Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 3018 ggr
MiaMaria
0

Russ - skäck

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade inte igen tråden vi hade förut där någon frågade om russ fick vara skäckar. Jag lovade då att ta kort på den godkända russhingsten vi har på jobbet och lägga in. Bättre sent än aldrig kommer dom. Stig-Helmer heter han.

MiaMaria
0

Igen

MiaMaria
0

åter igen

MiaMaria
0

sista, kan läggas till att han är glosögd på båda ögonen :-)

RubHel
0

Gud vad fin han är! =)

lisette
0

vilken liten läckerbit

MiaMaria
0

Ja han är så himla läcker! Många tycker att han är ful, men verkligen inte jag! =)

RubHel
0

Ful? Hur kan man tycka han är ful? =O

gejsa
0

Ja, han var speciell. Måste väl sätta på sololja på mulen ofta va? Fin på sitt sätt. Tävlar han i ponnytrav eller?

Linda
0

Solskyddsfaktor menar du;)

Eller helosan solGlad

gejsa
0

Japp! Något av det.

elin
0

guuu så vacker!

/Elin

MiaMaria
0

Han har tävlat i ponnytrav, tydligen riktigt duktig! Ja sölskyddsfaktor lär han nog behöva, har inte jobbat där nån sommar tidigare

stallupponer
0

Ja minns Stig-helmer som 3åring när han tävlade i trav på Färjestad, även om ja har mitt brinnande intresse för russen var ja inte så kunnig i avel osv då, så när Stig-helmer kom till defileringsvolten blev min spontana kommentar "men va ä de där" Generad

nu vet man bättre o tycker han e otroligt läcker, o stammässigt är han kanon med Vagabond Rebus Pontus i sin stam, sen att han är en 2 minutershingst gör de inte sämre, de enda som inte är bra med Stig-helmer är att han står över 100mil bort från där ja bor.

MiaMaria
0

Ja det är en bit för dig hit… Fundersam

gejsa
0

Har han tävlat år 2000 eller 2001-02 i Eskilstuna, Mantorp eller Solvalla? Tycker att jag har hört namnet på tävling när min dotter tävlade ponnytrav.

Linda
0

Stackars ponny och heta Stig-Helmer…Inte så glamoröst….

lisette
0

man kan ju inte annat än att tänka på "jag kan flyga, jag är inte rädd"…

stallupponer
0

#15 Ja tror de, eftersom hans tid ägare/uppfödare Linda D var från sthlms trakten, o tävlade mkt med sina ponnyer där.

MiaMaria
0

#18 Linda bor här uppe nu och är stallchef där jag jobbar, så flera av hennes ponnier har hamnat hos oss på jobbet

stallupponer
0

#19 ja vet hon jobbar uppe på Wången nu.

MiaMaria
0

Nja, inte Wången, hon gick hippologen där o sen fick hon jobb på Åsbygdens naturbruksgymnasium där hon även nu jobbar men är just mamma ledig men tror snart hon kommer tillbaka.