Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 801 ggr
QuickStep
0

hur länge red ni?

Hur länge red ni som e eller har varit gravida?

Hälsn. Veronica

Believer
0

jag slutade rida i 3:e månaden. vågade inte mer sen ifall något skulle hända. sen var det pga. flytt också som tog upp mkt tid.

Momla
0

Jag red fram till 3 veckor innan förlossningen. Hade ingen som vågade rida min häst och han mådde inte bra av att bara stå. Det blev långa skrittpass och mycket longering.

Klasson
0

Jag har dok inte väntat barn!

Men jag läste i Hästmagazinet tror jag de va!

Då va de stora artiklar om hur du rider när du är gravid, och interjuver med dom som ridit ända tills dom fött ;)

Har man en häst man kan lita på tycker jag de inte är något fel

Ledin
0

jag red tills jag var i 7 mån sen var jag för rund o det kändes så klumpit att ta mig upp å ner :). Hästen jag red litade jag på och hon lita på mig, skulle inte sätta mig på en häst som jag inte kunde lita på till 100% för man har ju ett liv till o tänka på i magen.

AusaBausa
0

Red också till jag hade kommit in i tredje månaden m Tindra i magen.. när jag gick m felix o joel så hade jag inga hästar…

LinaN
0

Jag tänker rida sålänge jag kan. Dvs tills jag inte kan ta mig upp själv eller att det blir för obekvämt för både mig och häst att rida…. men eftersom min ska köras in så har jag ju den möjligheten också för motionen….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

AusaBausa
0

#6 när är det dags?;-P

Zahara
0

Är gravid och enlig barnmorskan kan man rida som vanligt fram till5-6e månaden om man inte blir för stor sen ska man ta det lite lugnare och hålla sig till skritt. Detta föståss om inga komplikationer sker.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Zahara
0

Är gravid och enlig barnmorskan kan man rida som vanligt fram till5-6e månaden om man inte blir för stor sen ska man ta det lite lugnare och hålla sig till skritt. Detta föståss om inga komplikationer sker.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Momla
0

Ja, det är absolut ingen fara att rida - sålänge man inte trillar av.

Jag fick ingen mage förrän i sjätte månaden så jag hade inget som var i vägen. Sedan blev det som sagt mkt skritt och longering ju mer magen växte.

Ottino
0

Är inte magen jättemycket i vägen när man rider? Trava måste va jobbigt? Hur funkar det liksom?

mazze
0

Jag red fram till ca 4:e månaden, kommer inte ihåg exakt. Men jag kände av magen i varje travsteg och det var obehagligt. Sen hade jag inte egen häst utan red på andras hästar som jag inte hunnit rida så mkt och kände att jag kunde lita på.

Bus skulle jag rida på så länge jag klarade av att komma upp o ner utan problem. Satt faktiskt för ett par månader sen och funderade på hur man som smidigast kommer av en häst med westernsadel med bebismage ;)

QuickStep
0

malin baryard tävlade ju i 7:de månaden..

ja känner bara att me förra dottern red ja till 4dje månaden men jag vill verkligen inte ge upp ett längre avbrott den här gången. D har tagit tills nu , 1½ år senare som ja verkligen känner att ja orkar rida som innan.

Nu i vår skulle ja ha startat 1.10 me mitt halvblod men det blir väl inget av d då… får väl sitta o köra min minishetland istället..

Casper
0

Red tills jag var i 7:e månaden och var igång igen 3 veckor efter. Och då hade jag inte egen häst…

lisette
0

jag orkade inte rida så jag slutade när jag vi v tio ungefär.

freakyH
0

#3 alla hästar kan bli rädda.

QuickStep
0

jag har i nu typ 10-11 veckor mått illa, spyr, trött som en ja.. ah ni vet ju hur bra man mår dem första veckorna..

Men så fort jag har lyckats pallra mig till stallet o sitter upp på hästen. då försvinner all illamående och trötthet.
D e märkligt!

Djur får en verkligen att må bättre..!

tezzie
0

Jag red fram till v.32 sen var kroppen för stor och tung tyvärr. Longerade och tömkörde hästen fram till förlossningen.

Så länge det känns bra så kan man rida på, men med ett lugnare tempo!

Grattis alla gravida =)

*** Kärleken övervinner allt ***