kan uppfattas pubertalt !
men den här diskussionen har vi nog inte haft här tidigare ,vad jag sett. kan bli en intressant tråd.
Tänkte på en sak idag, tjurar o andra djur, reser sig på varandra (som när man betäcker) för att visa sin dominans o inte för att dom är gay.
- vad jag har hört dvs.rätta mig om jag är helt fel ute.
är det samma beteende i fängelser då? 
Det jag undrar är om hästar gör det av samma anledning, nån som vet? så man vet att dom inte blir våldtagna? Att meningen är att de ska betäcka o stoppa in snoppen, eller om dom gör det bara för att markera. min fd isis fick erfara det, men då särade vi på hästarna. ville inte ha en skadad häst. vill höra vad ni gör/åsikter samt om ni har såna hästar och vad ni tror det beror på o vad man kan göra åt saken..

asså förlåt mig nu, men då måste jag ha en shettis som är gay och två st som inte kommit ut ur garderoben än. brago ska försöka betäcka hela tiden och det är på fel kön… :D :D

hmm eller så är det calippo och oskar som luktar konstigt? äsch jag vet inte…

Tjurar tar ju ut snoppen när dom hoppar upp på varandra! Jag tycker det är lite gayigt!
hahaha.. okej. men det va det jag menade också, när dom "betäcker" valackar. varför gör dom det?

för att det är ett säkert kort?? de får inte ett föl på halsen? ;)

#5: *Asg* Ja kan det vara så enkelt. hihi
Annars trodde jag det berodde på att visa dominans. Av samma anledning kan en hundtik hoppa upp på en hanhund eller på en annan tik. Ett sätt att i djurens värld visa att jag är större och starkare än dig och jag bestämmer. Bara så du vet det!
Men det är bara en teori jag har. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag tror bara dom är sugna, och helt enkelt tar vad som finns närmast… :)

Det var ju också en teori, lite hagamannen över alla djur då?
haha xD
/Elin
HAHAHA. jag tror på säkertkort teorin. finns ju inte direkt kondomer i häststorlek.

*ASGARVAR* vilken tanke hjullan… :D
he he he.
dom skulle nog ha lite problem o ta på sig den också.
#10, nej… Du är inte ensam om att ha letat ;)
men slo då ;P

Jag kan riktigt se framför mig hur ni springer och letar hästkondomer ´asg`
hahaha

jag vågade inte ens kommentra honom där…

#17: Inte jag heller lisette, sådant överlåter jag åt er andra. ;-)
Fast denna tråd var riktigt skojig att läsa nu ju;-)
Audiatur et altera pars

#17 Jag var på väg men raderade det….vågade inte men jag kanske vågar nu :o)
slo- Nu får du ta smällen eftersom du är ensam tupp i hönsgården så får du räkna med sånt här men….med ditt inlägg så läser man lätt mellan raderna att du är "hung like a horse" *skratt*
Kom igen tjejer….ni har tänk tanken ni med *asg*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
*asg*
Tror jag med faktist haha!
/Elin

Jaha, så har man ytterligare förlängt sitt liv med ett antal år
#19 nämen, så du säger! Det har jag aldrig påstått, jag skrev väl aldrig vad jag skulle ha dom till, eller hur
Det är ni som tolkar det som ni vill 

#22 Lägger man upp en sån macka så får man ta koncekvenserna ;o) oavsett hur man har formulerat det *skratt*

#19 jag har gjort EXAKT samma sak. skrivit, raderat, skrivit och raderat…
men jag täntke fråga om den växt sen bilden han hade på studenten. annars kanske vi behövt locka fram den för att få plats i en hästkodis….. *fniss*

#24 *asg* Är det Gardell som sagt på finlands svenska i någon av hans program/shower…. - Den sticker ju knappt uuut ! *he he he*
USCH…NU är vi taskiga mot stackars slo….man ska vara rädd om de stackars killarna som finns och håller på med hästar…mendet är ju så roligt *moha ha ha ha*
#23 oh ja, det var fullt medvetet… Och jag är kungligt road också kan jag lova er ;D
Jag har också för mig att det är något liknande gardell har sagt, men jag är inte 100… Skulle inte förvåna mig det minsta dock, hehe
Taskiga? Naah, nu förstår jag inte riktigt :P Jag förväntade mig nästan värre kommentarer än såhär faktiskt 

#26: Vad bra, då vet jag tills nästa gång att jag inte behöver radera mitt svar. Eller förresten det finns barn här också så jag får nog fortsätta radera. Men skojigt har jag haft ;-)
Audiatur et altera pars
Nejnej, jag tar sällan åt mig av nåt ;) Och tänk inte på barnen, dom förstår nog mer än du tror :D Jag blev ju nyfiken nu!

