OT vad jobbar du med + lön.
Yes box.. Håller på att se mig omkring efter jobb eller vad jag kan tänka mig efter skolan..
Mina frågor är då:
Vad jobbar ni med?
Hur mycket varje vecka?
Och vad tjänar ni i månaden efter skatt?
Ni måste givetvis inte svara på hur mycket ni tjänar om ni inte vill..
Men det underlättar ju endel :P
Medarbetare på Dressyr.ifokus
gummislusk. dvs tungt industrijobb.
37 timmar i veckan, ständigt nattarbete.
18 000:- innan skatt. efter skatt med alla tillägg får jag nog ut ungefär 16 000:-
Elmontör jobbar jag med… Får 108 i timmen om jag inte minns fel, + lite olika bonusar och tillägg, så jag har ut mellan 15 och 20 efter skatt.

Skolan, 1050:- ;) 
personlig assistent 18000 i månaden innan skatt och utan ob har väl ute en 11000 efter skatt med ob och så jobbar jag bara 80% :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#4 vad är OB? :P
har skolan ^^, 1050kr :)

Jag jobbar som hästskötare. Har väldans tur och har mycket lite stallsysslor eller tungt arbete, utan rider mest. Är ju inte vad arbetet egentligen innebär…
Jobbar lite olika många timmar per vecka, men omkring 40-65 timmar i veckan.
Får ut omkring 17 000:- och då är jag ändå hyffsat välbetald :(

#7 oj, det tycker jag var skiitbra betalt :O

OB- obekväm arbetstid- helger kvällar, nätter
#5 Obekvämt tillägg.
Jag jobbar som tim-vikarie inom hemvården, både som ambulerande och inne på hem, har 93kr/h plus OB.
Jobbar väldigt varierande tider. visa månader jobbar ajg kanske 3-4 dagar o adnra månader jobbas det en 15-17 dar…..
i somras hade jag en inkomst på snitt 12000 i mån, inkl sem ers, ob mm. Sen jobbade jag iof midsommar så det gav goda pengar :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

5# obekväm arbetstid

Jag pluggar på universitet - lever på studiebidrag och studielån - ca 7300:-/mån för heltidsstudier. dvs. 40 timmar i veckan

#8 Vad som gör att man får bra betalt är att arbeta vitt, enligt avtal och jag har väll jobbat en del år nu med och fått mera egna arbetsupgifter som gett att min arbetsgivare betalar mig extra eftersom att anställa någon som gör det jag egentligen gör fast under rätt arbetsbeskrivning skulle kosta arbetsgivaren mer… Sedan jobbar jag rätt många timmar.
Men det är fortfarande bra betalt för att vara hästskötare, absolut!
De 18/19/20-åringar som jobbar som hästskötare hos min arbetsgivare och också gör det arbete som står i arbetsbeskrivningen får en del mindre, vilket också stämmer enligt avtal eftersom de är yngre och saknar arbetserfarenheten jag har.

jag pluggar så med fullt studielån och bidrag så blir det 7364kr/månaden, 10 mån/året.
jag jobbar ibland extra som städerska och får då 109,…kr i timmen inkl. semesterersättning. sen finns det vissa ob-tillägg och om det är ngt riktigt grisigt man städar men det är sällan jag städar de tiderna eller får städa ngt så illa, då tar de i regel ut sanerare innan.
Jobbar som förskollärare, har en grundlön på 100% ca 20.000kr men jobbar 85% så ngt mindre blir det ut..o så skatten på det såklart!
Inget bra avlönat arbete men stormtrivs på fsk!
jag är vikarie på ett äldreboende.får 98 kr i timmen,semester ersättning+Ob då.beror ju helt på hur mycket man jobbar.så jag får svara som linaN.

Skogshuggare med eget företag, ca 40000kr/mån. innan skatt och moms och allt det där.
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

#17 oj :D kanske något att satsa på ;D

Tyvär försvinner nästan hälften i just moms och skatt "och allt det där"
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
Jag går i skolan ;)

och om 2,5 år så är jag färdigutbildad optiker och lär få omkring 21-22 tusen innan skatt.

#21 vad ska du bli?

