Russ - skäck

Gud vad fin han är! =)

vilken liten läckerbit

Ja han är så himla läcker! Många tycker att han är ful, men verkligen inte jag! =)
Ful? Hur kan man tycka han är ful? =O

Ja, han var speciell. Måste väl sätta på sololja på mulen ofta va? Fin på sitt sätt. Tävlar han i ponnytrav eller?

Solskyddsfaktor menar du;)
Eller helosan sol

Japp! Något av det.
guuu så vacker!
/Elin

Han har tävlat i ponnytrav, tydligen riktigt duktig! Ja sölskyddsfaktor lär han nog behöva, har inte jobbat där nån sommar tidigare

Ja minns Stig-helmer som 3åring när han tävlade i trav på Färjestad, även om ja har mitt brinnande intresse för russen var ja inte så kunnig i avel osv då, så när Stig-helmer kom till defileringsvolten blev min spontana kommentar "men va ä de där" 
nu vet man bättre o tycker han e otroligt läcker, o stammässigt är han kanon med Vagabond Rebus Pontus i sin stam, sen att han är en 2 minutershingst gör de inte sämre, de enda som inte är bra med Stig-helmer är att han står över 100mil bort från där ja bor.

Ja det är en bit för dig hit… 

Har han tävlat år 2000 eller 2001-02 i Eskilstuna, Mantorp eller Solvalla? Tycker att jag har hört namnet på tävling när min dotter tävlade ponnytrav.

Stackars ponny och heta Stig-Helmer…Inte så glamoröst….

man kan ju inte annat än att tänka på "jag kan flyga, jag är inte rädd"…

#15 Ja tror de, eftersom hans tid ägare/uppfödare Linda D var från sthlms trakten, o tävlade mkt med sina ponnyer där.

#18 Linda bor här uppe nu och är stallchef där jag jobbar, så flera av hennes ponnier har hamnat hos oss på jobbet

#19 ja vet hon jobbar uppe på Wången nu.

Nja, inte Wången, hon gick hippologen där o sen fick hon jobb på Åsbygdens naturbruksgymnasium där hon även nu jobbar men är just mamma ledig men tror snart hon kommer tillbaka.