Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2680 ggr
bubbelbubbel
0

festivalsommar ?

ingen som ska iväg på någon av sommarens alla festivaler ?

själv blir det för andra gången roskilde, ska bli så kanonroligt, och jag hoppas på bättre väder denna gång, för förra gången jag var där (04) regnade det konstant. men äääsch då ;)

:)

reddie
0

…inte en endaste. Enda större festligheten i sommar blir vår lilla stads stadsfest. Men band som Da Buzz, Takida, Basic element och massor med lokala förmågor uppträder. I princip alla är ute denna helg, från 0-90 år

http://www.kramforsstadsfest.com/

[slo]
0

Jag har inget planerat än, men får väl se… Arvikafestivalen var tydligen sjukt rolig förra året!

bubbelbubbel
0

häng på till roskilde ! :)

lisette
0

vill till hultsfred, korn spelar…

[slo]
0

Roskilde är så dyrt…

bubbelbubbel
0

såg korn på roskilde, det var sjukt bra ! hade väntat så i flera år på den dagen, missade alltid på nått vänster spelningarna i stockholm, så jag blev förbaskad och åkte till roskilde, och galet, det var det bästa ! :)

ja slo, det är dyrt, men värt pengarna, och å andra sidan är hultsfred lika dyrt..

MiaMaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi ju Storsjöyran, brukar vara ett jäkla kalas, men själv åker man upp till Fäviken Game Fair. Det är en vildmark, jakt, fiske, häst o hund mässa som är samma helg. Bor där uppe i husvagn eller tält och det är ORDENTLIGT kalas på kvällarna, slår Yran med stormsteg!! Cool Har nån vägarna förbi och är intresserad av ämnena så kan jag varmt rekomendera det!! =) Bild därifrån --->

www.faviken.com

Faxlin
0

Det enda som blir här är väl en tur till Gävle cityfest. Fast den är inte förns i augusti. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Eve
0

ÅsaF - Samma här, befarar jag.. Kanske att jag dyker upp på Håbofestivalen och augustibuller

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Faxlin
0

Jasså, brukar du gå på cityfesten Eve? Skojigt, då kanske vi möts. ;-)

Audiatur et altera pars

Mandysan
0

Ska bara på Matfestivalen här i Skövde….

__iE
0

bara Östersjö festivalen i Karlshamn,
vill till Hultsfred :D

sweet_candy_
0

Hultsfred,, är väl bara att drömma om (Ä) ev. blir det arvika o så töreboda.. men hur kul blir det då på en skala? nästan inga bra band-.-' ska antagligen till metaltown också=D ingen festival direkt men ändå x) kommer ju några bra band:)

CejCej
0

Jag ska till roskilde =)

Var på hultsfred förra året men det känns som det kommer vara för många deprimerade 14åringar där i år som ska kolla på Kent (inget fel på kent:)

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 jag har missat korn FEM gånger. förstår du hur frustrerad jag är?

kommer inte att kunna se dom nu heller, för jag ska åka till härnösand när jag har semestar och hälsa på min balsamvän och samtidigt tatuera mig igen…

bubbelbubbel
0

lisette, jag tror jag missade dom, eehm, 3-4 gånger innan jag drog iväg, jag rekommenderar dig att åka på dom när du får chans, verkligen!!

haha, cejcej, det är väl tyvärr så att medelåldern har hamnat på 15 där, speciellt eftersom man får gå in vid 13 utan målsman !
då är roskilde bättre, där är man nästan liten ;P

[slo]
0

#16, hur är det med utskänkning på sånna ställen? För oss som är över 18 då, hehe… Var på Gates of Metal förra sommarn, och där var det servering och grejer :) Så det är ju bara att bänka rumpan där om man vill slippa hobbydeprimerade småflickor och pojkar ;)

bubbelbubbel
0

slo, menar du på sånna ställen som roskilde ?
ehm, det finns, vad sjutton ska man kalla det, "öl-stånd", temporära barer, haha, där man i vilket fall som helst kan köpa öl, och vatten och cola, tror dom hade nån smirnoff med.
men det finns nog egentligen inte någon servering, som det finns i sverige, vet inte vad åldern är i danmark ? är det inte 16 ?

lisette
0

finns det någon ålder öht? jag tror faktiskt inte det…

[slo]
0

Huga… Nej, det låter bestämt som jag klarar mig bra utan festivaler, det är inte riktigt min grej :)

jen
0

nej, ingen festival här heller. baaara njuta av trädgården och det nya huset, och ev haka på husvagnen och åka en sväng Glad

(jag är nog för gammal för festival Generad)