#28: ohhja, de förstår. Alldeles föör mycket ibland. ;-)
Det jag var på väg att skriva var direkt barnförbjudet i alla fall. Jag lovar. Nästan så jag rodnade när jag skrev det. Och det ska mycket till innan jag rodnar. ;-)
Fräck i munnen och slängd i käften är jag i alla fall. ;-) Men försöker hålla en lite mer städad sida här där man inte känner alla. ;-)
Audiatur et altera pars
Haha, jag har nästan fått ÅsaF att rodna, kom ihåg det gott folk :D
Jag är lite likadan, fräck i munnen och lite glapp i käften ;) Men hur kul är det att vara städad? ;o)

hehe, inte alls roligt. Fast ibland lär man ju föregå med gott exempel säger de som vet. ;-)
Skulle vara kul att träffa dig irl, och slänga käft där man inte behöver vara städad.
Audiatur et altera pars
Jo, det är klart… Hehe, bara att komma till västkusten nån gång i sommar, till hösten sticker jag till stockholm och är nog inte anträffbar speciellt mycket :P

Västkusten var ju liksom inte ens i närheten dit vi åker. Hmm, men om vindarna blåser mig ditåt ska jag garanterat hojta till ;-)
Audiatur et altera pars
åter till saken. är det nån som vet om dom stoppar in snoppen eller viftar me den bara?

Det är olika. En del kan göra det och en del bara rider på ryggen.

Ja jag säger då det….karlar/pojkar och deras snoppar…alltid ska den lekas med *skratt*

Ja men det förstår ni väl, kan inte vara lätt att vara häst. Det är ju inte så att de kan ta "saken" i egna händer och dra sin egen lilla slutsatts precis. Så vad gör man om man är häst då? Jo, man tager vad man haver. ;-)
Audiatur et altera pars
HAHAHAHAHHA. klockrent åsa!

Ha, ha Åsa, du fick med allt. 

hehe, sanningen, dagens sanning ju.
Audiatur et altera pars
Ah helt klart. årets sanning!

# 37 där har du fel Åsa, dom bara står där i hagen som ett fån och dunkar den i magen tills dom är färdiga. Det kan inte bara vara jag som har sett det. Eller så är mina hingstar översexuella.
hahaha sätter på sin egen navel.. det är ju fyndigt.

hehe, de kanske int har någon annan att ta då stackrarna. Och i brist på händer att dra sin egna slutsatts med så får de slå den stackaren i magen. haha, vilken syn det måste vara. Kan se det framför mig när de som faktiskt är utrustade med dessa saker och händer använder detta sätt.
Usch, nu är humorn lååg. 
Audiatur et altera pars

Den var låg. Men inte lika låg som glocalnet eller va sjutton dom säger.

Det är en syn att se 3 st som står i samma hage med ett nästan dumt flin i ansiktet och pyssla med det dom pysslar med. Dom kan då inte anklagas för att vara lagd åt fel håll precis.
#36, det luktar avundssjuka ända hit
ÅsaF, du har verkligen lika sjuk humor som mig, hahaha :D
Ni får ju tänka på dom stackarna som inte får nåt riktigt, det måste ju bara göras något åt saken! Häst-barbaras åt alla ;)

#42 *skratt* jag har sett det med :o)
Jag såg en gång på Animal Planet en dokumentär om näsapor (otroligt fula by the way).
Där var det bla en ranglåg hane som fick nobben hela tiden av flockens honor…sur och tvär som han blev satte han sig ytterst på en gren och tallade på flöjten och saken var klar *fniss*
HAHAHA gejsa. fan va rolig du är.

Jag är iaf inte avundsjuk på att ha snopp. Verkligen inte. Tänk vad ont ni har som rider med den. he he

#49# Tycker du! Tack för det televerket.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa det tycker jag ;P

#50: För att inte tala om vad ont det gör att dra fast den i gylfen, eller att ramla ner på den där stången på cyckeln. Nepp ingen snoppavis här inte. ;-)
Du får så gärna flöjta omkring med din i snällt samförstånd med de andra grabbarna slo. hihi
Audiatur et altera pars
#50, det är faktiskt inte så farligt som alla ni tjejer verkar tro
Hör oftare om skavsår från erat håll faktiskt ;) Visserligen kaaan det bero på att det är fler tjejer än killar som rider, men det tror jag inte på.

