

Moses är så vacker!

Anki113
0

Håll tummarna nu! Det ringde en kvinna igår och var intresserad av Moses, även jag blev intresserad av henne. Resten av dom som hörde av sig kändes inte riktigt rätt.

Tycker det skulle vara så kul om det var nån med ett par egna ston som kommer att använda honom i avel och rida honom.

Ett stort + var att han inte skulle hamna så långt bort från mig, bara 25 mil. Då har jag ju själv möjlighet att använda honom i framtiden.Skrattande

Believer
0

Åh hoppas allt går vägen nu då! =P Jag och Lucky (och Kiara förstås) håller tummarna. Vart skulle han hamna isåfall? Tänkte ifall han hamnar nära här! Skulle vara kul att åka och titta på honom nångång.

Anki113
0

Det lutar åt Sollefteå. Blir det så känns det inte riktigt  som om det blir samma avslut, då det finns större risk att man lastar sitt sto och kan åka dit för betäckning. Tror inte jag skulle köra till Skåne.

Wanilj
0

*håller tummarna*

CBA
0

Vad skönt Anki, hoppas det visar sig verkligen vara en bra person till din klimp :o)

Mvh CBA

jen
0

hmm, synd att man inte hade eget stall och pengar över…   då skulle jag gärna köpt din fina moses. jag vet ju vilken fin stam han har på sin pappas sida. (jag har arbetat där Shahin stod förut innan han såldes)

hoppas han hamnar nånstans där det bedrivs avel.

Anki113
0

Jag jobbar på det #20

Anki113
0

Kanske i Ö-vik eller solefteå

Believer
0

#20! - Åh så då har du träffat Shahin irl? Hur var han? Skulle gärna vilja veta mer om honom, han är ju som alla kanske förstått pappa åt min Lucky oxå. Du kanske t.om. har några bilder på honom? =P

Anki113
0

Nej#20 har inte träffat shahin in live, skulle gärna ha viljat det.

Shahin är ju exporterad till <kuwait, dom fick 1 miljon för honom.

skulle vilja att det gick lika bra för sonen. Men nöjer mig med 50000:- för honom om han får ett fortsatt bra liv.

jen
0

#23  jag har träffat Shahin,  en söt häst med lite mycket energi kanske. men är man hingst så är man.

jag hann väl träffa honom ett par ggr innan han såldes. jag jobbade där när han hade åkt. en snygging som gav snygga och trevliga avkommor.

tyvärr har jag inga bilder på honom.

MiaMaria
0

Jag har träffat Shahin live när jag bodde och jobbade en sommar på Claestorp för länge sen. Så otroligt vacker häst!

jen
0

#26 när jobbade du där?

MiaMaria
0

Insåg nu att jag inte svarat, förlåt Jen. Tror det var sommaren -98, kan ha varit -97  men är inte säker, minnet är bra men kort.. När jobbade du där?

gejsa
0

Ha, ha du kommer inte att få något svar av jen på ca 2 veckor nu. Hon ska flytta i morgon och har inget bredband på ett tag.

MiaMaria
0

Ahh ok, bra o vet, tack =)