Skaffa licence i vilken klass?
Undrar lite om när man ska skaffa ryttarlicence, grönt kort hästlicence osv. till tävlingarna. Letar för fullt på Svenska Ridsportförbundet
http://www.ridsport.se/ Men kan inte hitta det. Har sett det där innan, för de va någon här inne som prata om de med. Men hittar det inte. Någon som hittar det inne på Svenska Ridsportförbundet?
Linda

det är bara gå in på sidolänken där det står tävling. Där skall det stå licenser. Där står det allt om grönt kort och liknade.

http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=92133
Grönt kort - lokal och uppåt. vissa klubbtävlingar kräver dom grönt kort på men det ska dom egentligen inte göra…
ryttarlicens - lokal och uppåt
ponnylicens - regional o upp
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

När?
Så fort du ska ut på tävling (och inte KM ed.) så behöver du både ryttarlicens och grönt kort. För regional tävling behöver ponnyn licens också.
Förstod jag din fråga rätt? :)

Kolla TR1. Där borde allt sånt stå rätt tydligen.
Men jag tror (obs tror) att om du ska tävla lokalt så behöver du behöver ryttarlicens och grönt kort. Och har du ponny behöver du mätintyg också. Och så klart vaccinationsintyg för både häst och ponny.
#1-2. Det har jag hittat. Men det har stått nivåerna i ordning om vad det är för nivåer och vad för licencer och så som behövs för vissa nivåer.
Peppe: Behövs det grönt kort när man tävlar i mrok? Det står att det inte är ett måste.
#3. Jag det gjorde du ;)
#4. Okey, viill du länka åt mig? :)

nej det behöver du inte, men det rekomenderas
#6. ja, jo. men där behöver jag bara ha grönt kort. ingen licen för varken mig eller hästen?
Klubb: Inget
Lokal: Ryttarlicens (Lokallicens)
Regional: Hästlicens och Senior-/Juniorlicens
På alla tävlinar som inte är klubbtävlingar måste mn ha grönt kort, vaccinationsintyg och hästpass.

För att kunna lösa en licens måste man först ta grönt kort. Det är en kurs som alla klubbar har ibland. lycka till/emma

#7 allt du behöver visa upp är vaccinationsintyg
#8. Tack, det va det jag menade :D
#9. Ja, det vet jag ;D haha.
#10. Okey :D
thorsson - vad var det du undrade över då? :S
#12. Ja typ ':)