Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1920 ggr
mazze
0

När saknaden tar över...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och längtan blir stor!

Ibland går det inte bara att hålla tillbaka tårarna, igår kväll var en sådan kväll Gråter Tyvärr kan vi inte leva med de vi älskar i all evighet, men varför ska det vara så svårt. Det enda man kan trösta sig med är att de nu ändå har det bra. Trots allt har man många fina minnen och det är de man lever för. Men så börjar man grubbla och fundera på vad som hade hänt om man hade gjort ett annat val för sin kära. Jag vet att det var det enda rätta, men om.
Jag kommer alltid att älska er!

Till minne av mina älskade djur som är i himlen, Bisca (katt) och Disen (hund)

Tänkte att vi här kunde lägga upp lite tankar o känslor kring våra saknade…

Molla
0

Har en hund som jag granskar varje dag för att se om det blivit försämringar… *suck* Varför kan man inte stanna tiden?

Zahara
0

vet hur det känns! har med djur som lämnat stor saknad efter sig… *kramar om*

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Believer
0

Ägnar en tanke åt vår förra hund, Rocco.
Nu är ju inte han bortgången, utan vi sålda honom för ca ett halvår sen. Men saknaden är STOR ändå.

Cilla89a
0

de sägs att sorgen är kärlekens pris.. ingenting är gratis..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Anna
0

Igårkväll var en sådan kväll för mig också. Var ensam hemma och satt och grät i flera timmar nästan.

Till minne av

Slalom (katt), Moltas (katt), Selma (katt), Quito (häst) och många fler…

Slalom tog vi bort den 16 november pga tumörer i hela kroppen efter att ha haft honom hos oss varje dag i 3 år. Världens vackraste och gosigaste kisse. Evigt saknad och högt älskad. Vi satt med honom in i sista sekund och höll om honom när han somnade. Det var den absolut jobbigaste dag jag varit med om i hela mitt liv.

Moltas hade vi innan Slalom, och han var en väldigt speciell katt som vi hittade när han var liten bäbis ute i skogen, övergiven av sin ägare. I fyra år hade vi honom, ända tills den 28 december 2003 då han blev ihjälbiten av grannens hund. Jag sov när det hände och fick aldrig säga hejdå.

Selma var en annan katt vi hade, tyvärr fick vi inte ha honom (ja, det var faktiskt en han) så länge, utan avlivade honom pga sjukdom.

Quito var min förra medryttarhäst, Windys bästa kompis och ett underbart gotlandsruss. 17 år gammal somnade han in sommaren 2005 pga återkommande hälta, fång och hovböld. Djupt saknad.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Ottino
0

Fin tråd.

Jag saknar Efla, min första ponny. Hon kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta.

Sen är det mina hundar som jag saknar otroligt mycket. Sasha, Minu och syrrans Siri.

davidia
0

jo jag fick ta bort min kattunge på 8 veckor år 06…..pga skador som inte gått att fixa utan att det blivit djurplågeri….jag saknar honom innerligt.tänker på honom varje dag..

Johanna
0

jag gråter ofta över min plutten som jag var tvungen att avliva i sommras…

PonnyAnnie
0

usch ja.. vi fick ta bort vår katt för tre veckor sen.. Han blev 20 år :') har alltså haft honom hela mitt liv.. är liksom van vid att han alltid finns hemma när jag kommer hem.Blir så tomt utan honom…

Maja
0

Máni (häst), Glanni (häst) och Paddy (hund) - djupt saknade!! :(

Även Vængur och Garpur är saknade, hann dock aldrig få ett starkt band till dem.. :/

Mandysan
0

Jag har gått här och knappt sovit i 1 vecka, jag har oroat mig så för att jag ska behöva avliva Foxen ='( Men fick dock positivt besked i dag (gör ny tråd om det).

Mandy saknar jag otroligt mkt, min första hästkärlek.. Det är alltid jobbigt att gå förbi stället där hon avlivades… Saknar henne otroligt mkt ='(

lisette
0

jag saknar min lilla hugin flera ggr i veckan.

och oskar, honom blir jag påmind om varje gång jag går in till datorn.

denisesalomonsson
0

Jag har förlorat min katt jag fick av min farmor i födelsedagsåpresent när jag fylde sex (farmor dog några vveckor senare  RIP <33) Och dagen då skolan började sommaren -07 så låg missan (katten) på trottaren död :'( hon hade blivit påkörd på kvällen när hon bara ville hem och mysa och äta , men hon hann inte innan bilen kom :'(

Vi saknar er båda stort älsklingar <33333333 puss!