Ha, ha min gubbe sa att det gjorde ont i snoppen iaf när han red.
jag tror man måste placera snoppen först innan man börjar rida så den inte kläms på nåt sätt.
Allt är ju relativt till hur klantig man är 
sen handlar det väl om man har hängpung eller inte..
hjullan, jag kan inte mycket mer än lägga upp ett stort asgarv åt dina två svar :P

Eller om den ligger till vänster eller höger. he he

ptv eller pth alltså
aah eller bakåt . då lär det bli skavsår, garanterat. korv med bröd.
#60 hur kan det spela nån roll om man inte rider i damsadel? Det kanske var det din gubbe gjorde, när jag tänker efter så tror jag att det är ganska obekvämt…
Haha, ptv eller pth… Eller i vissa fall ptk, eller hur gick resten av historien? :P

*Asg* gissa om denna tråd skulle behöva få ett barnförbjudet på sig snart.
men nog måste det väl inverka på hur man placerar den. Tänk er om den är lång om man kör en mitt emellan gejsas alternmativ. Alltså ptm. ;-)
ajajaj, vad det måste göra ont. Fast det kanske vore höjden av klantighet förståss. Men fullt möjligt måste det ju ändå vara.
Har du testat det slo? Går det? 
Audiatur et altera pars
Jag har faktiskt inte testat… Och ärligt talat är jag inte jättesugen på att göra det heller
Kan avslöja att det har mycket att göra med vad man har för byxor, oftast brukar det lösa sig självt väldigt smidigt ;)
jag tror inte slo skulle ha en snopp kvar om han testade åsas förslag.. den skulle slitas i stycken som slaktad av prärievargar.
Slaktad av prärievargar… Jösses, du är inte lite brutal 
ah, bäst o placera den rätt slo. annars kommer vargen o tar dig.
Sicken tur att det inte finns några vargar här i närheten då
Det har inte hänt på 15 år, så varför skulle det hända nu :)
om du skulle få för dig o testa korv med bröd.

Vad då damsadel? Tror du att jag sitter i en damsadel?
Med båda fötterna på samma sida? Nej tack du. Det var i en westernsadel som han red i och en allroundsadel. Nog för att jag är gammal men sååå gammal är jag inte att jag använder damsadel.
dvs. U-sväng
#72, man vet aldrig, du är trots allt en dam, om jag fattat allt rätt :)
Men tror det är dags att jag emigrerar härifrån en stund nu, börjar spåra ur alldeles för mycket :P

#71: Har du inte hört reklamen: Bröd med korv heter det. ;-)
Va? Vill du inte testa mitt förslag slo? Inte ens i upplysnings syfte. Kan vara riktigt lärorikt att få veta. Tänk om man ska lura upp någon kille då kan det vara bra att veta vad man ska varna dem för. Och så kan du knäppa kort på vargen som kommer för att slita den i stycken sedan. För vargar är sååå vackra djur. ;-)
Audiatur et altera pars

Ha, ha inte lätt slo att vara ensam karl här inte.
#77 är du korkad? Tror du jag vill ha konkurrens som ensam tupp bland en skock hönor? ;)

#78: *Asg* Det var ju också ett sätt att se på det hela som jag totalt missat. ;-) Tur du är slängd i käften i alla fall när du ska ha med alla oss att göra. ;-)
Audiatur et altera pars

#30 låter som mig det där

jag sitter just nu med ett stort jävla leende på läpparna.. ni är inte riktigt rena i huvudet någon av er!!! har ni oxå tappat hönsen?

*Asg* Risken finns att vi kanske spårade ur liiite igår. hihi
Men skojigt hade vi i alla fall.
Audiatur et altera pars
#79, jo för ni är ju inte sämre själva, vissa :o)
#81 ;)
ÅsaF, knappast… Hehe, men när det läggs upp så vackert kan jag ju inte låta det gå obemärkt förbi :P

#83: Snyggt serverat på silverfat (dock utan raffset så du slipper mardrömmarna hihihi)
Audiatur et altera pars
Ja tack;)