Faxlin
0

#21: Håller med dig, men jag släpper inte mina barn ensam på cityfesten så på dagen släpas man dit;-)
Kan vara något fynd ibland också faktiskt bland alla dessa olika stånd, och så lite magsjukor till de som äter i fel stånd. ;-)

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

man blir aldrig för gammal för festival ;)

Faxlin
0

Nej, kanske inte. Men jag är då för gammal för den höga musiken och den fruktansvärda trängseln tror jag. ;-)

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

haha, ja det kan man nog bli för gammal för, det är tillochmed så jag ibland kan känns mig så, fast det drabbast mest när konserterna är inomhus, då blir jag gammal och vill sitta ner, haha.
(sen är det alltid en fråga om vad som är gammalt, jag tror bestämt inte att du är gammal inte ;) )

Faxlin
0

haha, allt är relativt. ;-)
Ibland känner man sig såååå gammal, medans andra gånger när man har vattenkrig/mjölkrig med ungarna så känner man sig inte ens vuxen. Det brukar komma efter mjölkriget när jag inser att det är mitt ansvar att städa ihop stöket som blivit. ;-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Mjölk som luktar så illa när man fått det på sig. bläääää

Faxlin
0

mm, mjölk skulle jag inte vilja ha kreg med. Men vi hade det med Mjöl. Fast jag skrev i hop mjöl och krig så då blev det mjölkrig. ;-) hihi

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jaha så det var inte mjölk? Tänkte väl. Men å ena sidan mjöl är ju kladdigt om du ska ta upp det med. Om du inte dammsuger det förstås. Skulle vilja se er i köket och kasta mjöl på varandra. Skrattande

bubbelbubbel
0

*skratt* det låter bra roligt, det är väl tur att man kan bevara barnasinnet en del ? ;)

Faxlin
0

Ja, gejsa om vi hade vettet att hålla oss i köket åtminstone. Men nej då. Ut i hallen (en sådandär lååång hall som går genom heeela huset) och fortsätter. Klart man inte kan låta ungarna komma undan genom att smita ut i hallen.
Blev till att damsuga och sedan torka kan jag säga. ;-)
Fast det är saker barnen minns bra. Jag tror de kommer beskriva mig som smått tokig inflr sina barn en vacker dag. ;-)

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ha, ha låter som en skojig mamma iaf.

Faxlin
0

Kanske det som gör att de står ut med en, att man är lite små tokig. ;-)

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

det är ju helt klart roligare med en skojjig mamma ;)

Faxlin
0

Hmm, fast mina tycker nog inte att jag är så skojig jämt. Men ibland får vi lite tokryck i alla fall. Tror alla mår bra av det. Och det är garanterat tur att ni inte ser oss som vi håller på ibland. ;-)

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

då ska du se mig och min mamma ibland, hahah, vi har också knäppa grejjer för oss, men man måste nog det, precis som du säger. :)

VeronikaKumpula
0

Ska på Festivalen här vart jag bor; Kirunafestivalen. Blir bara bättre och bättre för varje år.
05 hade vi Takida, Millencolin, Hammerfall, Di Leva, Timbuktu mfl. Detta år blir det; In Flames, Hardcore Superstar, Looptroop, The Sounds, The Cardigans, TKU mfl.

Hade gärna åkt till PDOL också, men det krockar ihop med sommarjobbetLedsen

bubbelbubbel
0

#37 det låter ju inte helt taskigt inte ;)

men lisette, jag hörde att korn hade ställt in ? då är det inte bara du som missar dom ;P

lisette
0

jag läste nyss det i metro… vad skönt att jag missar dom *flinar* då behöver jag inte ha ångest för det.

[slo]
0

#37 hoppsan, synd att det är så himla långt… Den lineupen hade jag gärna sett, även om In Flames och TKU (jösses vilka muppar :D) är avverkade :)

bubbelbubbel
0

nu är jag efter, TKU ? eller är jag bara dum ? ;)
(det är ju mitt i natten och jag har ju jobbat tio timmar, så jag får ju lov att vara lite dum ;P) men in flames är ju bra jue.

haha, ja precis lisette, tänkte direkt på dig, tur att du inte tog dig till hultan i onödan då ;)

VeronikaKumpula
0

#40 Joo, det är riktigt bra för att bara vara en liten festival! :)

#41 TKU = The Kristet Utseende:)

sandi
0

Peace and love ->  http://www.peaceandlove.nu/

bubbelbubbel
0

men jahaaa ! då är jag med :)

oooh, roskilde är utsålt, jag är sjukt lycklig att jag bokade mina biljetter förra veckan så att jag inte hade väntat ! ;)

sweet_candy_
0

fundrera också på peace and love:)