fisa-lisa
0

2007 började i glädjens tecken, äntligen skulle vi flytta till landet och få bo med våra hästar och andra djur, I maj var lyckan total Isa fick sitt lilla föl och vi skulle flytta, någon dag innan flyttlasset gick så fick vi avliva min gamla kanin Jonas, han blev 12 år. Strax efter vi flyttat hit i Juni fick vi i princip dödsdomen på min Isa som skadat sig i hagen när hon var dräktig. Den 18 Okt -07 somnade hon in bara 10 år gammal. När vi kom hem från djursjukhuset den dagen var lillebrors russ jättehalt, men det var en hålvägg så de gick ju att reparera. Dagen efter låg lillebrors kanin oförklarligt död i sin bur. Nov -07 glädje igen, fick en ny häst Lyzter, hon och Isas föl har varit min stora tröst i detta sorgens år.

freakyH
0

jag saknar min  ponny josefin , rip 3 februari <3

pepsibarn
0

Min sköthäst Tazwina hon vart halt så att hon knappt kunde gå

hon vart 7 år

fisa-lisa
0

Trodde inte man hade så många tårar! Men det är ju tyvärr baksidan med djur… Först gläde och kärlek,,, sen djup sorg.

Virtual
0

Hade en ponny att tavla for 7 ar, 9 manader o 29 dagar sen gick hon bort. Olycka i hagen. Hon var hos mig nar jag hade en jobbig tid i mitt liv, hennes fortjanst att jag orkade kampa vidare! grater VARJE dag for henne fortfarande. My best friend, forever and ever. Love u.

RIP min Prinsan<3

gejsa
0

Jag har också många djur som jag sörjer. Eller iaf tänker på ofta.

Manda29
0

Likadant här. Satt o grät härom kvällen över min schäfertik Amie som jag var tvungen att ta bort sista jan för 5 år sen. Känns som det var igår. Är många av mina djur som är i himlen men hon var något extra.Hon hann i alla fall nästan bli 10 år. Hemskt när det är olyckor inblandat o när dom inte fått leva färdigt.

gejsa
0

#20# Min schäfertik blev också knappt 10 år gammal. Vad var det för fel på din? Min tog jag bort för 3 år sedan snart. Hon hade fel på armbågen och började halta massor.

Sotis
0

Jag förlorade min underbara kanin sotis i sommras:'( han blev 10 år. Han var jätte snäll och jag kommer aldrig att glömma min sotis<3<3:'(:'''(

Manda29
0

"22 10 år är inte det en väldigt hög ålder på en kanin.

"20  Amie fick analsäcksinflammation i maj 2002. Det blev aldrig bra. Fick mediciner. Förmodligen var det en del i att allt accelerera o mage o allt la av. + höftledsfel som blev värre m åren. Vad hade du för stam på din schäfer. Min var Strattons Acke o Gullebos Anna.

gejsa
0

#23# Min schäfer hette Royal Lions Ida. Kom från Huddunge. Men mamma tik var härifrån från Lamminens. Hon hette Lagunens Ginnie och pappan Dilångviks Alcor. Jag var tvungen att ta fram papprena kom inte ihåg namnen längre.

Analsäcksinflammation hade vår Cavalier King Charles Spaniel. Honom fick vi operera vid ca 1½ års ålder och då blev det bra.

Ps, min kanin fick vi ta bort för lite över 1 år sedan. Han blev 13 ½ år gammal.

Peppe
0

fick reda på igår att en häst som stod i stallet förra året nu är avlivad pga skada i ett bakben. blev 6 år

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Manda29
0

"24 känner till lamminen. har en del fina hundar.
va skönt att höra att kaniner kan bli gamla. hör ju alltid att dom inte lever så länge. även av vet.
 det var bara en parentes

Regisseur
0

Jag saknar hon som var den som jag kunde prata med om allt. Inget djur iofs, men vad fan Nettan, varför lämnade du oss :(

Saknar min häst också som fick somna in så fint i min famn för nästan exakt fyra år sedan också.

gejsa
0

#26# Har du någon hund nu?

gejsa
0

#26# Har du någon hund nu?

berry
0

gråter ofta många tårar åt min förra medryttar häst Zorina, min två förra råttor Cream och Joe, och min förra katt Zaza.

Det var hel sjukt först dog Zaza, dagen efter var vi tvugna att ta bort råttorna och dagen efter det fick jag höra att Zorina också var borta. jag grät floder den veckan kunde inte förstå att det var sant….

saknar dom så..

Manda29
0

#29# Ja 2 st. Grosan,tik alaska husky 6 år i maj och Kaxe hane. pappa sibhusky/schäfer o mamma alaskan malamute blev 4 år i dec.

Sungria
0

Maraboy, 20/5-1975 - 6/12-2007. Dagen han lämnade oss var det exakt 3 år och 3 månader sen första gången vi träffades.

Tänker på honom ofta, även om jag inte hade haft honom sen juni 2006 kändes han ändå som att han fortfarande var "min".

Manda29
0

#32# Va go han såg ut. vad har han för färg egentligen?

Sungria
0

#33 - Han var jättego, helt underbar :) Tror han räknades som svettfux, skiftade lite mellan sommar o vinter, hehe, skickar med en bättre bild :)

Manda29
0

ok. älskar fuxar. har två själv. mor o dotter 29  resp 17. det här är två år sen.