#22 optiker, enda stället det inte är brist på optiker är i sthlm, så det finns jobb överallt utom där då. den 3 år "långa" utbildningen finns i kalmar och sthlm,

Går i sjuan ;) 1050:-

produktionsassistent på apoteket. 17750:- innan skatt. apotekspersonalen är lågavlönad. *grr*

Ja jag är ju mammadelig. har en riktig skamlön, så det tänker jag inte ens berätta =P
Annars är jag utbildad frisör.
Alltiallo på ett bevakningsföretag i Uppsala. Har hand om kontoret, kaffeautomaten mm.
Jobbar 50%, så 20 timmar i veckan.
8600 kr innan skatt.

Jobbar som lantbruksavbytare 17-22dgr/månad. Kan vissa gånger vara väldigt tungt med många tidiga morgnar, sena kvällar och en hel del tunga lyft.
Plockar ut ca. 13.000/månad + OB-tillägg, semesterersättning och kilometerersättning (ca. 4kr/km, skattefritt), Så det är inte fy skam (",)
Nackdelen med detta jobb är att man blir totalt socialt inkompetent då vi har två arbetspass om dagen och oftast är lediga då andra jobbar och vv…
Jag är oavlönad hemmaslav… 
Jobbar lite extra som hovslagare och säljer kläder via hemförsäljning. De pengar jag tjänar där går direkt till hästfoder, så för MIG är det inget tillskott. Mrn det bekostar i alla fall hästarna…
I somras jobbade jag extra som lastbilschaffis kväll/natt och det är faktiskt helt okej betalt. Efter 24 arbetspass - huvudsakligen OB-tid och en del övertid - fick jag ut nästan 25.000 efter skatt! 

#29 Oj ;D

I kronor har jag att använda efter att hyran är betald ca 4000kr. Före hyran har jag ca 7000kr.
Jag studerar på heltid och lever på studiebidrag av staten och mina föräldrar :)
Som lärare räknar jag med ca 20 000kr före skatt och en rik man ;)

Lärare, 45 h/vecka men längre "semester" (=inarbetad tid). Tror jag har ca 23 000:- före skatt, får ut nästan 17 000.
än så länge jobbar jag på fabrik och tjänar 20345 innan skatt, får ut ca 14400 netto
men snart är jag arbetslös, och kommer att få ca 4500 mindre i månaden netto :( ca 10000kr
#32 Oj, det var inte så illa! Jag trodde lönen var lägre än så för lärare :)
Beridare: kost-logi+bensinpengar+skjuts till tavlingar. Sen far ja betalt 700euro i fickpengar varje manad. Min arbetsgivare betalar alla utgifter med hastarna, aven mina hastar betalar han. Jag jobbar ungefar 16 timmar om dan.
Jag pluggar och får ca 2500kr i månaden. Jobbar lite extra som vårdbiträde med 95kr i timmen.

#35 *nyfiken i en struit* vem jobbar du för?
kanske ska tillägga att nu när jag är mammaledig har jag ut runt 8000:- i månaden. fattig som en kyrkråtta.
Jag går i skolan - 1050kr/månad
Sen sorterar jag tvätt en gång i veckan - 1600/månad
Ledsagare 3tim per vecka, ca 92 i tim. vet ej hur mkt jag får ut i månaden, det kan bli fler timmar ifall jag får fler förfrågningar, men "standard" är 3tim/v.
Städar hos en alkoholist varannan vecka - 400/månad
Jag kan ju tala om att det är jäkligt körigt att ha 3 jobb + skola samtiditg som man har en häst, en hund & 6 råttor :P hehe
när jag inte är sjukskriven är jag barnskötare och har 106 kr i timman.
Som sjukskriven ligger jag runt 7000-8000 e. skatt….

Jag Jobbar innom data/It Jobbar varje vardag 08-17.
inkomst på 15500kr
Pluggar med fullt studielån = ca 8000:-/mån
Jobbar extra på sjukhuset = 103:-/h + ob pengar

studielån+bidrag har ändrats så nu får jag hela 128kr mer per månad;)
#37 Jag jobbar for stall Rohbour-Lansink. Sammarbete mellan En hasthandlare o Jos Lansink=)

#34 Både ja och nej. Har man någonsin tillräckligt med pengar? Betalar ju saftigt med studielån + fackliga avgifter varje månad…

Hästskötare/stallchef, 7500 efter skatt, men då ingår boende, stallplats osv

Jag är operatör på Sandvik, förra lönen hamnade på ca 17 000 efter skatt.

Ska kanske lägga till att jag går skiftgång - 4 skift och ligger i en av dom lägsta löneklasser..